Subaru XV 2.0 diesel (2014)

autoreview

Subaru XV 2.0 diesel (2014)

Signalement

UitvoeringXV 2.0 diesel
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf24.900 km
KM-stand laatst145.700 km
Lezerswaardering: 67%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

XV 2.0 D : de uithouding reis gaat beginnen.

  • 24.900 km

Hallo Allemaal,

Vandaag was de dag dat ik afscheid heb genomen van mijn zwarte Subaru Impreza plus 2.0 xw lpg g3 nieuw gekocht in 2006'.
Dit na meer dan 10 jaar en 200.000km. trouwe dienst.
Als echte nuchtere Fries en techniek liefhebber/ junk schrok ik toen toch wel even van mij zelf,
Want ik was toch wel enigszins in een "graf" stemming met het kopen mijn Subaru XV 2.0 D uit 2014.
Want ik had er echt gewoon even moeite mee....................
Wat was dit een betrouwbare auto geweest zeg!!!.(lees ook mijn div.reviews online)
Hoop dat Subaru Garage Van Manen in Lelystad na tien jaar perfect onderhoud er een goede zorgzame 2e eigenaar voor vind.
Dat heeft "mijn Subje" meer als verdiend....
bizonderheden /Kapot : 1x wielager/1x lamda-sensor en dat was het wel....
(een accu, remschijfen en een uitlaat reken ik gewoon als onderhoud)

Ga nu dagelijks rijden met een Subaru XV 2.0D Comfort uit 2014(een splinter nieuwe kon bruintje niet trekken)
En Hoop dat ik na tien jaar en 200.000km weer dit kan zeggen.
Ga jullie op de hoogte houden .

eerste kilometers!

  • 25.240 km

Hallo allemaal,
.
Eerste kilometer zijn gereden!
En hierbij de eerste indrukken,

onderstel is iets stugger dan mijn vorige impreza, maar niet hinderlijk.
bochten gedrag is perfect en doet niet onder voor een impreza.
dit verwonderde mijn eigenlijk wel voor zo'n hoge wagen want bij de forester is dit echt beduidend slechter.
zicht rondom is duidelijk beter als bij de Impeza
diesel motor bij koude start duidelijk aanwezig(nagelt), maar eenmaal warm loopt hij erg stil.
Deze motor is wel oersterk, in elk toerengebied massa's aan koppel.
auto voelt solide aan, en geen blikkerige en rammelende bijgeluiden hoorbaar.
instrumenten zij overzichtelijk en goed leesbaar allemaal.
Stoelen zijn erg goed en ook goed verstelbaar.
minpuntje.... het regenwater loopt naar binnen als je een raam ietsjes open zet.
Ik rook dus heb altijd het raam iets open.
oplossing: windvangers monteren.
grootste opvallende pluspunt...de zes versnellings- bak
schakelt erg soepeltjes en motor loopt er laagtoerig in de zesde versnelling.
Dus subaru kan het dus wel!.. een goed schakelende bak maken!
dat hebben ze wat mij betreft bij deze bewezen.

Terrein ervaringen

  • 28.500 km

Hallo Allemaal,

terrein eigenschappen:

Gaat perfect door zand en ook een *steile"helling is helemaal geen probleem.
Wielslib is hem vreemd, beter nog als met mijn voorgaande Impresa, werkt het x-mode/AWD systeem soepeler en minder schokkerig.
En met 22cm bodemspeling ook geen geschraap meer over grond en stenen.
Verbruik gemiddeld : 6,2 op 100km
Wat een auto! word steeds vrolijker van mijn aankoop!

Verbruik:

  • 31.000 km

Gemiddeld verbruik is aan het dalen,
zit nu op gemiddeld: 5,8 liter op de 100km.
Motor loopt ook steeds soepeler voor mijn gevoel en is nog aan het los komen denk ik.
Geen olie verbruik,( in ieder geval niet meetbaar)
Voor de rest geen bizonderderheden te melden.

highlights na vijfduizend Km.!

