Toyota Auris Touring Sports 1.6 VVT-i Aspiration (2015)

autoreview

Toyota Auris Touring Sports
Toyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring SportsToyota Auris Touring Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.6 VVT-i Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 23%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 10.000 km

Ik rij voor mijn werk veel kilometers, maar omdat ik bij veel verschillende bedrijven werk, wisseld mijn leaseauto regelmatig. Vanaf 1 juni 2016 had ik weer een nieuwe lease auto nodig. Toyota had nog enkele auto’s in 2015 op kenteken gezet, dus kon ik er nog een uitkiezen met 14% bijtelling.
Ik rij ongeveer 4500 km per maand, dus na goed 2 maand (vakantie heb ik deze auto niet gebruikt) heb ik er al 10.000 km mee gereden.
Deze auto vind ik niet de beste Toyota ooit gemaakt. Je kunt starten zonder sleutel, maar hebt wel de sleutel nodig om de deur te openen. Niet handig.
Als je na het starten de auto in de achteruit zet, duurt het zo lang voor de auteruitrijcamera aangaat dat ik nog net een flits zie als ik wegrij.
De dashboard is met licht aan overdag niet af te lezen.
De kofferbak is asociaal klein.
De haakjes om zaken aan vast te zetten zijn ook vrij nutteloos omdat ze zo klein zijn dat er geen normale tas aan kan hangen.
Deze Toyota is enorm gevoelig voor schade door takjes of i.d. Ik parkeer al jaren de auto op dezelfde plek naast een struik en heb hiervan nog nooit krassen gehad, Toyota wel.
Na 7500 km gingen er lampjes branden, motor uitgezet en weer aangezet, zonder resultaat. Na even door te zijn gaan rijden kwam er zoveel zwarte rook uit de uitlaat dat ik toch maar weer gestopt ben. Ik heb de pluspool van de accu even gedemonteerd en daarna weer aangesloten en warempel de laatste 2500 km nog geen storing weer gehad.
Dit alles is niet handig…
Deze Toyota is traag, wollig geveerd en stuurt absoluut niet strak, maar dat had ik ook niet verwacht en dat vind ik ook niet erg. Wat ik wel erg vind is het verbruik van 1 op 18. Dat had ik toch echt beter verwacht. Een rondje rond de kerk heb ik met deze auto ook 1 op 72 weten te realiseren, maar 1 meter op de snelweg en voordeel van Hybride is weg.
Volgende keer ga ik toch wel een beetje meer bijtelling betalen, om een normale bruikbare auto te krijgen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee