Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Auris

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive (2011)

autoreview

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive (2011)
Mouzie
  • Mouzie6
  • Gebruikersreview
16 augustus 2014 om 08:56
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst125.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 125.000 km
  • 16 augustus 2014

Met enige vertraging plaats ik alsnog m'n ervaringen van de Toyota Auris (blijkbaar zijn m'n eerdere ervaringen niet opgeslagen).

De Toyota Auris heb ik tussen februari 2010 en juni 2011 gereden. De hybride vierde hoogtijdagen en na de wel erg simpele Honda Civic wilde ik iets meer.

De versie die ik toen koos was de Executive en daar zit eigenlijk alles op. Het enige wat ik heb toegevoegd zijn de xenon lampen. Achteraf had ik wel het schuifdak willen nemen aangezien de auto zo goedkoop is. In deze uitvoering is vrijwel alles elektrisch, krijg je navi, zit er een achteruitrijcamera op, half lederen bekleding, best mooie 17" velgen velgen op en nog van alles en nog wat.

Weggedrag en comfort

De velgen icm het onderstel zorgen dat de auto heel stug is (sportief?). Volgens mij worden hybride auto's standaard wat verlaagd en ik moet bekennen dat het soms allemaal te hard aanvoelde. Als je dit weggedrag combineert met de hard stoelen waarvan het zitvlak wel erg kort is (ik ben net geen 1.80m lang) moet ik concluderen dat het comfort in z'n geheel onvoldoende is. De CVT staat bekend om z'n geloei en ook dit draagt niet bij aan het gevoel voor comfort. In de stad moet je van goede huize komen om de Auris op de eerste meters te verslaan. Hij is erg rap (vanwege de gecombineerde motorisering). Qua vermogen in z'n geheel komt ie netjes mee op de snelweg maar als je gaat accelereren dan begint de CVT ontzettend te loeien.

Het is als bestuurder lastig om op lange ritten je armen goed kwijt te kunnen. De armsteun aan je rechterzijde is amper een steun te noemen. Die zit namelijk diep en bijna achter je verscholen dus daar kun je de rechterarm niet kwijt. Je linkerarm kun je ook amper kwijt want de deur is dermate dun dat je nergens lekker je arm kunt plaatsen (het plastic is ook erg hard dus doet het na enige tijd ook een beetje pijn).

Kwaliteit

Over de kwaliteit ben ik uiterst tevreden. Tijdens de hele periode is er niks stuk gegaan en functioneerde alles naar behoren. Het is een auto vol techniek (veel opties en hybride) en dan is het een compliment waard dat de auto nooit voor reparaties naar de garage moest.

Gebruiksgemak

De Auris is een prettige auto in gebruik. Door de vele opties kom je niks tekort en wordt je constant door de techniek geholpen om gemakkelijk van A naar B te reizen. De optie die ik achteraf het meest kon waarderen is de keyless optie. Je krijgt een klein blokje wat je bij je draagt en als je in de buurt bent open je deuren en eenmaal in de auto start je met de startknop de auto. Aangezien ik veel rijd (zowel lange als korte ritten) scheelt het vaak zoeken en grijpen naar de sleutels. De carkit in de auto is ronduit slecht en de voicecommand werkt totaal niet. De navi scoort net een voldoende. Er zijn erg weinig opbergvakjes in de auto en de kofferbak houdt niet over. Ik moet bekennen dat ik als leaserijder het verbruik niet in de gaten heb gehouden. Wel weet ik dat ik niet in de buurt kwam van het opgegeven verbruik maar mijn rijstijl is daar vast debet aan.

Algehele conclusie

De Toyota Auris is meer geschikt voor personen die niet zoveel rijden en waar het gezin niet bestaat uit meer dan 3 personen (de kofferbak is erg klein). De vele opties verbloemen enigszins de beperkingen (weggedrag en comfort) en kun je dus stellen dat de Auris niet gemaakt is voor vele en lange ritten. Achteraf kan ik alleen maar concluderen dat de keuze gebaseerd was op fiscale voordelen (toentertijd de enige of 1 van de weinige in z'n klasse met 14% bijtelling) en de relatief lage prijs voor zoveel opties.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    2
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Toyota Auris? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Auris
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Business | NAVI | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Business | NAVI | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    • 2012
    • 42.458 km

    € 12.490

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic - All-in rijklaarprijs | navi | keyless | camera | cruise!

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic - All-in rijklaarprijs | navi | keyless | camera | cruise!

    • 2011
    • 179.475 km

    € 8.880

    Toyota Auris 1.6 Dynamic // XENON // LEDER // CRUISE //

    Toyota Auris 1.6 Dynamic // XENON // LEDER // CRUISE //

    • 2013
    • 44.945 km

    € 12.950

Meer Toyota Auris occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Auris specificaties
  • Toyota Auris occasions
  • Toyota Auris video's
Advies en informatie
  • Toyota Auris tests
  • Toyota Auris gebruikersreviews
  • Toyota Auris index
PREMIUM
Toyota Auris (2010) - Mazda 3 (2011) - Occasiondubbeltest

Toyota Auris (2010) - Mazda 3 (2011) - Occasiondubbeltest

Al hun kwaliteiten ten spijt, schopten de Toyota Auris en Mazda3 het niet tot ware kaskrakers....

Lees meer
 

Toyota Auris reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    4
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    3
    • 29 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    5
    • 20 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2012)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    7
    • 3 december 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    2
    • 4 november 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic (2011)

    1
    • 26 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive...

    1
    • 3 januari 2019
meer reviews
Toyota Auris Hybrid (2012) vs Mitsubishi Lancer (2014)

Toyota Auris Hybrid (2012) vs Mitsubishi Lancer (2014)

91

De Toyota Auris Hybrid is in Nederland doodgeknuffeld door leaserijders door zijn lage bijtelling....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Executive (2014)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    1
    • 27 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    4
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    3
    • 29 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Dynamic (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    7
    • 22 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2011)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    5
    • 20 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro (2015)

    Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid...

    4
    • 7 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Auris 1.8 Hybrid Dynamic (2016)

    Toyota Auris 1.8 Hybrid Dynamic (2016)

    3
    • 6 juli 2021
Merk
Merk
  • Toyota Aygo X - Welkom duurtest

    Toyota Aygo X - Welkom duurtest

    30
    • 6 juli 2022
  • Nieuws
    Toyota Aygo X en BMW i4 scoren vier Euro NCAP-sterren

    Toyota Aygo X en BMW i4 scoren vier Euro...

    55
    • 6 juli 2022
  • Nieuws
    Modeljaarupdate voor Toyota Highlander

    Modeljaarupdate voor Toyota Highlander

    17
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    Toyota's nieuwste hybride cross-over: Urban Cruiser Hyryder

    Toyota's nieuwste hybride cross-over: Urban...

    43
    • 5 juli 2022
  • Toyota Prius 1.5 THSD – 2004 – 501.235 km - Klokje Rond

    Toyota Prius 1.5 THSD – 2004 – 501.235...

    • 4 juli 2022
  • Autotest
    Wat is beter voor lange trips: waterstof of EV?

    Wat is beter voor lange trips: waterstof...

    499
    • 2 juli 2022
  • Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

    Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross...

    207
    • 1 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden