Skoda Fabia 1.4 16V Ambiente (2007)

autoreview

Skoda Fabia
Skoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda FabiaSkoda Fabia

Signalement

UitvoeringFabia 1.4 16V Ambiente
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst47.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Benzine of toch A label diesel

  • 47.700 km

Na onze verhuizing blijkt dat mijn vrouw veel meer kilometers is gaan maken met de Fabia. Voorzichtige inschatting is circa 2000 km per maand en dit komt neer op 1x per week tanken en een aardig bedrag aan brandstofkosten.

Ben dus eens rond gaan kijken naar mogelijke alternatieven en geprobeert een objectief advies te in te winnen op de diverse fora en review sites als autoweek.
LPG lijkt mij niet langer interesant.De ombouw kost circa 2000 euro en tevens neemt de wegenbelasting fors toe.Ik krijg ook niet het gevoel dat het de onderhoudskosten en levensduur van de techniek positief beinvloed gaan worden door deze wissel.

Een A label diesel dan? Er is een ruime keuze binnen de VAG groep.
De Polo bluemotion, ja ziet er goed uit maar komt in een uitvoering gelijk aan de Fabia ambiente al snel op Euro 18000,= en als ik de ervaringen van berijders lees komt het verbruik eerder rond de 1 op 20-22 uit dan op de geadverteerde 1 op 30. Dit gekoppeld aan een bijbetaling van 9000 euro krijgt bij mij de handen niet echt op elkaar.
Seat dan maar?, met de Ibiza zeer vergelijkbaar maar zeker niet niet qua afwerking en binnenruimte als je de fabia gewend bent.

De logische keus zou dus voor de 3e keer op een Fabia moeten uitkomen en in dit geval voor een nieuwe 1.2tdi hatchback. Echter deze week zag een aanbod kreeg voor een Fiat grande punto 1.3 multijet. Ja ik weet dat het een uitloop model is maar voor nog geen 13.000 euro heb je wel een 5 deurs 4 cylinder A label diesel met een gebruik van 1 op 25. DE Fabia zal minimaal een bijbetaling van 7500 gaan vergen.


We moeten er nog een nachtje over slapen maar ik neig er sterk naar het Fiat aanbod serieus te overwegen. Het is naar mijn idee een aanbod waarbij de terug verdien tijd van de bijbetaling en de te realiseren besparing op de brandstofkosten en de wegenbelasting het korste zal zijn. Wordt vervolgt.

Ik sta uiteraard open voor evt adviezen of opmerkingen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.