  • 32.000 km

32.000Km : Na vijfduizend Km: highlights;

Positief:
Goede weg handeling
Terrein eigenschappen
hoge instap
Koppel van de diesel (350Nm)
Goed rondom zicht
fijne versnellingsbak
verrassend zuinig voor een 4WD

Negatief:
bij regen loopt water naar binnen als je raam op een kier staat(dus heb ik windvangers gemonteerd)
Motor/geluid isolatie van dieselversie had wat mij betreft toch iets beter gekund.

Wat?.......

  • 37.000 km

Een Subaru XV ....
Altijd eigenzinnig en je houd van een XV of totaal niet!

*Maar de benzine motoren 2012/2017 kunnen al niet meer op LPG lopen....
*De 2017 is er niet meer met diesel en ook niet handgeschakeld.
*De hybride uivoering is niet leverbaar in Europa.(wanneer wel?)
Zitten ze te slapen bij de Subaru directie in Japan of zo?
Gaan de verkoop cijfers eindelijk omhoog voor Subaru en met name de XV en forrester in Europa, draait een C.E.O in Japan het op deze manier weer de nek om!

Aan de auto lag het echt niet hoor,..maar bij de XV 2017 uitvoering met het beperkte motor aanbod en verplichte CVT weet ik het niet meer hoor !!....Volgens mij zijn ze aan het blunderen.

Mijn XV doet zijn ding...geen bijzonderheden.
Maar ben gewoon boos over bovenstaande blunders van de directie van Subaru-Japan.

Reactie Subaru op klacht....

  • 42.000 km

Reactie van Subaru insider gehad op mijn klacht van hier boven...
Maar wil niet bij naam genoemd worden.
Hierbij zijn commentaar,

*Alle handschakelbakken gaan verdwijnen bij Subaru omdat deze niet samenwerken met de nieuwste autopilot-functies en veiligheid systemen.
*Diesel is alleen maar interessant gebleken voor de EU, en dus niet rendabel genoeg voor doorontwikkeling door hoge EU-uitstoot eisen.
*Hybride motor productie was/is nog te beperkt en word dus alleen geleverd op de voor Subaru belangrijkste afzetmarkten momenteel.(en dat is dus niet EU)

Mijn Sub doet zijn ding zonder problemen /net zijn 40.000km beurt gehad...

betrouwbaarheid: boxer 2.0 diesel 2008 T/M 2016

  • 45.000 km

Na meerdere onzin in de media te hebben moeten aanhoren, en van meerdere lezers over het beruchte "Artikel: XV duurtest 2012 in Autobild" waarin een XV is afgetrapt, en werd afgebrand...
Hierbij een aantal werkelijke feiten van, en ervaring van bereiders:

Waar: model: Impresa xv 2008-2009(EE20/1) G2-Euro 4 ook wel korte slag motor 1e generatie genoemd) krukas en lagerbus problemen(en lak problemen op U.S.A. markt)
meer dan 240 stuks diesel motoren zijn vervangen in diverse modellen onder garantie door Subaru , maar mijn advies is, niet kopen als je niet weet of er al een nieuwe type EE20/2 G3-Euro 5 motor in ligt..

Model XV : 2010-2012(EE20/2) kinderziektes met injectoren en (zeldzaam) de turbo ,dus als deze injectors vervangen zijn geen probleem om dit model te kopen.(dit model zat in de test met de slechte/defecte injectors waardoor als je daar 100.000km mee doorrijd, betreffende motorschade is/zal ontstaan)

Model: 2013-2016(EE20/2) Probleemloos naar de 150.000km maar inmiddels ook al veel gevallen van probleemloos naar de 200.000km bekend.

Leugen: koppeling gaat gemiddeld 140.000km mee bij "zware" belasting en 200.000km+ bij normaal verkeer met de handgeschakelde zesbak van 2008-2016 is de praktijk ervaring inmiddels ,dus als je hem met 50 tot 60.000km opbrand zoals in de test doe je toch echt wat fout, (en denk ik dat hij hem heeft opgebrand/afgeragt)
En alles is kapot te krijgen...ook een "Subaru"

Leugen: "Roestvorming" is pertinent niet waar...2008 maar ook latere modellen staan er beter bij dan een VW golf bijvoorbeeld uit het zelfde bouwjaar. (heb ik zelfs persoonlijk geconstateerd)

Lekkage: (door geknoei van inbouw station)

  • 45.000 km

Muffe lucht in auto: bij onderzoek...
probleem: Natte vloermat bestuurderszijde..

