Skoda Felicia 1.6 GLX (1999)

autoreview

Skoda Felicia 1.6 GLX (1999)

Signalement

UitvoeringFelicia 1.6 GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf51.000 km
KM-stand laatst63.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 61.000 km

Bij een autohandelaar in Dordrecht kwam ik deze Felicia van '99 tegen die aantoonbaar 51.000 km had gereden in 13 jaar. Interieur, onder de motorkap en na een was/poetsbeurt ook van buiten als nieuw.
Het lakwerk en de afwerking is duidelijk beter dan de serie tot 1998. Voor een kleine duizend euri heb ik LM-velgen er onder en een schuif-/kanteldak er in laten maken. In de afgelopen 10.000 km is de auto niet in de garage geweest. Mijn verbruik met de VW 1600 -motor is 1:14 - 1:15. Ik had al eerder een Felicia en ook deze bevalt me goed. Voldoende ruimte voor 4 volwassenen en genoeg bagageruimte.

Grote beurt + APK

  • 63.000 km

Om op een vraag hier in te gaan: De Opel lag comfortabeler op de weg en stoelen zaten beter. Na de winter heeft de Skoda wat roest bij de felsnaden van achterschermen maar dat is minimaal en zelf bij te werken. Bij de apk bleken de remleidingen roestig en wordt de auto op afgekeurd. Maar voor een auto van bijna 14 jaar moet dat mogen, vind ik. Hij is verder puntgaaf. De beurt incl. filters, bougies, olie etc. en incl. nieuwe remleidingen en remvloeistof kostte 533,00 euro. Zelf had ik op zeshonderd gerekend. Ik kan er weer 'n jaar tegenaan.

Update:
Wegens een ongelukje (brand) de auto ingeruild op een Daihatsu Gran Move autom.. Daarnaast vond ik de auto bij slechte weersomstandigheden niet echt veilig voelen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.