Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic Business (2011)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Dynamic Business
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf77.342 km
KM-stand laatst92.000 km
Lezerswaardering: 22%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tsja

  • 77.000 km

Wat moet ik er van zeggen?

Inderdaad, alles zit er op en er aan en doet wat het moet doen.
Maar beleving?

Zit redelijk, remt goed, stuurt redelijk en de vering over drempels is matig. T is net of de hele vooras er onderweg valt.
Kofferruimte: zwaar ondermaats. Ik heb een plank weggehaald, anders past er nog geen boodschappentas in.

En dan die CVT automaat. Werkt prima en doet stilletjes z'n werk, zolang je maar niet wilt versnellen.
En dan met name, zeg maar, zo'n 60% gas.
Je wilt gewoon met het verkeer mee versnellen op een provinciale weg.
En dan is het net of je slippende koppeling hebt. Niet fatsoenlijk versnellen en wel een loeiende motor!
Je hebt dus twee opties: Of plankgas versnellen tot de snelheid die je wilt rijden of heel soepeltjes met het gas spelen, maar eigenlijk géén noemenswaardige acceleratie.

Alles in de auto is gebaseerd op het verbruik en het milieuvriendelijk rijden. Ik rij gewoon normaal en het verbruik is gemiddeld bijna 1:20. Redelijk cijfer, maar ik haalde ook 1:20 met m'n Megane diesel van 2012.

Het meest hinderlijk vind ik het aanslaan van de benzinemotor bij het wegrijden bij bv een verkeerslicht. Als je dit alleen met de elektromotor wilt doen, ga je gewoon te langzaam en ben je een irritant groen schepsel voor de bestuurders achter je.

Voor mij is de elektro aandrijving prima bij het langzaam rondtoeren op een industrieterrein.

M'n vorige Astra weigerde een paar keer dienst en dat zal deze Toyota denk ik niet zo snel doen.

De auto doet gewoon waarvoor die gemaakt is.

Maar zeker niet mijn eigen keuze de volgende keer.

Nieuwe leaseauto volgt

  • 92.000 km

Ik had niet genoemd dat deze Aurus door mij bereden moest gaan worden aangezien ik ben begonnen met een jaarcontract. Deze auto zat nog in de lease en moest nog een half jaar mee.
Inmiddels zijn de gesprekken geweest en wordt mijn contract gelukkig verlengd. Mooie bijkomstigheid is dat ik een nieuwe lease auto mocht uitzoeken. Heb heel snel gekozen voor een nieuwe Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 HDi. Kleur Gris Moka. Is op voorraad en kenteken komt nog op naam in 2014, waardoor ik profiteer van 14% bijtelling. Mooi weer Frans rijden vanaf 1-2-15. Ik kijk er echt naar uit en zal weer een review schrijven.

Ik rij inmiddels in de Peugeot en de rijervaring hierin is toch weer heel anders. Heel fraaie interieurverlichting geeft een rustige sfeer. Glijdt echt over de weg en genieten van de rust aan boord.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.