Blijkt er een rubber dop verwijderd te zijn onder a-stijl binnenzijde spatbord voor doorvoer van een voedingskabel en niet afgekit door inbouw station dus....(stelletje knoeiers!!)
Maar Martin van mijn Subaru Garage : "vanmanen" in Lelystad heeft het lek gevonden en het probleem opgelost....
En heeft er Stoelen en bekleding voor verwijderd daarna onderzoek gedaan en het laten drogen, dus geen half werk hoor.
En dit alles onder garantie ook nog!!!
"want een Subaru hoort niet te lekken was zijn commentaar"
Garage VanManen: je hebt weer een dikke tien verdiend hoor!

Eindelijk voorjaar!

  • 46.000 km

De winter was helemaal geen probleem, Een ford fiesta uit een berm getrokken die een bocht was uitgegleden. met sneeuwval.
En een BMW M5 die tot zijn remschijven in de klei stond hihi!
En dit zonder enige moeite.............
Wat een beest van een motor is deze 2.0 diesel toch.........
Nog steeds super blij met mijn aankoop!
Al heb ik dan niet veel gereden (om gezondheids reden heeft de auto 2 maanden stil gestaan deze winter)

Berg-Vakantie!

  • 51.000 km

2 weken op berg-vakantie naar Italie......
In de bergen komt deze Diesel pas echt tot zijn recht.
12 tot 14% hellingen ermee genomen over rots/steen paden en door diepe gaten die je in Nederland niet zal vinden hihi.
En hij geeft gewoon geen krimp hoor!...als een tractor gaat hij naar boven.
Achter Nissan Patrol en Landrover Defender aan hihi
Maar verbazingwekkend, ook op de "autostrada" voelt deze XV zich thuis.
Alleen de originele banden af fabriek zijn met regen gewoon niet goed genoeg.
Dus bij thuiskomst vier nieuwe eronder, en tot mijn verbazing was na deze "hobbel de bommel" vakantie de uitlijning en spoor-ring van de auto ook nog gewoon perfect vertelde de monteur.
Dus zeer tevreden tot nu toe,.en de meerprijs in kosten t.o.z.v. een benzine vind ik hem zeker waard.

5 of 6 Handgeschakeld VS CVT

  • 51.000 km

Mensen hebben mij gevraagd waarom een CVT "iets anders" in bochten en mul-terrein reageert ,en heb wat onderzoek gedaan en hierbij mijn bevindingen tot nu toe...

*een handbak heeft een 50/50 AWD krachtverdeling voor en achter.
(zo was het bij alle subaru's tot de introductie van de CVT)

* een CVT heeft een 60/40 krachtverdeling voor en achter.

*De midden-dif. is bij de CVT dan ook wat anders opgebouwd.
(waarom deze 60/40 keus gemaakt is weet ik ook nog niet)

Dit kan misschien verklaren waarom de auto een beetje anders reageert ?
Nu In het bezit van 1 met CVT maar voorheen handgeschakeld gereden? : Laat het mij even weten onder in een reactie of jij de CVT in "offroad" mull-terrein of winterse omstandigheden een verbetering vind of juist niet?

Test 2.0 CVT V.S. 2.0 handgeschakeld / Update 07-09-2018 :

Als het zwaar word in het terrein moet de CVT het helaas toch echt afleggen tegen de handbak leert mijn huidige ervaring...
Het vermogen word niet volledig doorgegeven door de CVT (ook met de voertuigdynamica-regelsysteem,ABS en ESP op Off) waardoor hij niet door zwaar terrein meer heen wil komen.....hebben zelfs zekeringen verwijderd van de
elektronica -regeling van de CVT,en de ESP maar zonder het beoogde resultaat.
mijn eind conclusie over de CVT : "soepel, modern en luxueus"....maar in het echte zwaardere terrein dus volkomen "nutteloos".

Onderhoud en roetfilter storing?

