Subaru Forester 2.0 X AWD Luxury (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Forester 2.0 X AWD Luxury |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 200 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 8 1/2 jaar en 182.000km zeer tevreden km’s heb ik mijn Forester S turbo (1999)5 bak,ingeruild voor een Forester 2.0X plus Automaat. De wens om een automaat en de vrees voor de slurptax, waren de belangrijkste overwegingen tot inruil.
Dat mijn uitspraak, ’ Ik krijg nooit meer zo’n fijne auto’ al zo snel waarheid zou worden, had ik met de huidige Sub niet kunnen bevroeden.
Vanaf het eerste moment valt de auto mij op vele punten tegen. Het is onbegrijpelijk dat men verminderingen ipv verbeteringen aanbrengt. In willekeurige volgorde som ik onderstaand het e.e.a. op.
PROBLEMEN
De 2 liter motor wordt niet meer geleverd met Turbo.
De Turboloze versie heeft weliswaar meer KW’s maar toch....
De echte power van de Turbo mist.
De auto heeft achter (ouderwetse) trommelremmen !!!, terwijl met automaat de remmen
veelvuldiger gebruikt worden.
De climatcontôle heeft minder capaciteit ( zeker nu het kouder en vochtiger wordt) dan de oude combinatie van airco met verwarming.
De auto is uitgerust met een volkomen overbodige stoelverwarming.
Stuurverwarming zou een betere optie zijn.
De middenconsole opbergbak heeft veel minder capaciteit.De bekerhouders voorin zijn onpraktisch. De klokje is verhuisd van het plafond (heel handig) naar het dashboard.
De bedieningknop voor de uitstroomkeuzes van de verwarming is zeer slecht
af te lezen. De grip van het stuur is niet ergonomisch bovendien is het stuur niet
centraalrond.
Het handschoenenkastje mist verlichting. De uitsparing in de hemel om de zonneklep
te bedienen is voor linkshandigen.
De intervalschakeling van de ruitenwisser kent nog maar 1 stand ipv trapsgewijs.
De koplampsproeiers werken altijd (onnodig) in combinatie met de ruitensproeiers .
De buitenspiegels zijn zo breed (groot) dat de auto niet meer zonder ze in te klappen door de garagedeur past !!
De opbergbakjes in de bagageruimte zijn kleiner geworden. De div. afdekplaten in de bagageruimte hebben geen scharnieren. (bij openen hou je dus steeds het hele deksel
in je hand) Het grote deksel ( van het reservewiel) mist een vastzet mogelijkheid.
De auto geeft in bochten minder gevoel van veiligheid, De auto vertoont rammeltjes
Kortom het Subaru gevoel en geluid (al ware het een 6 cil)is geheel verdwenen.
Daar komt secundair nog bij dat mijn vertrouwde garage geen Subarudealer meer is maar een Subaruspecialist volgens de Cosisformule !!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.