AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

autoreview

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst19.775 km
Lezerswaardering: 93%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 65 km

6-9-10
Heden de Auris opgehaald bij de dealer.
Eind april 2010 hebben wij de Auris hybride besteld. Wij hadden van tevoren een proefrit gereden in de Prius en in de handgeschakelde Auris.
Onze auto betreft een zwarte Auris 1.8 Aspiration.
De opties die wij erbij hebben besteld zijn;
blue toothsysteem (bediening op het stuur) en de parkeersenoren achter.
Verder is deze uitvoering standaard voorzien van;
climate control, lm velgen, rondom electrische ramen, startknop, led dagrijverlichting, electrische inklapbare buitenspiegels etc.

Gezien de kilometerstand kunnen we over eventuele problemen, comfort etc weinig vertellen. We gaan proberen eea bij te houden.
Wordt vervolgd.

eerste indruk

  • 1.235 km

Eerste indruk na 1235 km

De indruk is zeer positief. De verzetten van de automaat zijn zeer soepel en geruisloos. Het is lekker relaxed rijden, zeker in de stad.
De stilte in de auto is een compliment waard.
In de sportieve stand (power) kan deze Toyota de concurrentie aan met de gevestigde Duitse orde.
De wegligging op de snelweg is prima en in vergelijking met de Corolla een volwassen verbetering.
De stoelen zitten goed en ook de ruimte in het voertuig zelf is dik in orde. De kofferruimte is benedenmaats door de aanwezigheid van de batterijen (accu's) en zal volgens mij een groot aantal potentiele kopers afschrikken.

Tevens is mijn auto voorzien van de optie bluetooth. Deze werkt prima. Geluid gaat via de boxen van de radio en de bediening gaat middels de radiobediening op het stuurwiel. Moet je allemaal wel even door hebben.


Problemen
Geen. Met uitzondering van een kraakje links achterin ter hoogte van de hoedenplank. Zal ik binnenkort even naar laten kijken, zag bij de onderstaande reacties dat iemand ook al een soortgelijk geluid constateerde.

2e verslag (eerste beurt)

  • 7.290 km

Na 1 jaar met deze auto gereden te hebben, ben ik nog steeds ruimschoots tevreden.
Het verbruik is met 1 op 21 zeer netjes te noemen, zeker gezien mijn rijstijl en de relatief korte afstanden.
De auto is comfortabel en rijd nog steeds heerlijk. Over de CVT is voldoende gezegd, het is inderdaad vervelend met invoegen op de snelweg. Hiermee bedoel ik de loeiende motor wanneer je het gaspedaal intrapt. De rust die je daarna ervoor terugkrijgt maakt veel goed. Bijzonder goed vind ik ook de naadloze en geruisloze overbrenging of samenspel van de electromotor en de benzine motor.
Ik heb in deze Aspiration uitvoering als optie de bluetooth genomen. Deze is ingewikkeld met instellen (eenmalig), maar werkt prima feilloos.

Verder geen technische mankementen of problemen gehad.

Zijn er dan geen negatieve puntjes. Jazeker. Het interieur ziet er netjes verzorgd uit maar de naden sluiten niet overal netjes op elkaar aan. Verder is de Auris niet geheel rammel en kraakvrij. De boosdoener is voornamelijk het gladde kale plastic in het midden van het dashboard. In de zomer is het een gekraak van jewelste wanneer je de airco aanzet.
Een rammel/kraak in de gordel aan bestuurderszijde is verholpen tijdens de eerste beurt (bekleding gede-monteerd).
In de winter hebben de veren van de achterklep veel moeite om stilletjes te doen wat ze horen te doen. Verder is de hoedenplank al eens van wat rubber voorzien omdat deze op een klinkerweg zorgde voor resonantie. (probleem had ik ook met de Corolla)
Wat dat betreft is Toyota hier niet op vooruit gegaan en dat is jammer.
Beurtje gehad bij de dealer a €140,-, verder alles netjes afgehandeld, op naar het volgende jaar.

update

  • 9.700 km

Van de week is de auto even naar de garage geweest. Zit in beide koplampen vocht. Belemmerd het zicht niet maar voor een nieuwe auto, zeker van een Toyota verwacht ik dit niet. Ook na enige tijd rijden blijft dit vocht aanwezig. Ik vind dit vreemd en niet kunnen. Toyota denkt daar heel anders over. Na meting blijkt het toch te voldoen aan ' Toyota-acceptabel'.
Rammeltjes en kraakjes in het dashboard zijn nog steeds volop aanwezig, kraakje in de achterklep is verdwenen na het doorsmeren van de veren.
Rijden blijft nog steeds een enorm pluspunt en compenseert de kleine irritaties zoals zojuist omschreven (nog wel).

Update

  • 19.775 km

Auto heeft zijn beurt gehad, geen bijzonderheden. Rijdt nog steeds perfect. Ook in de bergen van Italie heeft de auto zich keurig gedragen. Heerlijke reisauto. Verbruik van 1 op 20 na 3800 reiskilometers. Irritant blijft de vocht aan de binnenzijde van de koplampen. Ik hoop dat de nieuwe Toyota Auris gevrijwaard is van de rammels/plastic dashboard en de vocht in koplampen. Komt de beleving alleen maar ten goede.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (23)

Reageren