Subaru Legacy Touring Wagon 2.5i Sport Executive (2010)

autoreview

Subaru Legacy Touring Wagon
Subaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring WagonSubaru LegacySubaru Legacy Touring WagonSubaru Legacy Touring Wagon

Signalement

UitvoeringLegacy Touring Wagon 2.5i Sport Executive
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf175.500 km
KM-stand laatst175.500 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk weer Subaru!

  • 175.500 km

Na een briljante Forester uit 2008 gereden te hebben tijdens onze jaren in Noorwegen, kwamen we terug in Nederland met de behoefte om ook een 4x4 te rijden. Zoeken en zoeken en uiteindelijk een BMW X3 met 2.0i xdrive gekocht. Nu iets langer dan 1,5 jaar met de BMW is het mij duidelijk; voor een 4x4 met goede wegligging, degelijke bouw en sterke motor moet je a) niet bij BMW zijn en b) is er buiten Subaru amper een merk die deze aspecten beter beheerst.
De Beemer nu dus ingeruild voor een Outback Executive uit 2010 met crème leer interieur. Wat een verschil! Het is sowieso natuurlijk qua type auto al anders maar je merkt duidelijk dat de Sub sterker is in zowel terrein capaciteiten als het trekken van een aanhanger.

De eerste km zijn erg fijn en CVT bevalt me prima, met de Toyota Auris hebben we die ervaring ook. De bestuurders stoel is elektrisch prima te verstellen met geheugen en met 1.84m heb ik een prima zit. De navi werkt met een DVD en de Interface oogt gedateerd maar alles werkt wel prima en snel met een mooi groot scherm. De telefoon gaat via Bluetooth, waarmee je ook bijv. Spotify prima kunt afspelen. Helaas geen USB connectie voorhanden, maar wel een Aux voor als je nog een ouder apparaat wilt aansluiten. De auto is verder voorzien van luxe zoals schuif- kanteldak, goede audio installatie, eectrische ramen, stoel verwarming met 2 standen, multifunctioneel stuurwiel etc etc, gewoon wat je van een luxe wagen zou verwachten.
Achterin zitten drie volwassenen met meer dan voldoende beenruimte. (Zo moet dat BMW..). De rugleuning van de achterbank kun je afzonderlijk verstellen naar een relax stand. Ook is de leuning te klappen, zelfs vanuit de achterbak met aparte hendels. Dan krijg je een laadruimte met lengte van ongeveer 2m. Dat is lekker groot!

Het onderstel is heerlijk comfortabel, Amerikaans lees je wel eens en dat klopt wel een beetje. Toch ook echt we Japans, korte hobbels merk je duidelijker maar nooit storend. De auto heeft nog niet de X-mode op de aandrijving maar dat is vooral ontwikkeld als je veel in het terrein en dus ook meer slip- op de wielen zou willen om glibberige stijle hellingen te kunnen nemen. Dat hebben we in Nederland amper en is voor mij geen must.
De 2.5i boxer is rauw bij het opstarten maar al snel klinkt hij mooi en stil bij stationair. In de auto is het erg stil, de geluidsdemping is prima voor elkaar. Alleen bij vollast gaan de toeren omhoog en hoor je de motor werken (mooi boxer geluidje).

We gaan veel plezierige km’s beleven met deze Subaru, daar ben ik zeker van!
Later meer over hoe het trekken van de aanhanger / caravan mij bevalt.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens