Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Ambition (2009)

autoreview

Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia CombiSkoda OctaviaSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda Octavia CombiSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda OctaviaSkoda Octavia

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.4 TSI Ambition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 5.000 km

Met de komst van een kleine wilden we wat meer ruimte in de auto hebben. De Renault Laguna liep op haar laatste benen en de ruimte was niet echt praktisch voor alle spullen die we meesleepten. Al eerder was ons oog gevallen op de skoda octavia combi en aangezien ik dit jaar fors minder kilometers ben gaan maken was het een mooi moment om eens te gaan kijken. We hebben gekozen voor de 1.4 TSI Combi Ambition Businessline, met getinte ruiten achter en trekhaak. Eind augustus werd de auto geleverd (ruim 2.5 maand na bestellen). Wat ons direct opviel was de rust in de auto. In vergelijking met de Renault niet veel anders, ware het niet dat uit deze auto geen rammels en kraken te horen zijn (mag ook wel met een nieuwe auto). Het zitcomfort is prima te noemen (ook achter). De stoelen geven voldoende zijdelingse steun en zijn niet te kort. Het stuur ligt lekker in de hand en het schakelen gaat soepel, alhoewel ik misschien de volgende keer toch voor de dsg-bak zou gaan. Als je een beetje zuinig wilt rijden dan moet je toch een flink aantal keer opschakelen. De motor heeft voldoende vermogen voor deze auto. Vanaf 1500 tpm heb je al het maximale koppel tot je beschikking, waardoor het geen probleem is om bij een laag toerental rond te rijden. Zonder problemen halen we 1:15-16. En het grootste pluspunt is wel de laadruimte. Wat kan daar veel in!

De radio werkt naar behoren, maar niet spectaculair. Het nadeel van de radio is wel dat na starten van de auto de radio met een behoorlijk volume erin knalt. Ben er nog niet achter of deze optie ook uit kan. Verder zijn er geen nadelen/problemen te noemen. Hopelijk blijft dat zo...wordt vervolgd.

Update

  • 18.000 km

Inmiddels de octavia ruim 1 jaar in bezit en 18.000 km op de teller. We zijn nog steeds erg te spreken over de auto. De positieve punten, ook van andere gebruikers, kunnen we alleen maar beamen. Het enige is dat we met onze trekhaak af en toe de grond raken als we over een drempel rijden. Verder geen negatieve punten. De duurzaamheid zal uitwijzen of dit zo blijft.

Het benzinevebruik ligt nog steeds rond 1 op 15-16. Dit in combinatie met het relatief lage gewicht van de auto, zeker vergeleken met andere stationwagens, en daardoor de beperkte wegenbelastig blijven de kosten overzichtelijk.

Kortom: na ruim 1 jaar gebruik zijn we nog dik tevreden over de auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.