  • 56.000 km

Hij was bijna aan onderhoud en APK toe, en vond dat hij de laatste weken een beetje rouw en onregelmatig met koude motor liep...............
maar goed, rijden met dat ding....

toen ging het regeneratie lampje knipper op het dashboard.
een ROETFILTER-STORING!!!?? dus meteen naar de garage .
roetfilter is met een "handmatig regeneratie software programma doorlopen(schoon-gebrand noem ik zo iets) en een herkalibratie van de Injector tijdstippen" Gereanimeerd, en walla!! ,hij liep weer als nieuw. En roetfilter is weer 100% volgens garage.
Maar wat een gezeur met roetfilters en al die elektronica in auto's tegenwoordig. blijf van mening dat dit de betrouwbaarheid van auto's geen goed doet ,en de gebruikskosten omhoog jaagt.

Verder onderhoud (groot) : remblokjes voor/ filters ,olie/ etz.
En ik kon hem weer meenemen, nadat ik mijn bankrekening saldo had achtergelaten.

Op naar de volgende onderhoudsbeurt!

Banden/onderhoud:

  • 70.000 km

nieuwe Banden bevallen zeer goed.
Wegligging /remweg bij nat weer is nu ook zeer goed.
Auto heeft klein onderhoud gehad, en geen bijzonderheden te melden.

update: regeneratie(dpf) ging vorige keer branden omdat de cdu(computer)
niet gereset was...dan gaat namelijk de DPF-lamp ook knipperen na overschrijding van de 15.000km grens is mij verteld.
(zij noemen dit de olievervuilings/nivo parameter?

Verbruik na regeneratie roetfiter : gemiddeld 6.4 liter op de 100km.
Geen olieverbruik over 15.000km gehad.
Op naar de 85.000km dan maar weer!...

diesel oil counter reset:

  • 85.000 km

Als je de DPF olie -teller wil resetten Na vervanging van Olie en oliefilter volg onderstaande instructies:
for Subaru Outback, Forester and XV diesel oil counter reset: B.J. 2010-2016 EU/AU
Follow these steps carefully. If you make a mistake, start again.

start engine
(start motor)
depress & hold brake pedal
(houd rem-pendaal in)
turn rear demister on
(druk achterruit verwarming aan)
turn parker/clearance light on
(draai stadslicht aan)
turn rear demister off
(druk achterruit verwarming uit)
turn lights off
(draai stadslicht uit)
turn rear demister on (again)
(druk achterruit verwarming weer aan)
turn parkers on (again)
(draai stadslicht weer aan)
turn rear demister off
(druk achterruit verwarming uit)
turn lights off
(draai stadslicht uit)
release brake
(laat rem-pendaal los)

The glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful
(DPF icoon gaat uit en gloeiplug icoon op dashboard gaat 5 seconden knipperen als de reset is uitgevoerd)

Note: Deze ontdekking/ uitleg heb ik te danken aan mijn Australische subaru vriend , die de cheat/broncode heeft weten te kraken en uit te lezen.
Jack, ........thanks for your good work!!!

Onderhoud

  • 85.000 km

Groot onderhoud gehad, en geen verassingen gevonden.
Opmerking gehad voor de remschijven voor.... die zitten er aan te komen.
Over 15.000Km moeten er dus nieuwe onder, maar dit is bekend van de XV rond de kilometerstand van 100.000km dus.
OP naar de 100.000km dus!!

0nderhoud:

  • 100.000 km

Hallo weer allemaal! kan eindelijk weer inloggen hier!!
Even verlaat daarom mijn ervaringen afgelopen jaar....

- Klein onderhoud gehad.
- Remschijven/remblokken inderdaad vernieuwd...(Brembo's laten monteren)
-4 nieuwe banden eronder (weer de zelfde Khumo's: zeer tevreden)

- Binnenkort nog wel even naar de Airco-specialist voor inspectie en e.v.t. onderhoud. (dit doe ik elke 4 jaar of wanneer nodig)

Maar voor de rest was het gewoon saai! HiHi!!!!
Geweldige auto tot nu toe, en geen klachten/ storingen.
Gewoon starten en gaan,gaan en nog eens gaan.
Kwalitatief gewoon echt weer een Subaru..!!!
Deze nog in Japan gebouwde XV diesel is een juweeltje, en ik maak wederom weer een diepe buiging voor de arbeiders die hem bouwden....
Kwaliteit bereiken : is door zij die bouwen en bepalen ,...niet alleen de bouwmaterialen"
De in de USA gebouwde uitvoeringen komen er daarom helaas minder goed vanaf in de tests/reviews heb ik gelezen helaas.

