Seat Toledo 2.3 V5 Executive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Toledo 2.3 V5 Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat rijdt de auto fijn! Ten opzichte van de vorige auto (Mazda 626 1.8 uit 1995) zijn er zeer veel voordelen te noemen:
- de auto is afgeladen met opties (o.a. electrisch verstelbare stoelen, leren bekleding, enz.)
- de motor is ongelooflijk soepel, het lijkt wel een diesel hoe goed hij oppakt vanuit lage toerentallen
- de auto is zeer stil, ook bij hogere toerentallen
- het weggedrag is zeer goed te noemen en hij helt nauwelijks over in bochten
- het geluid van de stereo (8 speakers!) is echt fenomenaal t.o.v. van de stereo in de Mazda (2x 12 watt ofzo)
- laatst even 190 km per uur gereden en het lijkt wel gewoon 120 km per uur qua wegligging en geluid in de cabine. De auto moet volgens de folder veel harder kunnen, maar dat is in Nederland een beetje te link om te kunnen testen. Binnenkort gaan we Duitsland zeker vereren met een bezoekje
- de algehele indruk van de auto komt zeer als zeer solide over, mooie materialen zijn er gebruikt en het lijkt allemaal lang mee te gaan.
Ook zijn er een aantal kleine nadelen te noemen:
- het verbruik (bij een rustige rijstijl 1 op 10 à 11, bij een forsere rijstijl ??, waarschijnlijk rond 1 op 7 à 8). Dit wist ik van tevoren en is dus eigenlijk geen nadeel.
- de vering is een beetje te stug, bij grote oneffenheden in het wegdek wordt het teveel doorgegeven aan de inzittenen.
Update:
- De stoterigheid van de auto (door sportonderstel) begint nu wel op de zenuwen te werken. Er is werkelijk geen drempel fatsoenlijk mee te nemen. Ook op de snelweg moet je elke hobbel, gat, richel enzovoorts bekopen met een hele schok door de auto. Daarbij trilt de asbak haast los. Zou er wel een vering onder zitten? Een aantal maanden geleden had ik een Leon als leenauto (een 1.4tje), maar dat lag echt veel prettiger op de weg. Hij hing wel iets meer in bochten, maar hij was wel VEEL comfortabeler.
PROBLEMEN
Tot dusver (pas 2.500 km gereden) zijn er geen problemen geweest. Wel had de auto bij aanschaf een sterretje in de voorruit. Als de ster groter zou worden zou de hele voorruit vervangen worden. Dit is inmiddels gebeurd omdat de ster steeds groter werd.
Update:
- tot 2x toe zijn alle 3 de remlichten uitgevallen.
- vandaag (10-10-2004) echt stapvoets over een vreemde drempel gereden. Toen hoorden we een rare tik (of bonk) en thuis blijkt de auto alle olie kwijt te raken. Waarschijnlijk is het carter naar de haaien nu, een dure reparatie waarschijnlijk. Het motorblok zit vreselijk laag (want grote motor en sportonderstel) dus drempels zijn echt haast niet te nemen. Nu dus waarschijnlijk het carter stuk.
- de airco is ook stuk geweest, kwestie van een draadje dat losgetrild was.
Al met al veel te veel problemen naar mijn mening en de volgende auto wordt ZEKER weer een Japanner!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren