Skoda Kamiq 1.5 TSI Greentech Business Edition (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kamiq 1.5 TSI Greentech Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 5.100 km |
KM-stand laatst | 17.000 km |
Keurige auto
- 5.100 km
Sinds kort zijn wij de eigenaar van een Skoda Kamiq Business Edition. Zeker met deze uitvoering van de Kamiq komen wij niks te kort. Denk aan: Stoelverwarming, Elektrische achterklep, DSG-transmissie en 1.5 TSI met cilinderuitschakeling.
De 1.5 TSI van Skoda komt makkelijk vooruit. Je kunt met deze motorisering van de Kamiq vlot weg zijn als je de DSG in stand S zet. Wel heeft de DSG moeite met wegrijden. Zodra het gaspedaal wordt ingetrapt wacht de bak even met rijden en in één keer levert de bak al zijn koppel. Dit kan ervoor zorgen dat je soms net met piepende banden optrekt. Als je eenmaal op pad bent met de Kamiq merk je al gauw dat de auto is gemaakt voor comfortabele ritten. De DSG schakelt naadloos op en schakelt snel op. Dit zorgt er echter wel voor dat je op snelheden van 50 / 60 kilometer per uur al in zijn 6 versnelling rijdt. Wil je dan snel een inhaalmanoeuvre maken dan duurt het even voordat de auto vooruit komt.
Met het optionele sportonderstel van de Kamiq wordt de auto een stuk leuker om mee te rijden. De auto gaat wat makkelijker de hoek om en stuurt net iets zwaarder. Ook de DSG wordt wat levendiger. Hij schakelt minder snel op waardoor je steeds koppel voorhanden hebt.
De Rijstrookassistentie die standaard op elke Kamiq zit staat altijd aan. Dit is soms vrij hinderlijk omdat de auto je echt hard terugstuurt. Eenmaal op hogere snelheden kan de Kamiq in combinatie met (adaptieve) cruise control je zo goed als autonoom laten rijden.
De Business Edition wordt standaard geleverd met Led verlichting voor en achter en Dynamische knipperlichten. De led verlichting van de Kamiq zorgt er echt voor dat je in het donker genoeg zicht hebt op de weg. De dynamische knipperlichten laten voelen alsof je echt in iets speciaals onderweg bent.
Noodremassistent
- 13.000 km
Regelmatig als ik uit mijn werk rijd en het is donker. Dan wil de Kamiq nog wel eens voorwerpen zien die er helemaal niet staan. Hij trapt ineens heel hard in de remmen omdat de auto iets gevaarlijks heeft gedetecteerd. Na een aantal keer hebben we de instellingen aangepast. De Kamiq remt dan niet meer zomaar.
Ruimte
- 17.000 km
We hebben de Kamiq nu een aantal maanden in gebruik en wat ons is opgevallen is de ruimte. De Kamiq biedt voor de inzittenden achter evenveel ruimte als in een Octavia of Karoq. Het vervelende is dat je hiervoor veel bagageruimte inlevert. Met de bank op zijn plek kom je tot 400 liter. Voor de algemene omstandigheden is dit voldoende ruimte. Wil je met zijn allen op vakantie en moeten de koffers mee? Dan wordt dit krap in de Kamiq.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Skoda Kamiq

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI - Skoda Kamiq 1.0 TSI - Dubbeltest

Skoda Kamiq - SsangYong Tivoli - Suzuki Vitara

Vergelijkende Test: Skoda Scala - Skoda Kamiq

Test: Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG Business Edition

Nissan Juke vs. Skoda Kamiq - Dubbeltest
