Skoda Octavia Combi 2.0 16V FSI Ambiente (2006)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 2.0 16V FSI Ambiente
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf179.000 km
KM-stand laatst211.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Octavia 2.0 FSI met meer dan 2 ton op de klok

  • 211.000 km

Auto eind 2013 gekocht bij handelaar bij km stand 179.000. Auto kwam uit de lease. We wilden na de 1.6 Ambiente graag een Octavia met meer power (vooral op vakantie kom je tekort) en zagen dat de 2.0 FSI niet alleen veel sterker was maar qua verbruik zuiniger was dan de 1.6i. En 50% meer vermogen had. Bij proefrit voelde de auto goed aan, verder verhaal van zo meenemen. Geconstateerd: radiator lekkage, scheur in voorruit, auto zat tegen groot onderhoud (180k) aan. verhaal van verkoper dat het een kettingmotor was bleek uiteraard onjuist. Vanwege basic vertrouwen in de auto, lage prijs en redelijke inruil van de 1.6 Octavia toch meegenomen. Bij Skoda specialist Sneeuwbalgarage in Den Haag groot onderhoud laten doen en distributieriem met toebehoren, waterpomp, radiator laten vervangen. Nieuwe voorruit laten plaatsen. Trekhaak en hulpveren achter geplaatst. Ook bleek de airco condensor lek. Nieuwe 4 seizoensbanden laten monteren. Al met al kwam er voor ca 2 mille bij maar toen stond de auto weer goed op zijn pootjes. Ervaringen positief: fijne reisauto, heel veel ruimte, zuinig als je rustig aan doet met de rechtervoet, snel, stil. Vrijwel geen olieverbruik. Nu 30.000km mee gereden en geen manco's. Geen rammeltjes en kraakjes, alles voelt aan alsof de auto 100000 km minder gereden heeft. Wel blijkt de lak kwetsbaar voor krasjes (watergedragen).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.