Toyota Auris Touring Sports 1.2T Aspiration (2017)

autoreview

Toyota Auris Tourer Sports
Toyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris faceliftToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer SportsToyota Auris Tourer Sports

Signalement

UitvoeringAuris Touring Sports 1.2T Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

te klein voor een NL gezin

  • 69.890 km

Deze auto wordt mij door mijn werkgever ter beschikking gesteld. Ik had niets te kiezen. Inmiddels rijd ik de auto niet meer prive. Voor de privekilometers heb ik uiteindelijk een Verso gekocht.
Dat komt door het grootste nadeel van deze auto, namelijk de zeer beperkte binnenruimte. Voor een gezin met 2 opgroeiende kinderen is er niet voldoende ruimte voor benen en hoofden. De kofferbak is daarentegen zeer royaal.
Het zitcomfort voorin is matig. Niet alleen door de beperkte hoofdruimte, maar ook door de te korte zittingen.
Veercomfort is in orde, maar de achtertrein is af fabriek te slap geveerd. Zet een caravan op de trekhaak met maximaal 75 kilogram en een beetje bagage in de kofferbak en de kont van de auto ligt bijna op straat. Een drempeltje overrijden zorgt ervoor dat de bodem van de auto de straat raakt. Ik heb extra veren van MAD laten plaatsen en die komen het veergedrag zeer ten goede, ook zonder caravan en lading.
De 1.2 turbomotor doet het in combinatie met de CVT versnellingsbak prima. Met de bak in de sportstand laat je zelfs de meeste auto´s achter je bij het stoplicht. Verder rijdt het in de normale stand over het algemeen zeer rustgevend. Weinig lawaai vanuit de aandrijving. Geen loeien, waar een CVT vaak van beschuldigd wordt, mits je het pedaal met beleid intrapt.
Kwaliteitsindruk van het interieur is goed tot zeer goed. Dat gaat wel enkele tonnen mee. Het is wel erg zwart allemaal.
Ik ben geen scheurneus en houd me doorgaans aan de maximum snelheid of marginaal daarboven. Het gemiddelde verbruik ligt dan op 1 op 14 a 15. Ga je hypermilen, dan kan het richting 1 op 18 a 20.

niet meer in bezit

  • 120.000 km

Van werkgever veranderd en de Auris achtergelaten.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.