Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (1997)

autoreview

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 GL AWD (1997)

Signalement

UitvoeringLegacy Touring Wagon 2.0 GL AWD
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf239.500 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Subaru is aangeschaft omdat de auto van de zaak verdween. De Saab cabriolet voldeed niet echt als full time gezinsauto. Dus gingen we op zoek naar een alternatief en dit gevonden in de vorm van de Subaru Legacy 2.0 GL stationwagon. Dit was de auto die we zochten, goede wegligging, heel comfortabel en vooral veel ruimte. Wat een bak!

De stoelen vallen mij het meest mee, heb vrij veel last van mijn rug, maar nergens last van in deze auto. Heb er al wat lange ritten mee gemaakt en het zitcomfort is echt goed.

De auto heeft mijn caravan deze zomer zonder problemen naar de Pyreneeën gebracht en met de lage gearing kan je elke berg op. Vandaar dat er zoveel Subaru’s met trekhaak verkocht worden.
Het enige wat tegenvalt is het verbruik, vooral benzine. Het benzine verbruik is bij mijn gebruik (noem het gemengd) 1 op 10. Olie verbruikt hij 1 liter op ongeveer 3000 km wat ik normaal vind voor een boxermotor met deze kilometerstand.

Zo we zijn een jaar verder, en ik moet zeggen dat de auto me nog prima bevalt. Natuurlijk heb ik het gewone onderhoud laten uitvoeren, waaronder 2 voorbanden, remblokken en een homokineet. De startmotor is gereviseerd, want de dag voor het onderhoud hield deze ermee op, hoe kunnen ze het uitkienen!
Het is erg saai om dit te schrijven, maar de auto start altijd en rijdt heel goed. Het olie verbruik is niet gestegen en het benzine verbruik helaas niet gedaald!

De enige reden waarom ik misschien heb ingevuld bij de vraag of ik weer een auto van dit merk zou kopen is omdat ik niet weet wat er op mijn pad komt, maar dit merk heeft wel een grote voorkeur gekregen.

Het is wel leuk om die vierwielaandrijving eens echt te proberen. Dit jaar in Istrië kwamen we op een onverharde weg met een stijgings percentage van 15% terecht na een regenbui. Dan is het wel heel geruststellend dat je 4wd hebt.

Juni 2008
Het afscheid is gekomen, de Subaru is er niet meer. Hij heeft me overal gebracht en ik zal hem echt missen zeker enkele dingen die hem echt bijzonder maken. Zoals die perfecte hill holder, die ervoor zorgt dat de auto op een helling niet naar achteren rolt, ideaal voor de hellingproef. De lage en hoge gearing, waardoor je niet 5 maar 10 versnellingen hebt, ideaal in de file.
Maar de Soeb zoals ik hem liefkozend genoemd heb heeft 267.554 kilometer gereden en hij heeft veel zorg nodig, die ik hem niet meer wil geven.
De stuurbekrachtegingpomp moet vervangen worden, een aandrijfashoes, een aantal rubbers in de ophanging, de koppeling en 2 banden. Geen schokkende dingen, maar al met al een bak geld die ik de auto niet meer waard vind.
Het olieverbruik vond ik de laatste tijd ook erg hoog, om de 1500 km een liter bijvullen. En met de huidige benzine prijzen wordt je ook niet vrolijk van het verbruik, ja ik kom er toch op terug.. Moet toch de goede argumenten hebben om de keuze om hem in te ruilen te verantwoorden.

Ik zal hem missen de Soeb en mijn waardering voor het merk is erg gestegen. Als ik een Legacy zie rijden zal ik met weemoed aan hem terug denken en zal er een glimlach om mijn mond verschijnen.

Wat de nieuwe auto is? Een Renault Megane 1.6-16v die met de bobines die steeds kapot gaan, hoe mijn ervaringen zijn met deze auto zal zeker op deze site verschijnen.
Hou wel van een gokje in mijn leven zullen we maar zeggen.

PROBLEMEN

Problemen niet echt, alhoewel de ruitensproeier schakelaar er mee op hield. Dat is het enige. De startmotor gereviseerd en een homokineet vervangen.

Koppeling (=onderhoud)
Banden (=onderhoud)
Rubbers in ophanging
Aandrijfashoes
Stuurbekrachtegingpomp heb ik vaker gelezen bij reviews bij deze km stand ook geen schande.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.