Subaru Forester 2.0 X AWD Luxury (2007)

autoreview

Subaru Forester 2.0 X AWD Luxury (2007)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 X AWD Luxury
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf200 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 8 1/2 jaar en 182.000km zeer tevreden km’s heb ik mijn Forester S turbo (1999)5 bak,ingeruild voor een Forester 2.0X plus Automaat. De wens om een automaat en de vrees voor de slurptax, waren de belangrijkste overwegingen tot inruil.
Dat mijn uitspraak, ’ Ik krijg nooit meer zo’n fijne auto’ al zo snel waarheid zou worden, had ik met de huidige Sub niet kunnen bevroeden.
Vanaf het eerste moment valt de auto mij op vele punten tegen. Het is onbegrijpelijk dat men verminderingen ipv verbeteringen aanbrengt. In willekeurige volgorde som ik onderstaand het e.e.a. op.

PROBLEMEN

De 2 liter motor wordt niet meer geleverd met Turbo.
De Turboloze versie heeft weliswaar meer KW’s maar toch....
De echte power van de Turbo mist.
De auto heeft achter (ouderwetse) trommelremmen !!!, terwijl met automaat de remmen
veelvuldiger gebruikt worden.
De climatcontôle heeft minder capaciteit ( zeker nu het kouder en vochtiger wordt) dan de oude combinatie van airco met verwarming.
De auto is uitgerust met een volkomen overbodige stoelverwarming.
Stuurverwarming zou een betere optie zijn.
De middenconsole opbergbak heeft veel minder capaciteit.De bekerhouders voorin zijn onpraktisch. De klokje is verhuisd van het plafond (heel handig) naar het dashboard.
De bedieningknop voor de uitstroomkeuzes van de verwarming is zeer slecht
af te lezen. De grip van het stuur is niet ergonomisch bovendien is het stuur niet
centraalrond.
Het handschoenenkastje mist verlichting. De uitsparing in de hemel om de zonneklep
te bedienen is voor linkshandigen.
De intervalschakeling van de ruitenwisser kent nog maar 1 stand ipv trapsgewijs.
De koplampsproeiers werken altijd (onnodig) in combinatie met de ruitensproeiers .
De buitenspiegels zijn zo breed (groot) dat de auto niet meer zonder ze in te klappen door de garagedeur past !!
De opbergbakjes in de bagageruimte zijn kleiner geworden. De div. afdekplaten in de bagageruimte hebben geen scharnieren. (bij openen hou je dus steeds het hele deksel
in je hand) Het grote deksel ( van het reservewiel) mist een vastzet mogelijkheid.
De auto geeft in bochten minder gevoel van veiligheid, De auto vertoont rammeltjes
Kortom het Subaru gevoel en geluid (al ware het een 6 cil)is geheel verdwenen.
Daar komt secundair nog bij dat mijn vertrouwde garage geen Subarudealer meer is maar een Subaruspecialist volgens de Cosisformule !!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.