Seat Toledo 2.3 V5 Executive (2000)

autoreview

Seat Toledo
Seat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat Toledo - interieur

Signalement

UitvoeringToledo 2.3 V5 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat rijdt de auto fijn! Ten opzichte van de vorige auto (Mazda 626 1.8 uit 1995) zijn er zeer veel voordelen te noemen:

- de auto is afgeladen met opties (o.a. electrisch verstelbare stoelen, leren bekleding, enz.)
- de motor is ongelooflijk soepel, het lijkt wel een diesel hoe goed hij oppakt vanuit lage toerentallen
- de auto is zeer stil, ook bij hogere toerentallen
- het weggedrag is zeer goed te noemen en hij helt nauwelijks over in bochten
- het geluid van de stereo (8 speakers!) is echt fenomenaal t.o.v. van de stereo in de Mazda (2x 12 watt ofzo)
- laatst even 190 km per uur gereden en het lijkt wel gewoon 120 km per uur qua wegligging en geluid in de cabine. De auto moet volgens de folder veel harder kunnen, maar dat is in Nederland een beetje te link om te kunnen testen. Binnenkort gaan we Duitsland zeker vereren met een bezoekje
- de algehele indruk van de auto komt zeer als zeer solide over, mooie materialen zijn er gebruikt en het lijkt allemaal lang mee te gaan.

Ook zijn er een aantal kleine nadelen te noemen:

- het verbruik (bij een rustige rijstijl 1 op 10 à 11, bij een forsere rijstijl ??, waarschijnlijk rond 1 op 7 à 8). Dit wist ik van tevoren en is dus eigenlijk geen nadeel.
- de vering is een beetje te stug, bij grote oneffenheden in het wegdek wordt het teveel doorgegeven aan de inzittenen.

Update:
- De stoterigheid van de auto (door sportonderstel) begint nu wel op de zenuwen te werken. Er is werkelijk geen drempel fatsoenlijk mee te nemen. Ook op de snelweg moet je elke hobbel, gat, richel enzovoorts bekopen met een hele schok door de auto. Daarbij trilt de asbak haast los. Zou er wel een vering onder zitten? Een aantal maanden geleden had ik een Leon als leenauto (een 1.4tje), maar dat lag echt veel prettiger op de weg. Hij hing wel iets meer in bochten, maar hij was wel VEEL comfortabeler.

PROBLEMEN

Tot dusver (pas 2.500 km gereden) zijn er geen problemen geweest. Wel had de auto bij aanschaf een sterretje in de voorruit. Als de ster groter zou worden zou de hele voorruit vervangen worden. Dit is inmiddels gebeurd omdat de ster steeds groter werd.

Update:
- tot 2x toe zijn alle 3 de remlichten uitgevallen.
- vandaag (10-10-2004) echt stapvoets over een vreemde drempel gereden. Toen hoorden we een rare tik (of bonk) en thuis blijkt de auto alle olie kwijt te raken. Waarschijnlijk is het carter naar de haaien nu, een dure reparatie waarschijnlijk. Het motorblok zit vreselijk laag (want grote motor en sportonderstel) dus drempels zijn echt haast niet te nemen. Nu dus waarschijnlijk het carter stuk.
- de airco is ook stuk geweest, kwestie van een draadje dat losgetrild was.

Al met al veel te veel problemen naar mijn mening en de volgende auto wordt ZEKER weer een Japanner!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.