Suzuki Ignis 1.3 GL (2004)

autoreview

Suzuki Ignis
Suzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki IgnisSuzuki Ignis - interieur

Signalement

UitvoeringIgnis 1.3 GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf17.368 km
KM-stand laatst54.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17.500 km

De auto wordt gebruikt als 2e auto en is vervanging van de Suzuki swift (zie andere review). De 1ste indruk van de auto is zeer positief. Hij is op cruisesnelheid lekker rustig en een groot verschil met de Swift blijkt achteraf. De motor is alert en reageert goed op het gaspedaal, dit kwam in het begin wat nerveus over maar hier moet je even aan wennen cq leren mee omgaan. Bij 160 km/h (hij kan nog harder)wordt de Ignis wat zoekerig. De versnellingsbak is schakelt licht maar de verzetten geven wel het nodige lawaai. Soms is het ook even zoeken om hem in de juiste versnelling te zetten, dit als gevolg van de korte overbrengingen. Om hem wat luxer te maken en wat stoerder heb ik een middenarmsteun gemonteerd. Ook ben ik op zoek naar mistlampen en een pushbar. Ook de CV wel ik nog op afstandbediening hebben.
Over het verbruik kan ik nog niets vertellen maar dat komt nog wel. Ik hoop dat hij net zo zuinig of zuiniger is als mijn vorige 2e auto. Daar reed is zo gemiddeld 1:16,5 mee.

update 08-07-2012 km-stand 54500
De auto is vervangen voor een Mazda 2 uit 2008. Terugkijkend op de Ignis kan ik constateren dat dit heel positief is. De auto is heel betrouwbaar gebleken en door verandering van mijn rijstijl, zonder truttig te worden, is het verbruik tussen de 1:17 en 1:17,8 gerealiseerd. Dit is keurig. Ondanks dat de auto geen onderhoud kreeg heeft hij mij nooit in de steek gelaten en heb ik pas onderdelen vervangen, zoals bijv. bougies, luchtfilter en etc, als deze defect waren of als de auto ging inhouden of stotteren tijdens het rijden. De auto is hoofdzakelijk gemaakt om in de stad te rijden en is door de vele km die gemaakt zijn vervangen voor een auto die maar comfort heeft.

Ik kan de auto zeer aanbevelen voor mensen die betrouwbaarheid zoeken en die wat minder om een flitsend uiterlijk geven.

Problemen

  • 54.000 km

4 mei 2010:
de auto vandaag opgehaald bij een autodealer in Mijdrecht. Tijdens het naar huis rijden begon er een oranje lampje te branden. Het instructieboekje gaf aan dat het lampje staat dat er fout is geconstateerd in de emissieregeling. Het blijkt dat het te maken heeft met vervuiling van de motor en de EGR-klep in het uitlaatkanaal. Deze moeten worden schoongemaakt en dan is het probleem opgelost. Ik denk dat storing te wijten is dat er nauwelijks met de auto is gereden de afgelopen jaren. De NAP uitdraai laat duidelijk zien dat de auto de afgelopen jaren nauwelijks is gebruikt. En dit geldt helemaal voor de laatste 6 maanden. Hier heeft de auto maar 600 km gereden.

update 08-07-2012 km-stand 54500
in 2 jaar tijd 37000km mee gereden zonder problemen. Het enige wat vervangen is zijn de normale slijtage-onderdelen zoals banden, ruitenwisser, bougies, filter en etc.
De auto is naar verwachting probleemloos gebleken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.