AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic Ultimate (2019)

autoreview

Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris facelift
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic Ultimate
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf94.682 km
KM-stand laatst94.682 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auris als vervanger van Corolla Verso

  • 94.682 km

Omdat repararie aan de Toyota Corolla Verso economisch niet verstandig meer was ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Wel weer Toyota, maar de eigenlijke favoriet (Prius Wagon) was er alleen in de verschillende combinaties van veel kilometers/te duur/te oud.
De Verso was ideaal met de ruimte op de tweede rij, losse stoelen, prima kofferbak, en betrouwbaarheid. Maar dat vinden we niet terug bij veel nieuwere auto's.

Met een voorkeur voor Japans (betrouwbaarheid) , hybride techniek vanwege verbruik en het rijden van korte stukjes, weinig kilometer per jaar, behalve voor zomervakantie en wintersport, en lekker wat bagageruimte als we gaan kamperen met de tent en twee kinderen die steeds wqt groter worden, ontstond de voorkeur voor een Toyota Auris TS.

Er is genoeg aanbod en na uitgebreid zoeken, passen en vergelijken gaan we voor deze Auris uit 2019 hopelijk weer een lange en betrouwbare tijd tegemoet. Het blijft altijd een gok met een tweedehands auto, maar we houden hem in onderhoud bij Toyota om nog tien jaar garantie in stand te houden. Tenminste, als dat echt de moeite en meerwaarde waard blijkt.

Iemand goede ervaringen daarmee? Of toch gewoon bij onze vertrouwde algemen garage houden en iets goedkoper uit zijn...

Meer ervaringen volgen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren
Sub-reacties inklappen
elpee1965
elpee1965
  • 1
Wij rijden inmiddels al bijna 6 jaar in onze Auris TS hybride Lease Pro uit december 2015 (gereden van 20.000 tot op dit moment 238.000 kilometer). We hebben alleen de 1e 2 beurten bij de dealer gedaan totdat de fabrieksgarantie was afgelopen. Daarna zelf en met een bevriend monteur het onderhoud gedaan. Behalve een kentekenlampje, een remlampje en een paar batterijen voor de handzenders heb ik alleen vorig jaar de 12-V accu vervangen. De 10 jaar garantie is mooi voor absolute zekerheid, maar de kans dat je er een beroep op moet doen is mimimaal. Dus onderhoud bij jullie vertrouwde garage kan m.i. prima.
R2 8088272
R2 8088272
  • 0
Dank voor de uitgebreide reactie Elpee. Je bevestigt met deze ervaringen uit de praktijk het beeld dat ik van de Auris verwacht. Dan blijft er voor mij weinig reden over om voor Toyota te kiezen als de garantie wellicht niet veel meerwaarde biedt.
elpee1965
elpee1965
  • 1
Het is natuurlijk altijd een eigen keuze op basis van kans, kosten en zekerheid. Maar bijvoorbeeld de hybride-check die ooit is geintroduceerd. Toen ongeveer € 40,- bij een beurt, nu inmiddels € 60,-. Dat had met onze hybride ervaring van inmiddels 250.000 km Prius 3 en nu 218.000 km Auris TS ongeveer € 1.500,- gekost voor een klein risico. We hebben er niet voor gekozen.... (De garantie geldt overigens maar tot 200.000 km, dus afhankelijk van hoeveel u rijdt, is het maar de vraag of het 10 jaar wordt.)
gast 2196009
gast 2196009
  • 1
Wij hebben een nieuwe Corolla Cross gekocht, compleet met 10 jaar garantie, en een Toyota verzekering, want die keren de nieuwwaarde 5 jaar uit bij diefstal of totall loss.
Maar als ik dan zie wat dat allemaal moet kosten, dan betaal je dat allemaal zelf.
Dus als u netjes behandeld wordt door de garage waar u nu bent, blijf daar dan gerust.
Toyota is er om geld te verdienen, nooit om iets weg te geven.
Onthoud dat goed en maak dan uw beslissing.
Gaat u voor gemak, ga dan naar de dealer.
Deze regelt evt. Schadeafhandeling, gebruikt originele onderdelen, en bij een beurt heeft u weer een jaar gratis pechhulp, en kan u de ANWB opzeggen...
Veel succ6 met uw beslissing, en met uw mooie auto.
Korien 2897551
Korien 2897551
  • 1
....heb een Auris van 2016 vanaf 66000 km tot 340000 km gereden. In deze tijd zijn alleen de remblokken van de voorwielen vervangen. Tja, de redelijk dure Toyotaverzekering is eigenlijk niet nodig......
Rene G1980
Rene G1980
  • 1
Mooie en fijne auto voor dagelijks gebruik. Zuinig en betrouwbaar, veel goedkoper kun je in dit formaat niet rijden. Het enige wat ik echt ontzettend jammer vind, is dat er nauwelijks een aanhanger achter mag. De Corolla mag dan in ieder geval 750kg trekken, nog steeds geen caravan, maar een flinke boedelbak kan in ieder geval.
2081421
2081421
  • 1
Ik heb ook de garantie gehandhaafd de eerste 2 jaar. Toen ik een lekkende koppeling van de slang naar de condensor had van de airco had en 500km over de beurt.
Bleek ik geen garantie te hebben omdat ik er 500km overheen zat. De dealer heeft nog aangegeven dat hun agenda daar ook oorzaak van was, maar Toyota weigerde mee te buigen.
Hoe fijn het ook was dat de dealer alles gedaan heeft om mij te helpen, betekende dit voor mij wel, tot ziens Toyota en ben ik weer overgestapt naar mijn oude onderhoud locatie,
Ik rij nu al 100.000 km met de auris, wekelijk 600km en ook ik heb 0 problemen. Het enige wat ik gedaan heb is preventief de startaccu vervangen voor de winter (7jaar oud). Las dat die nog wel eens spontaan het wil begeven en dat de Auris niet meer start dan.