Skoda Superb 1.9 TDI Greenline (2009)

autoreview

Skoda Superb
Skoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda Superb

Signalement

UitvoeringSuperb 1.9 TDI Greenline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Skoda geeft je vleugels

  • 2.000 km

Rare titel toch voor een review, de enorme Suberb doet in de witte (trendy) kleur die ik heb gekozen, eerder aan een vliegtuig dan aan een auto denken. Het Skoda logo heeft dus niet voor niets vleugels.Tevens wordt ik er in de straat mee geplaagd middels bordjes met: Te huur voor trouwpartijen etc.

Maar lachen doe ik zo wie zo met de Suberb,de rust, ruimte en het comfort zijn van grote klasse.

Ik had in de eerste instantie de Greenline Business line uitgekozen, toch vervangen voor de normale Greenline, aangevuld met een Pioneer DVD navigatie systeem, lekker in de file naar een live dvd van The Eagles kijken, hoe decadent ......
In tegenstelling tot andere reviews, moet ik erkennen dat het geluid subliem is, in deze configuratie, heb wel een eigen equalizer preset gemaakt.

De witte kleur scheelt qua temperatuur 4 graden in de zomer zeker voor zo`n grote auto een bijkomend voordeel, van het autowassen krijg je het wel weer warm..........

Ik nu 2 keer getankt, bij een kilometerstand van 1980 km, dat beloofd veel goeds qua verbruik voor een 1418 kilo zware auto, als de motor echt is ingelopen. Die oude pompverstuiver is trouwens keurig weggemoffeld qua geluid, daar was ik tijdens de proefrit al erg kien opgeweest, in de auto heerst er serene rust,op de Eagles, moeders, of de kids na dan.

De interieur en kofferruimte zijn groot genoeg voor vele doeleinden, zowel zakelijk als prive, de kinderen lijken ineens een stuk kleiner ergens ver achterin op de achterzetels.

Ik heb de nieuwe Superb combi gezien, daar mag wel een dubbel navi systeem in, ook eentje voor binnen volgens mij.

Ben erg benieuwd hoe mijn Suberb(us) zich houd bij intens gebruik ( ca 65.000 km per jaar), zal er binnenkort op terug komen

De keuze ging vooraf tussen de Superb, of de Oktavia Combi Greenline met de nw common rails diesel, vanwege diens bijtelling, helaas mag de Oktavia "slechts" 1350 kg trekken en de Suberp 1500 kg, nodig voor onze caravan en/of boot
Ik heb nog geen minuut getwijfeld tijdens de eerste 2000 km, hij is geweldig !

Afscheid nemen bestaat wel.............

  • 42.000 km

Ja helaas na een jaartje heerlijk rijden in deze witte knots van een auto, nadert het afscheid.
Ruim 42000 probleemloze kilometers en nog nooit zoveel bekijks gehad met een auto.
Wegens een nieuwe baan gaat hij in de verkoop.
Ik heb wel weer voor een Skoda gekozen, zij het nu wel een Octavia Greenline Business line, met heel veel toeters/leer en bellen.
De huidige (20%)Octavia generatie heeft de nieuwe 1.6 TDI motor, nu ook hetzelfde Climatronic systeem en mag 1400 kg aan caravan trekken, met een verbeterde/ verhoogde trekhaak, (zie verderop dit verslag).
Bovendien is de Suberb Greenline tijdelijk niet leverbaar, vanwege nieuwe motorisering, of het nu wel een 20% auto gaat worden is nog niet bekend.

Zijn er minpuntjes na 42.000km ervaring ? Jazeker, hierbij mijn opmerkingen.
- het verlaagde onderstel heeft als nadeel dat je regelmatig met de bodem/ uitlaat/trekhaak ergens overheen schuurt, dacht dat ik die tijd ver achter mij had.............
- het euvel gaat nog verder wanneer er een caravan achter hangt, onderdelen vd de dissel raken ook regelmatig een drempel oid, met andere woorden het geheel zakt nog wel aardig door. Met een ruim 6 meter lange caravan van 1350 kg erachter voel je jezelf haast een trucker en heb ik steeds de neiging gehad er een bordje op te hangen met de tekst: "Let op, de mijne is 18 meter lang"!
- Een simpel feit maar hoogst irritant gegeven is het ontbreken van een achter ruitenwisser, door de positie van het achterraam blijft er veel water op staan, met als resultaat een slecht zicht, dat past niet bij de uitstraling als limousine.
- als je van nature op privacy gesteld bent, moet je geen Superb kiezen, zeker niet in wit, iedereen lijkt je na te staren.........

Samenvattend is en blijft het een geweldige km vreter, waarin het heerlijk cruisen en vertoeven is,inderdaad het gevoel van vleugels te hebben (zeker in het wit)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.