Suzuki Alto 1.1 GL (2003)

autoreview

Suzuki Alto
Suzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki Alto - interieur

Signalement

UitvoeringAlto 1.1 GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf61.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Om het de deur is huis te vallen: het is puur genieten met dit wagentje!
Oke voor veel mensen is het een economisch verantwoord koekblik met de uitstraling van een groot uitgevallen 45-km wagentje. Komt natuurlijk ook door de GroenLinkse wortelknager brigade die ook zo nodig een auto moeten. Maar als je er met de juiste instelling in zit kan je zo veel lol met t beestje beleven!


Die rustieke plattelandsweggetjes veranderen in een Alto-circuit waarbij het autootje flink over zijn 13’ voorbandjes schuift als je de bocht uit komt trekken.
Met de juiste versnelling kun je vooral met de lagere snelheden jezelf best gelukkig prijzen met het 63 pk 1,1 liter motortje. Hij wil wel.
Na 10 minuten of een kwartiertje intensief racen ruikt de auto naar alles wat maar smelten en stinken kan.

Bij hogere snelheden in de vier en de vijf kan je het wel vergeten; het lijkt alsof het gaspedaal te laag gemonteerd is, waardoor je hem niet helemaal in kunt drukken. Jammer dat de Suzuki geen klokje heeft gemonteerd, want een normale stopwatch heeft al lege batterijen tegen de tijd dat je op de 100 zit. Om nog even niet over zijn top van 160 km/h te beginnen.
Verbruik is erg netjes, aggresief haal je 1 op 15. Oma rijdt eerder 1:18.

Over de ruimte ben ik zelfs nog wel te spreken. Je weet natuurlijk waar je aan begint, en met een beetje liefde voor de medemens kan je de Alto maar beter als two-seater beschouwen. Toch passen er 2 kratjes bier achterin, en nog 3 op de achterbank als je wilt.

Qua uitrusting kan ik erg kort zijn: Er zit een radio in. Dit was dan ook echt de enige ’luxe’ die ik aantrof. Boeiend, airco verlaagt alleen maar de noodzaak om snel van A naar B te komen.

Wat betreft het onderhoud heb je er geen zware dobber aan. Wagentje kan veel hebben (er kan ook weinig stuk natuurlijk) en op 1 mankementje na waren de gewone beurten genoeg. Het plaatstaal leek wel boetseerklei. Bij deze wil ik al mijn buurmannen bij de supermarkt bedanken voor het maanlandschap op mijn deuren.

Ik na nu op zoek naar een auto (slechts 1 letter verschil). Toch zal ik deze wel gaan missen, je wordt blij van het rijden in een Alto, maar bent ook weer blij als je er heelhuids uitgekomen bent.

PROBLEMEN

Motor schokte wanneer hij stationair liep. zo erg dat hij steeds afsloeg. Verholpen door dealer.

Verder nul komma niks bijzonders.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.