Subaru Mini Jumbo SDX (1988) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mini Jumbo SDX |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1988 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 102.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na veel wikken en wegen toch besloten om een 2e auto aan te schaffen. Met 2 kinderen op de fiets is, helemaal in de herfst, geen pretje.
Het moest er een zijn die niet duur was in aanschaf, niet duur was in onderhoud, betrouwbaar moest zijn en 4 deuren hebben.
Na een paar zaterdagen vooral gekeken te hebben naar Alto’s en Starlet’s uiteindelijk uitgekomen bij deze Subaru Mini Jumbo SDX (de naam is haast te lang om achter op de auto te kunnen)
Onder het motto “laten we het maar proberen” hebben we deze gekocht.
Ik zelf vreesde dat het na een half jaar einde oefening zou zijn, maar nu bijna een jaar later rijdt hij nog steeds.
In april voor € 60,= euro een beurt laten geven en de APK laten verversen, daarna door opa er voor € 35,= aan plamuur en verf op laten smeren en klaar zijn we.
Verbruik/Onderhoud
Verbruik is prima, en onderhoud, afgezien van een jaarlijkse beurt en APK, is niet nodig.
Prestaties/Algemeen
*In de stad en met parkeren is hij veel handiger dan de Verso, je kunt hem overal tussen proppen. Op de snelweg is een hele andere ervaring…
De 4-bak is puur voor de stad gemaakt, boven de 90 kilometer per uur is het geen pretje meer.
Op de teller is 140 te halen, maar dan zit je echt met 2 handen stevig aan het stuur.
*De bagageruimte is nihil. Ik ben ooit een keer de wekelijkse boodschappen gaan doen (met 2 kids) en ik moet zeggen, dat valt niet mee..
De bank is wel neer te klappen (zelfs in 3 of 4 standen te verstellen), dan kan er behoorlijk wat in.
* Comfort is zoals je mag verwachten van een auto in deze grootte. Bij normale snelheden is hij prima in het spoor te houden, bij hogere snelheden zou ik geen “Elandproef” willen uitproberen.
PROBLEMEN
Geen.
Voor een auto van die prijsklasse had ik niet verwacht zo’n degelijk ding te kunnen rijden.
Wel enorm veel last van roest, daarop zal hij uiteindelijk wel worden afgekeurd.
Af en toe oliepeil controleren.
**Update 03-03-08**
Vandaag met pijn in ons hart afscheid moeten nemen van de Subaru. Technisch (afgezien van 2 kapotte aandrijfashoezen) perfect nog. Afgelopen zaterdag op de snelweg nog 140 Kmh gehaald (wind in de rug).
Alleen de roest, die bleek uiteindelijk killing..
Voor 395 Euro (aanschaf) anderhalf jaar kunnen rijden, och er zijn duurdere auto’s..
Nu voor een paar euro meer de lelijkste auto ooit gekocht (Daihatsu Charade Sedan uit 92). Review volgt!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.