Seat Toledo 1.9 TDi 150pk Executive (2004)

autoreview

Seat Toledo 1.9 TDi 150pk Executive (2004)

Signalement

UitvoeringToledo 1.9 TDi 150pk Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst216.340 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 216.340 km

December 2005 -

Heerlijke auto. Snel, comfortabel, zuinig en luxe. Werkelijk alles is aanwezig in deze meest luxe uitvoering van de ’oude’ Toledo. Leder/alcantara, Elec.schuifdak, ecc, cruise control, alarm etc.etc. Erg prettig om in te rijden met 150 pk onder het pedaal en zelfs in de zesde versnelling nog redelijk elastisch, mits je boven de 1500 toeren blijft. Topsnelheid wordt ook in zn 6 gehaald. 230km op de teller dus de opgegeven 215km zullen wel kloppen. Ook erg zuinig. Bij normaal gebruik met gemak 1 op 17. Ondanks files en stevig doorrijden! Wel niet zo zuinig als de Leon maar die 40 pk extra nodigen ook wel een beetje uit...

September 2006 -

Even een update. Auto bevalt super. Nog altijd blij dat het het oude model is, de nieuwe is en blijft lelijk. Pas weer 3000km gereden in de vakantie. Een echte reisauto. De stoelen zitten perfekt. Stevig, niet zacht dus geen last van je rug na een eind rijden. De auto wordt standaard geleverd op 16inch (Ibiza) Cupra wielen. Daar heb ik begin 2006 ContiWinterContact TS810 banden om laten leggen. Echt een super band, zeker dit voorjaar met alle sneeuw, een openbaring want mijn eerste set winterbanden. Ik heb voor de zomer via Marktplaats een set 17inch Leon Topsport wielen aangeschaft. Jammer genoeg met niet echt fijne BFGoodrich banden, maar die zijn nu op, dus na de winter komen daar Falken ZE512 banden onder. Op advies van S-G Numansdorp want goedkoper dan Pirelli P-Zero en Conti Sportcontact maar zeker net zo goed qua wegligging, lawaai en slijtage. Ik ben benieuwd. Verder nog steeds zuinig, 1000km op 1 tank (55ltr) geen uitzondering.

September 2008 -

Al weer twee jaar verder. Nog altijd met plezier. Inmiddels wel wat kosten gehad, maar toch voornamelijk gewoon onderhoud zoals de distributieriem in feb2008, jammer van de korte intervallen (15.000km), want met 35.000km per jaar sta ik dus twee keer per jaar bij de garage.
Begin 2007 de Falken\'s aangeschaft, die slijten behoorlijk snel want na ruim 30.000km moet ik de voorbanden vervangen, de slijtage valt dus tegen en is niet zoals beloofd. Ook de voorste winterbanden moeten bij de eerstvolgende wissel vervangen worden. Daar heb ik echter ruim 40.000km mee gereden en die hebben nog meer profiel dan de zomerbanden nu, dat zet je aan het denken...

PROBLEMEN

  • 216.340 km

December 2005 -

Nu bijna 2 maanden in mijn bezit en op een krakende bestuurdersstoel na geen problemen tot nu toe. Het kraken is verholpen maar is een hele klus geweedst want door dat de electrische stoelverstelling helemaal ingebouwd is onder de stoel kan je haast ook niet bij de te smeren vering/scharnierpunten komen.

September 2006 -

Twee keer gewoon onderhoud gehad, kleine en grote beurt. Geen rare dingen. Wel jammer genoeg een mistlap kapot/ glas gebroken. Maar dat heb ik bij de Leon ook gehad, best dure reparatie want de hele unit moet vervangen worden dus laat maar even zitten, want hij doet het nog gewoon. Verder na de vakantie verrast op een acculampje dat bleef branden, dynamo kapot dus vervangen.

Augustus 2008 -

Waterpomp + multiriem vervangen. Turbo zit er aan te komen, fluit behoorlijk. Verder lakschade, blanke lak laat los, komt door steenslag. Weet nog niet of ik dat laat overspuiten, erg prijzig.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.