Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Skoda
  • Octavia Combi

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)

autoreview

2
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
27 april 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TDI Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst1.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 1.650 km
  • 26 april 2006

Na veel zoeken is dit dan uiteindelijk de auto geworden. Ik was lang op zoek naar een nieuwe gezinsauto. Begin vorig jaar ben ik begonnen met het zoeken naar de ’ideale’ gezinsauto. Nou zul je die nooit vinden, lijkt mij, maar toch wilde ik dat mijn auto aan een aantal voorwaarden moest voldoen:
- Geschikt zijn voor kampeervakanties. Dus hele grote bagageruimte.
- Een diesel motor, met redelijk wat vermogen. Want ik rij ruim 30.000km/jaar en ik hou van doorrijden.
- Moet in de garage passen (ben beperkt tot 4.60 meter autolengte ivm diepte garage).
- Een lichte auto (ivm wegenbelasting, het is al duur genoeg dat autorijden).
- Climate control, alles electrisch, regensensor, parkeersensoren.
- En niet te vergeten, in een budget passen van € 30.000,-

Nou ga dat maar aanstaan. Waar moet je beginnen. Nou... de AutoRAI 2005 was een heel goed startpunt. Ik heb daar van alles gezien/gezeten/gevoeld/geinformeerd. Ik heb de volgende auto’s bekeken, die voldeden aan mijn wensen, maar niet zijn geworden:
- Peugeot 307 SW (duur voor een relatief kleine station-auto 380 liter ruimte)
- Renault Grand Scenic (rijgedrag niet naar mijn smaak, raar dashboard met klokkenwinkel in het midden !? (nix voor mij), bagageruimte wel)
- Mercedes A-klasse (te duur!)
- Volvo V50 (degelijk, maar kleine bagageruimte 460 liter)
- Renault Megane Grand Tour (mooi, maar toch te duur)
- Volkswagen Touran (zit voor geen meter in die auto!)
- Toyota Corolla Verso (mooie auto, maar helaas te klein voor kampeervakantie)
- Nissan X-trail (mooi, maar... te duur, kleine bagageruimte)
- Honda CRV (ook te duur en ook kleine bagageruimte)
- Kia Sportage (bijna gekocht, maar op verdere aankleding afgeknapt)
- Toyota RAV4 (te klein en kleine bagageruimte)
- Seat Altea (te klein)
- Mazda 5 (krap Japans interieur en voor de volledige uitrusting moet je een zevenzitter kopen... en dat wilde ik niet. Tevens lever je weer bagageruimte in vanwege die derde zitrij)
- Opel Zafira (toen bijna deze gekocht, maar voor de volle uitrusting met regensensor, climate control en andere electronische snufjes moest er meer dan € 7000,- meer neergelegd worden ten opzichte van de Skoda. Dus niet gedaan)

Toen kwam mijn vrouw (totaal geen autofiel) met een opmerking... ’Is een Skoda Octavia geen optie? Want hij staat in de Autokampioen genomineerd voor Gezinsauto van het jaar’. Tsja... waarom ook niet. Het is per slot van rekening een Tsjechische Volkswagen/Audi wagen. Meteen brochures besteld en langs de dealer gegaan. Van alle kanten bekeken en was zeer onder de indruk van de degelijkheid. Ik was inmiddels al bekend met het feit dat Skoda het oostblokkige imago aan het afschudden was, dus meteen een proefrit gemaakt met een 1.9 TDI. Wat rijdt dat al rap en stevig! Voor je het weet rij je dik 150 km/u. Maar ik wilde wel een diesel met standaard roetfilter, omdat de krantenberichten meldde dat de diesels op korte termijn allemaal voorzien moesten zijn van een roetfilter en de kosten daarvan zouden duurder uitvallen dan af fabriek inbouwen. De standaard roetfilter werd in eerste instantie alleen geleverd op de 2.0TDI. OK... Doet u mij maar zo eentje dan.

Zo gezegd zo gedaan. Op donderdag 6 april heb ik hem opgehaald en moest hem niet teveel de sporen geven. De eerste 1500 km onder de 3000 tpm houden en na 1000 km de olie controleren of hij niet teveel daarvan drinkt, anders laten bijvullen. En ook rustig op werktemperatuur laten komen voordat je overgaat tot stoplicht sprinten. Nou hoef je hem niet flink gas te geven, want als je keurig rond de 2000 rpm doorschakeld naar z’n 6de versnelling, dan zit je al op de 140 km/u. Ik heb nu inmiddels 1650 km erop zitten en mag hem nu ook de sporen geven. Wat een kracht komt er uit die 140 trappelende paarden in het vooronder. Hij rijd alsof je een dikke benzine-auto aan het rijden bent. Hij sleurt je met gemak naar de 160km/u en bij die snelheid heb je het gevoel dat je nog maar 100 km/u rijd. Na twee tankbeurten heb ik redelijk zuinig gereden, ondanks de hoge snelweg ritten naar m’n werk. 1e tank reed hij 1:14.6 en de 2e tank 1:15.4.

En met al die electronische gadgets zoals, regensensor (wat een uitvinding zeg, werkt perfect), coming- en leaving home functie, parkeersensoren en niet te vergeten climate-control (heerlijk zeg is dat, en je kan hem zelfs in de economy stand zetten, is handig als de buitenlucht kouder is dan binnen, scheelt brandstof), weet ik nu pas wat ik heb gemist.

Ik kan maar een woord over deze auto zeggen... FANTASTISCH!!!



UPDATE okt-2008:

Alweer een tijdje geleden dat ik deze review heb gemaakt, maar inmiddels staat er al ruim 65.000 km op de teller en ik ben er nog steeds zeer tevreden over.
De auto is al twee keer voor een 30.000 km beurt geweest en voor beide keren verbaasde ik me over de rekening... rond de 350 euro.