Maar ik ga op naar de 120.000Km dan maar weer!!!!

Onderhoud:

  • 115.000 km

Groot onderhoud gehad Geen rare dingen....
voor de rest was het gewoon weer saai! hoor HiHi!!!!

airco probleem

  • 121.000 km

Wat was het heet! mensen....
En mijn airco had zijn onderhoud gehad, maar niet koelen dat ding he!
Gebruik de airco bijna nooit, maar moet wel werken als dat nodig is dus naar de garage ermee.
drie dagen later kreeg ik hem pas terug.
bleek een hoofd-klep vastgelopen te zijn in het ventilatie- systeem door het "ontbreken?" van een position-spacerbush/afstandbusje tussen de klep en het klephuis(fabrieksfoutje?)
Dus middenconsole en dashboard moesten eruit om het ventilatie systeem te kunnen repareren!!....kosten : 9 man-uren werk, dus dit was een dure!

Bij navraag: Volgens SUBARU Nederland nog nooit voorgekomen dit euvel bij de XV...
Dus heeft u dit wel/ook meegemaakt?, geef dan een reactie!!! komen we er zo achter of dit zo is...

Wiellagers vervangen!

  • 124.000 km

Hoorde het wiellager Lings-achter al een tijdje dacht ik ......
maar het "zoemen" werd een schurend geluid.
Dus naar de garage ermee en bleek rechts-achter ook al hoorbaar.
Dus allebei vervangen.
Maar wat zaten deze lagerbehuizingen vast in de frame-schilden zeg!!!!
WD-40 kruipolie/ een nog grotere poellie-trekker en een hoop gevloek en geweld was nodig om ze los te krijgen.

mijn oordeel: Dit is dus vanaf fabrieksmontage zonder vet in elkaar gezet,dus de passingsvlakken konden dus ongehinderd roesten.
(steek-assen zaten namelijk nog wel goed in het vet)
Een beginners fout....die je verwacht van een onopgeleide boutenhakker bij de Kwik-f.......potverdorie!
Maar niet van de nieuwbouw vanuit de Subaru-fabriek montage.
Teleurstellend, en afbreuk doende/onwaardig aan het merk, en een minpuntje aan verder een geweldige auto.
Op naar het onderhoud bij 130.000km maar weer.

onderhoud /Stuk!/ Storing?

  • 130.000 km

tot aan het onderhoud geen problemen maar daarna.......
132.000KM : EGR klep vastgelopen/kapot en vervangen, maar alla dat is een bekend euvel bij de diesels ..
Maar hij geeft nu ook een storing code af op de airco unit (134.000KM) terwijl deze perfect werkt!!. en ook de monteur het na drie keer volledig te hebben onderzocht niet kan vinden. Ook de raambediening van de bestuurderszijde heeft gehaperd. (134.000KM) En een achterlicht unit was gewoon ineens lek!!!! (136.000KM)Dus helaas moet ik tot nu toe toch gaan concluderen dat de bouwkwaliteit gewoon echt minder is als van mijn vorige SUBARU impressa plus 2.0 van 2006
En ben hier echt teleur gesteld over . En een nieuwe kost nu al gewoon 50.000 euro voor het 2024 model!!!!! Echt niet dat ik dat nog neerleg......voor een niet meer zo robuust gebouwde Subaru. Helaas krijg je dus eigenlijk minder kwaliteit voor meer geld? daar trap ik dus niet in hoor......Maar rijd door naar de 200.000Km met deze ,....En wie weet was dit wel alle pech. En bedenk/heroverweeg ik nog mijn oordeel .Tot nu toe lopen de extra kosten wel erg op! We zullen zien.
Tot nu toe vind ik het een beetje te veel "Citroën" achtig worden:
- Hij rijd geweldig....als hij niet stuk is!!
- En na de 100.000km flikkert hij uit elkaar!
En denk ik met weemoed terug aan mijn subbie van 2006 die de 210.000Km in 10,5 jaar en op LPG, moeiteloos en zonder storingen heeft gehaald.....
Met bevende handjes op naar de 145.000km dan maar..........

