Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Business Edition (2007)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 2.0 TDI Business Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn Skoda ervaar ik als een zeer praktische, comfortabele en vlotte wagen die mij veel rijplezier heeft gegeven.
Ik heb er vanaf begin mei 2007 al veel kilometers (49.500) mee gereden en deze hebben mij totaal geen problemen opgeleverd. Hierbij zijn al diverse vakantie met lange afstanden afgelegd waarbij het tempo op een behoorlijk niveau lag. De auto heeft geen krimp gegeven.

Motor:
De motor is erg sterk, maar houdt soms wel wat in bij het overschakelen naar een hogere versnelling. Maar als hij dan weer genoeg toeren heeft, spuit hij vooruit qua snelheid.
Het olieverbruik is niet noemenswaardig en het benzineverbruik valt mij alleszins mee ondanks de zware motor. Het verbruik komt gemiddeld op 1:16,5 waarbij veel snelwegkilometers worden gereden.
Voor de liefhebbers: in Duitsland (tussen Keulen en Frankfurt) heb ik de auto op een snelheid kunnen klokken van 221 km/u. Hij is dus erg vlot!

Wegligging:
Daar kan ik redelijk kort over zijn. Hij is comfortabel geveerd, dus niet te stevig maar ook niet te zacht. Wat mij betreft mocht het wel een tikkeltje steviger, maar dat is persoonlijk. In bochten ligt ie goed en rechtuit is hij vrijwel niet uit zijn lijn te krijgen.

Interieur:
Mijn auto heeft beige bekleding en deels beige panelen en ik moet de volgende keer wel 2 keer nadenken of ik het weer zal nemen. Het is behoorlijk besmettelijk; vooral de deurdorpels worden erg smerig. De stoelbekleding blijft ogenschijnlijk behoorlijk schoon. Ik heb wel vanaf het begin donkere vloermatten erbij gekregen en daar ben ik er blij mee. Daar zie je nauwelijks vuiligheid op. Ook de bekleding in de kofferruimte is donker en dat is erg praktisch.
De stoelen zitten overigens prima. Wel zou ik iets meer zijdelingse steun kunnen gebruiken.
De opbergruimte in de Skoda is meer dan prima. Je kunt er erg veel kleine zaken opbergen. Ook de jumbobox is erg praktisch.

Uitrusting:
Qua uitrustig is hij erg compleet. Vooral de xenonverlichting en parkeersensoren voor en achter zijn een genot! Overigens, laagstaande paaltje (ca. 25 cm hoog) merkt ie iets te laat op, waardoor er nu een hele kleine beschadiging onder de mistlamp zit.
Als extra’s heb ik er destijds alleen metallic lak en privacyglas bijbesteld. Daarnaast heb ik via Ebay een Stream MP3 radio gekocht. Deze geeft geen problemen, zoals je wel eens leest bij andere mensen. Persoonlijk vind ik dat de radio een mooi vol geluid produceert en ik ben toch best kritisch op die zaken.
Mocht ik een nieuwe Skoda gaan bestellen, dan zal de volgende wel uitgerust worden met sportstoelen.

Imago:
Ik merk vaak dat mensen hun gezicht vertrekken als ze horen dat ik een Skoda rijdt. Maar goed, het kan natuurlijk ook positief: iemand noemde mij een slimme rijder. Dat zegt genoeg over het berijden van een moderne Skoda!

PROBLEMEN

Er is een probleem opgetreden met een luchtslang richting de turbo. Deze was door onbekende reden gescheurd. Gevolg was dat de motor/turbo te weinig lucht kreeg waardoor ik niet het volle vermogen kon aanspreken. Hierdoor sloeg in de noodloop en dat is geen pretje op de snelweg.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.