De Skoda rijdt nog steeds nog steeds strak en snel. Bij menig stoplicht sprintje laat ik die kleine hatchbakkies in mijn binnenspiegel kleiner worden. Ook grotere auto met 2 liter benzine motoren hebben het erg lastig om de 2 liter TDI bij te houden. Je moet wel goed je tractiepunt vinden als je aan zo\'n sprintje wilt doen, want hij is uitgerust met tractioncontrol. Geef je te snel gas dan lijkt-ie niet van z\'n plek te komen. Eigenlijk moet je met slippende koppeling weg scheuren. Dan kan je een leuke wielspin creeren, ook in de tweede versnelling.

PROBLEMEN

  • 1.650 km
  • 26 april 2006

Niet echt een probleem denk ik. Is meer een gevalletje dat de carresorie moet ’wennen’ aan de rijomstandigheden. Maar als ik wil versnellen op de snelweg, dan vibreert de bijrijder portierraam een beetje. Een soort van resonantie lijkt het wel. Maar na een honderd kilometer gereden te hebben was het weer over.

Voor de rest geen enkel probleem gehad met de Skoda.


UPDATE okt-2008:

Vorig jaar (mrt-2007) een nieuwe voorruit erin, vanwege steenslag vlak naast de regensensor. In eerste instantie niet gemerkt, zat per slot van rekening op het donkere glas van de sensor. Ik had de auto na een lekkere koude nacht in maart op het werk geparkeerd. \'s Middags weer ingestapt (het was inmiddels lekker warm buiten) zie ik een soort van half ronde streep die rond om de regensensor lopen. Toen had ik door dat het raam vervangen moest worden. Gelukkig was carglass om de hoek en kon dit snel verholpen worden.

Vlak voor de 60.000 km beurt (mei-08) ging de climate-control stinken. Wat bleek, ik had een tijd lang de airco op economy gezet, hierdoor wordt de koelunit niet echt gebruikt waardoor er bacterie groei ontstond. Dit ging weer weg nadat ik de automatische instelling weer gebruikte.
Ook met de naderende zomer vertoonde de airco wat kuurtjes. Nadat het interieur was gekoeld naar de gewenste temperatuur en het het was lekker warm buiten leek het wel of de airco het interieur niet op temperatuur kon houden. je zag dat de blower indicator meer lampje ging aangeven maar de er geen lucht uit de openingen kwamen. Dit kon opgelost worden door over te schakelen op handmatig waarbij je elk deel van het dashboard activeerde (raam, van voren, voeten) en de blower of volle snelheid zet. Na een tiental seconden komt er dan een hoeveelheid koude lucht binnen blazen.
Gemeld bij de dealer tijdens het onderhoud. Is naar gekeken en het euvel lijkt te zijn verholpen.
Verders geen problemen meer gehad.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Skoda Octavia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Skoda Octavia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente Attractive Business | DSG Automaat | PDC | ECC | LMV | Cruise |

    Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente Attractive Business | DSG Automaat | PDC | ECC | LMV | Cruise |

    • 2008
    • 223.809 km

    € 4.950

    Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business Line TOP STAAT,VEEL EXTRA"S,NAP !!!

    Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance Business Line TOP STAAT,VEEL EXTRA"S,NAP !!!

    • 2009
    • 190.205 km

    € 7.250

    Skoda Octavia Combi TREKHAAK, ETC... 1.6 Ambiente

    Skoda Octavia Combi TREKHAAK, ETC... 1.6 Ambiente

    • 2008
    • 206.432 km

    € 3.450

Meer Skoda Octavia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Skoda Octavia

    110
    • 12 maart 2021

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Skoda Octavia specificaties
  • Skoda Octavia occasions
  • Skoda Octavia video's
Advies en informatie
  • Skoda Octavia tests
  • Skoda Octavia gebruikersreviews
  • Skoda Octavia index
PREMIUM
Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

Kia EV6 vs. Polestar 2 vs. Skoda Enyaq - Triotest

De luxe middenklasse van vandaag bestaat niet meer uit dikke Passats of luxe Peugeots, maar...

Lees meer
 

Skoda Octavia reviews

  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    1
    • 2 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia (2007)

    Skoda Octavia (2007)

    1
    • 14 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.6 Business Edition (2007)

    Skoda Octavia Combi 1.6 Business Edition...

    2
    • 24 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 16V FSI Ambiente (2006)

    Skoda Octavia Combi 2.0 16V FSI Ambiente...

    4
    • 18 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Elegance (2006)

    Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Elegance (2006)

    2
    • 5 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2005)

    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2005)

    • 21 december 2014
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)

    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)

    1
    • 2 mei 2014
meer reviews
Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

Wie tegenwoordig nog wil scoren met een grote middenklasser, moet creatief zijn. Dat heeft...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Business Edition (2019)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Business...

    1
    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 230 (2016)

    Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 230 (2016)

    3
    • 29 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150pk Greentech Clever Edition (2018)

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150pk Greentech...

    1
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    Skoda Octavia Combi 2.0 16V TFSI RS (2006)

    1
    • 2 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business Edition (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.0 TSI e-TEC Business...

    4
    • 9 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    Skoda Enyaq iV 60 132kW (2021)

    10
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda en Cupra

    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda...

    115
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business Edition Plus (2021)

    Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC Business...

    • 28 april 2022
  • Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015 – 425.042 km - Klokje Rond

    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC – 2015...

    • 12 april 2022
  • Skoda Karoq - Rij-impressie

    Skoda Karoq - Rij-impressie

    57
    • 11 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden