Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente (2005)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieurSkoda Octavia - interieur

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.6 Ambiente
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf4.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds juni 2005 rijd ik met veel genoegen in een Skoda Octavia met een G3-installatie. Een ware verademing na 3 jaar ergenernis in een Peugeot 307. De Octavia is een degelijk, luxe en betrouwbaar automobiel met een chique uitstraling. De 1.6 motor is wat aan de lichte kant en doet mij bij het rijden in bergachtig gebied wel eens terugverlangen naar de HDI uit de Peugeot. Maar goed je kan niet alles hebben, de motor doet z’n werk op de vlakke weg naar behoren, is mooi stil en voor zo’n zware auto aardig zuinig (1:14, veel buitenweg, weinig stoplichten). Vanaf 12.000 km ligt er een AG-gasinstallatie in, waarbij het verbruik gemiddeld (nu in de winter) 1:12 is bij veel buitenwegen (80 km/u) en snelwegen (120-140 km/u). Gasinstallatie functioneerde in het begin niet naar behoren. Verdamper produceerde na warm worden een nare brom. Is vervangen door een gemodificeerd type (AG-gasrijders die last van een brom hebben: klagen bij de gasfitter!), waarna het probleem opgelost is.
De Skoda biedt een zee van ruimte en is erg mooi afgewerkt. Zelf een lamp vervangen is prima te doen. Minpuntjes? De stoelen zijn wat stug en bij koud weer komen uit het dashbord wat ’uitzet’-kraakjes als de verwarming aangaat.
De lange oversteek is in combinatie met een gastank wat lastig. Met passagiers achterin erbij, tikt de trekhaak snel op een verkeersdrempel. Met hulpveren kan het worden verholpen.
De Skoda heeft, zoals de meeste moderne auto’s, zo-ie-zo weinig ruimte onder de bodemplaat, waardoor je op een zandweg met hoge middenril wel moet opletten om de auto niet als wegschaaf te laten dienen. Om hem daarvoor in te ruilen tegen een hoge en brandstofslurpende SUV vind ik tot nu toe niet nodig.
Ik kan deze auto aan iedereen aanraden, alleen jammer dat er geen zwaardere motor geleverd wordt die voor LPG geschikt is. Daar moeten ze bij Skoda (of VW) nog maar eens goed over nadenken!

PROBLEMEN

5000 km: Koplampunit vervangen i.v.m. losgetrilde reflector.
30.000 km: Waarschuwingslampje ’motor loopt op ben

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens