Suzuki Alto 1.0 GA (1997)

autoreview

Suzuki Alto 1.0 GA (1997)

Signalement

UitvoeringAlto 1.0 GA
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf85.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In vergelijking tot het vorige model Alto, is dit een ’volwassen’ auto.
Heerlijk, hoe zuinig deze auto rijdt.
Dagelijks ritjes van +/- 5km en een verbruik van ongeveer 1:14.

Netjes van Suzuki Kreijne in Amersfoort een half jaar garantie gekregen op een auto waarop het niet verplicht is!

1/2 jaar later:

Nog steeds veel plezier van deze auto, gebruik neemt licht af en de motor is nu wat ’losser’ als in het begin.
Onderhoud hebben we er nog niet aan gehad, of het moet een kapot lampje van de kentekenplaatverlichting zijn.

De laatste decemberdagen van 2005:

Naar mijn idee werkt het ventilatiesysteem niet goed, een hoop herrie en geblaas, maar niet echt hele warme lucht, wat toch wel prettig is met de wintertemperaturen.
Bij de garage bleek er zowat geen koelvloeistof meer aanwezig te zijn en een slang was lek... Deels is het probleem verholpen, op een te bestellen onderdeel na. Nu maar hopen dat na het vervangen van het onderdeel we weer warmpjes kunnen rijden.

Een automobiel 2006 gewenst!

Het temperatuur probleem heeft een vervolg, volgens mij is het niet goed als je na 25km (snelweg) rijden de ventilator nog steeds op heet en vol-blazen moet zetten, het wordt maar niet warm in dat ding...

Wij blijven rijden!! 2B Continued!

Het voorjaar is nu echt voorbij, de auto is een jaar oud en een poetsbeurt kan geen kwaad. De rode (standaard)lak begint toch langzaamaan een beetje oranje/rose te worden, dus na het wassen besluit ik de auto eerst met cleaner (Commandant nr.4) te behandelen alvorens te poetsen. Het is een helse klus, maar na een half dak gedaan te hebben, zie je duidelijk verschil. Beetje voor beetje gaan we de rest van de auto ook maar doen, want je armen knappen er niet van op, gelukkig de Alto wel!

We poetsen, we rijden!
Helaas moet 1 deur het zonder poetsbeurt doen, we hebben de auto ingeruild voor een mooie, ruime en nieuwere Ford Escort. Wel een hoop afschrijven in een ruim jaar (goedkoop werd zo duurkoop) maar ja, hadden we maar langer met onze Suzuki moeten doen! (juli 2006).

PROBLEMEN

Binnen de garantie is bijna alles keurig opgelost:
* Homokineet rv vervangen
* Stadslichtjes vervangen
* Asbak vastzetten.
* Achterruit vervangen ivm defecte achterruitverwarming
* Ruitenwissers bijstellen is iets wat ze niet goed kunnen, al 3x voor terug geweest en nog is het probleem van strepentrekken niet opgelost, volgende keer beter...?
* Na 5x is het gelukt! Geen klapperen en strepen meer van de ruitenwissers! Joepie!

Wel raar dat het lampje in de achterruit verwarmings schakelaar het soms wel, maar meestal niet doet... Misschien maar even een ander lampje proberen.

Verwarming werkt niet naar behoren, probleem wordt verholpen en de oorzaak: een lekke slang. --> gevolg: nieuwe thermostaat en thermostaathuis.

9/5/06: onderhoudsbeurt en apk, zonder echte bijzonderheden, dus weer een jaartje rijden!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.