Subaru Mini Jumbo SDX (1988) #2

autoreview

Subaru Mini Jumbo SDX (1988)

Signalement

UitvoeringMini Jumbo SDX
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na veel wikken en wegen toch besloten om een 2e auto aan te schaffen. Met 2 kinderen op de fiets is, helemaal in de herfst, geen pretje.
Het moest er een zijn die niet duur was in aanschaf, niet duur was in onderhoud, betrouwbaar moest zijn en 4 deuren hebben.

Na een paar zaterdagen vooral gekeken te hebben naar Alto’s en Starlet’s uiteindelijk uitgekomen bij deze Subaru Mini Jumbo SDX (de naam is haast te lang om achter op de auto te kunnen)

Onder het motto “laten we het maar proberen” hebben we deze gekocht.
Ik zelf vreesde dat het na een half jaar einde oefening zou zijn, maar nu bijna een jaar later rijdt hij nog steeds.
In april voor € 60,= euro een beurt laten geven en de APK laten verversen, daarna door opa er voor € 35,= aan plamuur en verf op laten smeren en klaar zijn we.

Verbruik/Onderhoud

Verbruik is prima, en onderhoud, afgezien van een jaarlijkse beurt en APK, is niet nodig.

Prestaties/Algemeen

*In de stad en met parkeren is hij veel handiger dan de Verso, je kunt hem overal tussen proppen. Op de snelweg is een hele andere ervaring…
De 4-bak is puur voor de stad gemaakt, boven de 90 kilometer per uur is het geen pretje meer.
Op de teller is 140 te halen, maar dan zit je echt met 2 handen stevig aan het stuur.
*De bagageruimte is nihil. Ik ben ooit een keer de wekelijkse boodschappen gaan doen (met 2 kids) en ik moet zeggen, dat valt niet mee..
De bank is wel neer te klappen (zelfs in 3 of 4 standen te verstellen), dan kan er behoorlijk wat in.
* Comfort is zoals je mag verwachten van een auto in deze grootte. Bij normale snelheden is hij prima in het spoor te houden, bij hogere snelheden zou ik geen “Elandproef” willen uitproberen.

PROBLEMEN

Geen.
Voor een auto van die prijsklasse had ik niet verwacht zo’n degelijk ding te kunnen rijden.
Wel enorm veel last van roest, daarop zal hij uiteindelijk wel worden afgekeurd.
Af en toe oliepeil controleren.

**Update 03-03-08**
Vandaag met pijn in ons hart afscheid moeten nemen van de Subaru. Technisch (afgezien van 2 kapotte aandrijfashoezen) perfect nog. Afgelopen zaterdag op de snelweg nog 140 Kmh gehaald (wind in de rug).
Alleen de roest, die bleek uiteindelijk killing..

Voor 395 Euro (aanschaf) anderhalf jaar kunnen rijden, och er zijn duurdere auto’s..

Nu voor een paar euro meer de lelijkste auto ooit gekocht (Daihatsu Charade Sedan uit 92). Review volgt!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.