Skoda Fabia Combi 1.4 16V Ambition (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fabia Combi 1.4 16V Ambition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 14.000 km |
eerste kilometers
- 2.500 km
Na inruil van onze vorige auto werd de skoda fabia combi in de 2e week van mei 2009 afgeleverd.
We hebben gekozen voor de 63kw versie daar deze voor ons voldoende vermogen had. In combinatie met de ambition uitvoering alsmede de zonwering voor de achterste zijruiten / lichtmetalen velgen / trekhaak en zwart mettalic lak een redelijk complete auto.
Tijdens het orienteren op onze nieuwe auto zijn we ook langs geweest bij peugeot en gereden in een 207sw en bij kia in de ceed-sportywagon.
De kia was het ruimst en duurst. de peugeot het minst ruim qua kofferruimte. Daarbij bood de skoda dealer een knappe inruilprijs en was de skoda ook redelijk betaalbaar dus al met al gekozen voor de skoda.
de eerste 2500 kilomer zijn zonder problemen verlopen. Het geluidsnivo is acceptabel en het verbruik heb ik nog niet exact bekeken maar ligt nu zo rond de 1 op 14 bij gecombineerd stad en selweg gebruik.
zodra er meer kilometers gereden zijn dan volgt er nieuwe info..
let op hulpkoppeling fietsendrager!
- 3.500 km
inmiddels met de volgepakte fabia op vakantie geweest. Wat meeviel was de hoeveelheid bagage die we kwijt konden in de kofferbak. we hadden wel de afdekhoes verwijderd maar de bagage niet tot het dak gestapeld zodat ik ook nog door de achteruitkijkspiegel kon kijken.
achterop de auto hadden we 2 fietsen op een fietsendrager gemonteerd. deze fietsendrager was er een die op de kogel van de trekhaak gemonteerd diende te worden dus zonder hulpstuk.
Korte tijd geleden heb ik geprobeerd een hulpkoppeling voor een ander type fietsendrager te monteren wat in eerste instantie ook probleemloos verliep.
Toen mijn vrouw met 4 personen in de auto over wat (niet al te hoge) verkeersdrempels reed raakte de koppeling die onder aan de bocht van de trekhaak gemonteerd was de grond!! Aangezien ik dat niet handig vond heb ik de koppeling voor de drager verwijderd en zijn we dus op vakantie gegaan met een ander type fietsendrager. Misschien dat er meer mensen zijn die dit ondervonden hebben.
Bijna de gehele weg 130 km/u gereden en ik vond het geluidsnivo heel behoorlijk. Ook het windgeruis bij het portier wat je vaker leest vond ik erg meevallen en niet hinderlijk.
Het verbruik was er wel naar namelijk 1 op 11 maarja dat weet je als je met een volgeladen auto wat harder rijdt.
bevindingen na 1 jaar / inruil voor greenline?
- 12.500 km
Inmiddels hebben wij de fabia 1 jaar in bezit en hebben we er 12.500 km mee gereden. Tot nu toe hebben we totaal geen problemen of klachten ondervonden.
Wel ben ik bij de dealer langsgeweest om te bekijken of inruil voor de greenline combi een optie is.
Inmiddels via een ander bedrijf een betere prijs kunnen maken bij inruil en aanschaf van een nieuwe greenline combi.
Of we dit doen hangt even af van de proefrit in een 1.2 tdi (polo/ibiza of fabia) verder staat vanaf afgelopen week de fabia met facelift bij de dealer dus ook die nog even bekijken voor we de definitieve knoop doorhakken.
ingeruild voor een fabia greenline
- 14.000 km
De kogel is door de kerk. we hebben de fabia ingeruild voor een greenline combi. proefrit in de polo bluemotion viel erg mee (skoda had toen nog geen demo)
inruil bij de skodadealer viel tegen. vervolgens via internet bij een online aanbieder van alle merken terrecht gekomen en aldaar de nieuwe combi besteld. zelfde inruilprijs alleen is de aanschaf daar 7% goedkoper dus de moeite waard. de auto zal rond half september geleverd worden hoop ik. accecoires: black magic lak, dakrail en trekhaak.
de volgende eigenaar van onze huidige skoda wens ik veel plezier en zoregloze kilomters net als ij beleefd hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.