Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive (2015)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive (2015)

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Exclusive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst21.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een andere ervaring

  • 6.000 km

Even wennen....

Ik reed voordat ik deze auto ging rijden een Volvo V60. Ik had deze auto destijds gekozen omdat ik de eerste auto was die ik echt mooi vond ik ben normaal nogal zielloos wat auto's betreft. Ik reed tevreden rond met de auto, betaalde de fiscus de bijtelling en ons enige kind was zo oud dat er geen kinderwagens meer meegingen dus het paste ook in de Volvo want de kofferbak was niet al te groot.

Tot onze verassing kregen wij er een tweede kindje bij, tevens veranderde er wat in onze privé situatie wat de 530 euro bijtelling per maand niet helemaal meer rechtvaardigde. Dit heeft ons doen besluiten om de Volvo niet meer bij te tellen en privé een 508sw te kopen. Na 1,5 jaar dit vol te hebben gehouden met 1 auto prive heb ik besloten de V60 de deur te wijzen.

De keus van de Auris kwam redelijk snel tot stand. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik ondernemer ben en zolang ik zelf de rekening kan betalen ik kan kiezen wat ik wil. Ik had een optie op een Passat GTE voor 2015 7% bijtelling maar heb uiteindleijk voor de Auris 14% gekozen omdat ik het prijs verschil tussen de 2 uiteindelijk niet helemaal kon rechtvaardigen voor mijzelf. Andere modellen die mij aanspraken waren er voor mij niet. Mijn keus voor benzine ipv diesel stond wel vast omdat ik minder kilometers ben gaan rijden.

- Rondrijden in een Toyota Auris

Anders, dat is denk het juiste woord. Ik was de volvo gewend en alles wat de volvo "dik" maakt zit niet in een Auris . Van Deur tot versnellingspook, alles is wat minder stevig.

- CVT en vermogen

Waar ik het meest aan heb moeten wennen is de CVT automaat, in het begin vond ik het een echt onding. De automaat van de volvo was wat traag maar die joelde niet zo.

Ik moet nu bekennen dat ik de CVT de laatste 2000 kilometer zeker meer ben gaan waarderen. Ik heb mijn rijstijl wat meer aangepast op CVT dit zorgt ervoor dat de auto niet meer joelt tevens rijd ik ondertussen tussen de 5.5 - 6.0 op 100 wat ik mooie waardes vind. Zou wel lekker zijn geweest om nog een 30pk extra hebben, gewoon voor het gevoel.

- Hybride

Leuk voor de bijtelling, auto is zuiniger dan ik had verwacht, helemaal als je er je er aan overgeeft dat je zo met deze auto moet rijden. Merk soms dat het ook een spelletje om zo zuinig mogelijk te rijden, meter in "Groen" en gas los als je denk met deze snelheid hoe ik meer bij remmen aan het eind van de uitvoegstrook

- Navigatie / Media

Hierover ben ik niet zo positief. De navigatie / radio ding in de Auris werkt volledig met touchknoppen en touchscreen. Dit vind ik stap terug tov van de Volvo, deze had een soort knop om het ding mee te bedienen en dat was ook niet alles maar ik vond het allemaal wel veiliger dan het touchscreen. Het systeem werkt wel goed op 1 puntje na. Het nachtzicht van de achterruitrij camera is echt ruk. Volvo had geen camera. Heb ooit een mazda 5 gereden de camera die daar op zat was echt veel beter.

- Onderhoud

Buiten de wisselen van de wielen voor winter wielen heb ik nog geen onderhoud nodig gehad. Wat normaal is denk ik.

Al met al ben ik de auto wat meer gaan waarderen de laatste tijd. Ben benieuwd wat de toekomst brengt.

Lekker op weg

  • 21.000 km

Ik ben ondertussen lekker op weg in mijn Auris. Dus ik dacht het wordt eens tijd voor een update.

Dit is mijn ervaring.

Toen het kouder begon te worden in december ging er ineens een icoontje op mijn dashboard. Na het raadplegen van de handleiding bleek het het lampje van de bandenspanning sensor was. Ik deed de aanname dat het kouder was geworden de druk in de band zal wel iets lager zijn geworden het lost zich vanzelf wel op. Na een paar dagen toch de dealer bezocht en toen bleek ik een lekke band te hebben. Niet echt iets wat je de auto kunt kwalijk nemen.....

Met koud weer geeft het bots preventie systeem vaak de melding dat het geen goed zicht heeft. Er is nu een warmte element ingebouwd. Maar ik had nog niet het idee dat dit echt de oplossing is. Naar mijn idee zit deze namelijk op de verkeerde plek. Maar we zullen moeten wachten op koud weer voor we dit weer kunnen testen.

De eerste beurt is ook geweest met 15dkm. Er was niks bijzonders de kosten waren € 140,50 excl. btw. Toyota hanteert vaste prijzen voor onderhoud. Geen vreemde zaken zoals verwacht.

Ik heb ook nog een klein ongelukje meegemaakt met een boom welke blijkbaar uit het niets achter de auto sprong toen ik achteruit aan het rijden was. Al met al een schade van 200 euro, viel gelukkig mee.

Op dit moment heb ik wel last van een krakend geluid bij het sluiten van beide voorportieren. Ik heb dit reeds aangegeven bij de dealer, deze wil het graag oplossen maar ik stoor me er niet aan dus rijd er nog even mee door tot de volgende beurt.

Voor wie is interesse heeft :

- CVT

Prima, rijd lekker, ik vind het heel prettig rijden. Laat je vooral niet gek maken voor auto reviewers.

- Hybride / Verbruik

Ik houd de verbruiks monitor niet bij, maar ik rijd in de zomer volgens de boord computer 5.1 gemiddeld. Werkelijke gebruik zal wel hoger liggen maar ik vind het prima zo.

Er is wel 1 nadeel aan de auto vind ik. De kleine inhoud van de benzine tank. Had van mij wel 70 liter mogen zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.