Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2005)

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TDI Elegance
Bouwjaar2005

November 2005 was het eindelijk zover, een eigen auto uitzoeken !

Had al een tijdje mijn zinnen gezet op een Alfa Romeo 156 SportWagon, alleen maar omdat het zo’n mooie en sexy wagen is. Helaas toen het zover was, was de 156 inmiddels uit productie.

Door een vriend van mij overtuigd eens te komen kijken en rijden met de Octavia Combi, en ik was blij verrast. Heb proefgereden met een 1.9TDI en handschakeling, en was daar best tevreden over.

Toen het tijd werd te gaan bestellen even bij de dichtsbijzijnde dealer binnengelopen (Holdinga in Almere) en daar stond (bijna) precies de uitvoering hoe ik ’m in gedachten had. Een zwarte 2.0 TDI Combi Elegance, met beige half-lederen interieur, koplampwissers, maxidot, sportonderstel met 17’’, en een radio Stream. Gewoon helemaal af dus. Even gepuzzeld welke leasemaatschappij het scherpste was, en het paste precies binnen het door de directie gestelde budget. We hebben er naderhand nog een afneembare trekhaak op laten monteren.

Inmiddels zijn we in maart 2006 aangeland, en heb ik inmiddels zo’n 26000km afgelegd. En ik ben dik tevreden. Hoewel ik bij mezelf in het begin een drempel voelde om een Skoda te gaan rijden, heb ik dat helemaal van me af gezet. Rijdt als een spreekwoordelijke trein. Verbruik is gezien mijn rijstijl netjes te noemen. Die DSG is echt heerlijk, veel lekkerder en fijner dan een normale handgeschakelde auto of automaat. De prestaties van de 140pk diesel is zeker goed te noemen, op top haalt ’ie 213 op de GPS.... (terwijl de boekjes 208 beloven).

Ik ben zowel met de Skoda organisatie als met de auto enorm goed geholpen, en zal bij vervanging van deze auto zeker daar als eerste weer shoppen.

geen