Smart fortwo coupé passion cdi (2004)
autoreview

Signalement
Uitvoering | fortwo coupé passion cdi |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is inmiddels mijn tweede smart. De eerste was van 2000 en heb ik uiteindelijk met zo’n 80 km/uur tegen een berg geparkeerd. Ik moet zeggen dat ze enorm stevig zijn en mij mankeerde dan ook niets. Vandaar dat ik ook gelijk weer een nieuwe besteld heb. In deze heb ik inmiddels alweer 60.000 km gereden en moet zeggen dat er niets op aan te merken valt.
Mijn eerste smart had veel last van kinderziektes maar daar heeft het 2004 model geen last van. Het is een enorm zuinig wagentje. Mijn record staat nu op 1:31,4, maar gemiddeld is dat iets van 1 op 25.
Ik heb de Pulse versie met standaard brede banden en flippers achter het stuur.En dan aangekleed met (bijna) alle opties. De brede banden zijn een aanrader. Het stuurt gewoon stukken beter en qua brandstofverbruik hoef je het niet te laten (zie boven). Ook de cruisecontrol is wel heel erg fijn. Ze werkt heel simpel, zou ik ook zeker aanraden om te bestellen.
De stoelen zitten wat harder dan eerder maar zijn verder prima. Je hebt in deze auto het idee dat je iets groters rijd. Dat komt vooral door de ongekende ruimte en de hogere zit. Het dieseltje is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken en ik verwacht er ook niet veel problemen van in de toekomst gezien het olieverbruik minimaal is. Verder zit de auto vol met kleine foefjes die het autorijden ontspannender maken zoals de richtingaanwijzer die je maar 1 zetje hoeft te geven en dan drie keer aan en uit gaat, lekker handig als je wilt inhalen. Ook de achterruiterwisser gaat automatisch aan als je achteruit rijd en de voorruitenwisser aan staat.
Het dashboard is ideaal vormgegeven waardoor je lekker veel troep onder de vooruit kwijt kunt. Ik vind het een fijne auto en inmiddels zonder kinderziektes zeker met alle opties het geld waard.
PROBLEMEN
Het enige wat me aan deze nieuwe versie teleurstelde was dat er vocht in het derde remlicht zat. Ik heb dat zelf maar even verwijderd en heb het toen ook niet meer terug gezien. De garage zag alweer dollartekens. Dat is gelijk een klein minpunt. Onderhoudsbeurten kosten gauw 250-350 euro. Laat dan ook gelijk elke 25.000 km de koplampen vervangen tijdens een beurt (diesel) want die gaan geheid kapot en buiten de servicebeurt om kosten twee koplampen vervangen 50,- wat belachelijk duur is.
EDIT: Inmiddels 65000 km op de teller en de eerste echte problemen kondigen zich aan. De waterpomp schijnt te lekken en wordt vervangen als ook de motorsteun die ruimte geeft. Maar van een ander kaliber is de koppeling die nu vernieuwd moet worden. Dat vind ik betrekkelijk vroeg. Zeker als je bedenkt dat ik alleen lange stukken rijd. Ik heb bijvoorbeeld nu pas de eerste keer nieuwe achterbanden moeten vervangen, voor zijn ze nog prima. Dus kan niet echt zeggen dat ik scheur. Alles wordt trouwens netjes onder garantie gedaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Smart Fortwo cabrio 0.7 passion AUTOMAAT/NAP/NETTE STAAT
- 2004
- 160.401 km

Smart Fortwo coupé 0.7 springtime MEENEEMPRIJS!!/AUTOMAAT!!/Panoramadak/Airco/Radio-CD speler/15'' Lichtmetalen velgen/Centrale deurvergrendeling/Toerenteller/Elektrische ramen.
- 2005
- 158.248 km

Smart Fortwo coupé 0.7 pure 37
- 2005
- 161.738 km