onderhoud /Stuk!/ Storing? deel 2

  • 145.000 km

Beste Mensen, het leed duurt helaas voort!
- 2 voorwiellagers gewisseld omdat lings voor echt goed verrot was....
Ook maar meteen rechtsvoor dus gedaan die er aan zat te komen.
Ook heeft hij groot onderhoud gehad, en nu... na een "sloot geld" te hebben betaald rijd ik weer....
Maar waar houd dit Subaru-kwaliteit debacle op, vraag ik mij nu erg stellig af........
Toch maar op naar de 160.000km dan ? .....Of toch inruilen?
Ik weet het nog niet, want het rijden is nog steeds geweldig met deze XV.
Maar weet dus echt nog niet of ik de 200.000km ga redden met deze...

NOTE: maar dat de volgende geen Subaru meer word is voor mij wel duidelijk.
Voor mij is de vraagprijs van 50.000 euro voor een nieuwe (XV) Crosstrek 2024 veel te hoog(Voor de kwaliteit die je er voor krijgt). En betalen voor een/de "naam" doet een echte Subaru rijder volgens mij niet.
Mijn Advies:
- Of je moet hem wegdoen bij 5/6 jaar en voor de 100.000 km zoals bij een Citroen gewoon is, maar dan ook met een restwaarde op de auto van "K.U.T". waarschijnlijk.
- gaan occasion-leasen zodat je weet maandelijks wat je kwijt bent is ook nog wel een optie misschien?.
Maar Weet het echt nog niet.....eerst mijn opties op een rij en alles uitrekenen. En in het nieuwe jaar neem ik een beslissing..........

Eind beoordeling/evaluatie!

  • 145.000 km

Hallo Allemaal,
De kogel is door de kerk....
Heb hem ingeruild, en half/eind Februari heb ik de nieuwe.
Kosten over de laatste 6 jaar uitgerekend en deze waren op ze zachts gezegd heel erg confronterend en verhelderend te noemen voor mij.
conclusie : Om nu nog een C-segment auto nieuw te rijden als dit, moet ik er bijna een tweede baan bij gaan nemen, en dat is natuurlijk gekkenwerk!
Dus mijn nieuw Suzuki is met mijn verstand gekocht, en dus niet met mijn hart.....

Maar afijn .......hierbij mijn eindbeoordeling:

- Technisch/betrouwbaarheid: zeer goed, want hij heeft mij nooit laten staan.
-(Technische) kwaliteit: is twijfelachtig tot matig te noemen (voor een Subaru dan)
- Comfort en rijeigenschappen: zijn zeer goed/ perfect gebleken.
- Gemaakte Kosten: veel te hoog !, voor deze kilometer stand.(dit op reparaties en vervangingen dan)
- Inruilwaarde: gewoon slecht !(want dit is een diesel natuurlijk).

waar mijn vorige Subaru Impresa 2.0 plus op LPG uit 2006 als eindbeoordeling een cijfer 9 uit 10 kreeg over 10jaar en 210.000Km , kom ik helaas niet verder dan een 7,5 voor deze Subaru XV 2.0D uit 2014 bij 8 jaar en 145.000Km . En als echte Subaru fan neem ik echt wel een beetje teleurgesteld in deze auto hierbij dan ook afscheid van het merk nu na 18 jaar continu Subaru te hebben gereden, en natuurlijk van u als lezers van deze Subaru review(s). Dus in Februari naar het nieuw "merk/type" review dan maar!!!!...............

Inruil: afsluiting review per 18-03

  • 145.700 km

Hallo Beste Lezers,
Vandaag is de Subaru XV dan toch eindelijk definitief ingeruild/ overgeschreven.
Naar wat leveringsproblemen met mijn nieuwe auto helaas.
Dus afsluiting van deze review over acht jaar tijd , en zal ik ook niet meer op de verdere commentaren gaan reageren.
(Ben Overgestapt naar een nieuwe review van mijn nieuwe auto)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (44)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.