Toyota Auris 1.8 Hybrid Lease (2014)

autoreview

Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris HybridToyota Auris Hybrid

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Hybrid Lease
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst8.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

overstap

  • 5.800 km

Mijn vrouw wilde graag een automaat. We hebben altijd citroen gereden, maar helaas heeft dit merk geen soepel werkende automaat, zoals in menige test is beschreven.
Ik heb nog wel een proefrit gemaakt omdat ik het zelf wilde ervaren, maar inderdaad de automaat (c4 Picasso) viel tegen. Deze hielt bij het overschakelen telkens een beetje in.
We hebben dus omgezien naar een ander merk (voelt wel een beetje als verraad na 45 jaar citroen te hebben gereden) met een automaat die wel soepel werkt.

Als opmerking wil ik nog toevoegen dat het heel moeilijk is om een proefrit aan te vragen voor een automaat. Die zijn er niet of het aanbod is heel schaars. Ik heb verschillende dealers van diverse merken benaderd, maar ving bijna altijd bot. Ik vind het heel vreemd dat men ook geen moeite doet om je tegemoet te komen.
Toyota was het enige merk dat zelfs 2 types kon aanbieden voor een proefrit.

Nu de rijervaring tot nu toe.
Wij zijn zeer tevreden over het rijgedrag, de auto is comfortabel en zit lekker. Door de prima werkende automaat is het rijden zeer ontspannen. Over het lawaai van de cvt hebben wij geen klachten.
Uiteraard kan niet alles perfect zijn.
Het is jammer dat er standaard geen regensensor en dimmende binnenspiegel in zit. Wel zo comfortabel.
Ja ik weet het, hadden we een ander model moeten kiezen.
Dit type (Hybride lease)heeft een "glazen" dak.
Dit valt tegen. Als het geregend heeft, het dak open is en het wordt weer wat lichter, worden de regendruppels in de binnenspiegel gereflecteerd zodat deze niet meer is te gebruiken. dus doen we het dak weer dicht.
Ook de zijpanelen van het dashboard geven een hinderlijke reflectie ter hoogte van de buitenspiegels.
Dit geeft een verminderd zicht op één (naar mijn mening) van de belangrijkste hulpmiddelen in een auto.

Ondanks dat bij Toyota betrouwbaarheid en veiligheid bovenaan staan is hier dus blijkbaar niet voldoende aandacht aan besteed. Een mat front is ook mooi en dan ben je waarschijnlijk van de reflecties af.
Uiteraard, maar dat is niets nieuws, halen we de opgegeven 1 op 27 niet.
Het verbruik ligt tussen de 21 en 23 km/l.
Ook niet slecht in vergelijk met de vorige auto.

ervaring sinds september

  • 8.500 km

Wij zijn nog steeds heel tevreden over de rijeigenschappen van de Auris Lease.
Jammer dat het uitrustingsniveau aan de magere kant is. Ik mis, zoals op de C4, een zelfdimmende binnenspiegel, automatische koplampen en regensensor.
Ook de navigatie Touch + Go plus vind ik niet geweldig. Er zitten teveel onregelmatigheden in de routeplanner. Instellingen zijn niet duidelijk. Het is een veel te duur systeem voor deze kwaliteit
Een losse navigatie is, wat mij betreft, een betere optie. kun je thuis van te voren je route instellen.
In tegenstelling tot wat ik lees over het verbruik in het testoverzicht heb ik momenteel een verbruik van 1 op 20.
Dit is af te lezen uit de computer zowel als wat ik bij de pomp moet tanken. Dus heb ik 2 controle mogelijkheden.
Van de zomer had ik een verbruik van tussen de 20 en 23 km per liter.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.