Skoda Fabia Combi 1.4 16V 100pk Comfort (2002)

autoreview

Skoda Fabia Combi 1.4 16V 100pk Comfort (2002)

Signalement

UitvoeringFabia Combi 1.4 16V 100pk Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het was de keuze tussen de Skoda en Ford Focus Wagon Cool Edition. De Fabia was in aanschaf goedkoper én rijker uitgerust. We hebben gekozen voor de comfort Plus omdat deze is uitgerust met Radio/CD en Airco. Verder gaf de dealer mij de garantie dat de auto binnen aan maand kon worden geleverd (op tijd voor de zomervakantie). Dit is echter niet gelukt en aangezien mijn oude auto geen optie was, moest ik een wagen huren (tegen gereduceerd tarief) bj de dealer. Dit was een Octavia 1.6 GLX, wat ook een heerlijke auto is.
Na de vakantie stond de auto klaar.
Pluspunt: comfort; uitrustingsniveau en afwerking.

(Update 08-09-2003). De auto is inmiddels meer dan een jaar oud en er staat bijna 12000 op de teller. We zijn naar Italie geweest met dakkoffer en grote vouwwagen en ik moet zeggen dat dit zeer goed is bevallen: volop trekkracht (ook in de bergen) en een gunstig verbruik van 1:13.5. Verder heb ik genoten van de airco en cruise control (don’t leave home without it).
Wat wel minder is dat ik bij een kilometerstand van 8000 een volledige grote ( = 30000 km) beurt moest betalen (bij Skoda heet dit een jaarbeurt) mobiliteitsgarantie of niet: dit flikken ze me geen tweede keer meer..... Men probeerde mij nog te overtuigen door een pikzwart pollenfilter voor mijn neus te wapperen en de noodzaak van vervanging te laten zien, maar deze kan, mijns inzien onmogelijk van mij zijn geweest. Verder moest ik nog € 3.25 voor ruitenwisser vloeisstof betalen, welke ik twee dagen daarvoor had bijgevuld.
Lang leve de dealer!

Update 6 augustus 2004. De auto gaat zijn 3e levensjaar in en heeft 21000 km gelopen. We zijn net terug van vakantie en op de terugreis heeft de auot met dakkoffer en vouwwagen (500kg) keurig 1 op 14 gereden. De auto bevalt nog steeds goed en ik reken op veel rijplezier.

Update 20 september 2004. Nog steeds bevalt de auto goed. Ook afgelopen vakantie heeft onze Fabia probleemloos gepresteerd. Met super plus 100 (alleen verkrijgbaar in Duitsland) haalde de auto 1 op 16,2 (met dakkoffer, vouwwagen en 110 op de teller)!! De voorbanden hebben de beste tijd gehad en moeten vóór de winter vervangen worden. De km stand is 30000.

Update 10 april 2007. De Fabia is ingeruild bij de Skoda dealer voor een Oktavia 1.8 20V Turbo RS, ook uit 2002. Ik heb de auto ingeruild omdat ik een caravan wil aanschaffen en ondanks de 100 PK motor mag de Fabia maximaal 850 kg trekken. Ik wil toch vermelden dat de Fabia in al die tijd me nooit in de steek heeft gelaten! Het gemiddelde verbruik over 49.000 km was 7,4 l / 100 km, wat op zich goed is, als je nagaat dat er veel korte ritten in Almere zijn gereden. Ik hoop dat de RS dezelfde betrouwbaarheid zal tonen.

PROBLEMEN

Rammeltjes achterin de auto.
Afgebroken ribbetjes in het ventilatierooster, midden bovenin dashboard; dit is ontstaan tijdens de winter, omdat het draaiwieltje dan stroef beweegt (mee frictie). Wordt bij de jaarlijkse beurt verholpen.
Storing in de boardcomputer (ABS): na reset weer OK.
Echter bij verdere navraag gaf mijn dealer me te kennen dat er nieuwe software moet worden ingeladen in het motormanagement. Volgens hem is de motor in mijn Fabia van een nieuwe serie (vanaf juli 2002), waarin de software problemen kan veroorzaken. Komt vreemd op me over:
(update 08-09 2003). Software is ge-uploaded en in eerste instantie was de cruise control niet geinstalleerd. Ook dit is verholpen.

6 augustus 2004: De rubbers van de achterportieren zijn begin dit jaar (onder garantie)vervangen; de binnen panelen werden nat na een regenbui (kwaal is bekend bij Skoda).

10 april 2007: de auto is ingeruild en het enige probleem was een gescheurde rubber van de stabilisatorstang.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.