Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Auris 1.8 Full Hybrid Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 5.375 km |
Nieuw
- 1.925 km
Na een maand sturen ben ik erg tevreden over deze Auris Full Hybrid. Met deze Toyota is het erg stil en comfortabel rijden.
Uitrusting:
De Executive is zeer compleet maar ik heb er voor gekozen om er parkeersensoren aan de voorzijde bij te bestellen. Voor de rest was er door mij niets meer te wensen. Alleen viel me na een week gebruik op dat de laadvloer van de kofferbak niet praktisch is omdat die niet vlak is en daardoor een beetje boodschappenkrat scheef staat. Het bestellen van een laadvloerplank, a 139 euro, loste dit probleem op. Vind het wel jammer dat Toyota dit niet standaard levert vanaf een bepaald uitrustingsniveau.
Verbruik:
De 1e keer een verbruik van 1 op 15,3, 2e keer 1 op 17,2. Valt me nog niet mee maar dit zal ongetwijfeld nog wel beter worden.
Rijden:
Het valt me op dat rijden met de CVT heel relaxt is na het bereiken van de gewenste snelheid.
Bij accelereren laat de CVT zich wel horen maar dat verstomd bij het vasthouden van een snelheid.
File rijden is met de Full Hybrid erg prettig, voor zover file rijden prettig kan zijn, je merkt dan dat je voor 80% elektrisch rijdt. Is denk ik ook afhankelijk van de weersomstandigheden en de accessoires die aan staan. Ik zelf heb altijd Climate Control aan staan die ook de nodige energie vraagt en het verbruik mede beïnvloed.
De achteruit rijcamera is een grappige toevoeging maar volgens mij alleen maar bruikbaar in de laatste meter en niet om volledig op camera in te parkeren.
Accessoires:
De iPhone4 werd direct herkend en probleemloos gekoppeld m.b.v. Bluetooth.
Het streamen van muziek over Bluetooth werkt ook prima en is volgens mij vooral handig op vakantie in het buitenland. Altijd je eigen muziek bij je en toegankelijk in de auto zonder die hinderlijke draadjes.
Conclusie:
Een prettige en relaxt rijdende auto met uitstekende uitrusting.
Update na 5000 km
- 5.375 km
Het rijden met een CVT is heerlijk.
De verschillende modi zoals er zijn Eco, Normaal en Power geeft de auto hele andere karakteristieken.
In de Eco stand reageert de auto heel erg traag op het gaspedaal en kun je snel inhalen wel vergeten.
Dit zou ten gunste van het verbruik moeten zijn. Is mij nog niet opgevallen.
In de Normaal stand reageert de auto heel neutraal.
Het verbruik is praktisch gelijk aan de Eco stand.
Met Power beschik je inderdaad over power en reageert de Auris als een GTi. Het verbruik is dan ook duidelijk hoger.
Het uitgerekende gemiddelde verbruik (na 5000 km) zit nu op 1 : 18,5.
Ik lees veel verhalen dat 1 : 20 makkelijk haalbaar is, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Nu moet ik zeggen dat ik Climate Control, audio/navigatie altijd aan heb staan en dat toch wel een 10% extra verbruik scheelt.
Problemen:
Heb ook een krakende/piepende bestuurderstoel gehad en ben daar gelijk mee terug gegaan naar de dealer. Een half uur later kon ik weer op pad en was het probleem verholpen. Hoorde daar ook dat ik de tweede was met een Auris die hetzelfde probleem had. Men heeft de stoel verwijderd de bevestigingspunten gesmeerd en de stoel weer teruggeplaatst.
Deze Toyota Auris bevalt me nog steeds prima en is een uitstekende cruise auto.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic 1e Eigenaar,Dealer Onderhouden,Navi,Camera,Pdc,Lm velgen,Nieuwe Apk bij Aflevering
- 2010
- 90.598 km

Toyota Auris 1.6 Aspiration, Trekhaak, Clima, Cruise, Cv, Nap
- 2011
- 147.987 km

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive |NIEUW APK|LUXE |VOLL OPTIES|LM VELGEN CAMERA|
- 2012
- 183.754 km