Seat Ibiza ST 1.0 EcoTSI 95pk Style Connect (2016)

autoreview

Seat Ibiza ST
Seat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat Ibiza SCSeat Ibiza SCSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza FRSeat Ibiza FRSeat Ibiza FR

Signalement

UitvoeringIbiza ST 1.0 EcoTSI 95pk Style Connect
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

nieuw

goededag allen.

ik schrijf hier alvast een begin review.ik heb de auto nog niet binnen maar met een proefrit kan ik al wel wat begin info geven.en regelement op autoweek moet je al beoordelen over hoe goed de auto is dus ik zal hierbij na deze review met 1000km op de teller een nieuwe openen.

ten eerste in mijn andere review peugeot 307 sw 6 zitter heeft veel problemen na aanschaf.
dus paar weken goed rond snuffelen (vakantie) naar een nieuwe auto met bughet rond 15.000 euro (zonder inruil)
aanvankelijk wil ik graag weer een kleine auto aanschaffen
(2 auto ervoor had ik seat arosa).

rond deze prijs klasse kom ik bij
kia picanto
suzuki swift
hyundai i10 en i20
toyota yaris (hybride)
seat mii en ibiza (st)
allemaal 5 deurs.

kwa smaak/reden kies ik geen opel alle franse auto's(sorry dames en heren)

mijn wens is minimaal een airco + cuirse controler + midden armsteun (soms lange rit)en als pre panorama dak (dat was grote plus punt in de 307 sw)

kia picanto leuke auto maar door alle optie erop kom ik heel snel boven m'n bughet dus die valt meteen af zonder naar de dealer te gaan.

toyota yaris hybride

+ punt stil bij lage snelheden, stugge vering, strak onderstel, laag verbruik (boardcomputer) gemiddeld 1 op 20 zonder nog geks uit gehaald en vlink door rijden om te testen.
hele grote plus punt en verbetering is de CVT automaat binnen mum van tijd zit je vrij snel op de 80 km/u zonder dat je in de gaten heb. je maakt 1 bepaalde toeren en de auto gaat alleen maar sneller (er is geen door schakkelen het is een daf versnellingbakje zeg maar)
garantie standaard 3 jaar op te waarderen naar 5 jaar tot bepaalde km en batterij op hybride standaard 10 jaar garantie mits je elke jaar accu spanning test laat uitvoeren(60 euro) bij de dealer

- punt interieur hebben wit grijs panelen die heel snel vies worden en wil ze niet constant schoonmaken
wat mij heeeeeeel erg tegenviel is de 4 cilindermoter ontzettend veel lawaai maakt bij behoorlijk optrekken en bij snelheid boven de 100km/u hoor je veel rijwind geluid en banden geluid en motor maakt best wat geluid.
en wat ik wel erg jammer vind persoonlijk zijn de hendels bij de stuur die loop der jaren niet veranderd. klein mini cuirse control friegel
dus die valt ook af.

nou suzuki swift.
net of het tijdloos niet veranderd maar wel leuke auto om te zien.
met verschillende optie kom ik snel boven m'n bughet en een test rit gemaakt.

+punt leuke tijdloze auto best ruim gevoel en veel hoofdruimte.

-punt weinig optie voor de prijs. bij stoplicht moet ik met de hoofd naar voren gaan hangen om de verkeers lichtingen die boven hangen te kunnen zien
bij 100km/u of hoger maakt de auto te veel lawaai uit de motor dus slecht geisoleerd.
dus die valt ook af

dan maar de kleine segmenten de seat mii en hyundai i10
uit mijn oude evaring met de arosa waar ik jaren veel plezier mee had en echt veel mee kon meenemen dan de nieuwe audi A1(ooit getest) dacht ik nou de seat mii zou een goede kans maken.
maar van de seat mii als de i10 hebben allebij zelfde probleem. 1 liter non turbo hebben gewoon te weinig vermogen. de zitting zitten niet erg fijn en vaste riem die niet omhoog/laag kan
verder kwa optie zitten deze 2 goed maar helaas vallen ze af

wat blijven nog over de hyundai i20 en seat ibiza (st)
vergelijken met deze 2 auto zitten kwa prijs vergelijkbaar.
allebij 1 liter motor turbo (waarom alles 1 liter weinig keuze)
kwa optie zit seat meer maar hyundai heeft beter reputatie en garantie voorwaarde.

de look zitten allebij heel goed.
min punt bij huyndai i20 is het schakelen.
als je wil schakelen lijkt net of je een turbo lek heb(vermogen verlies waar de turbo niet genoeg lucht druk opbouwd voor de motor) door verschillende manier gas geven bleef de euvel nog steeds voorkomen.
ik heb zo'n vermoede is dat ze met de computer express vermogen omlaag houd als je door schakel zodat de turbo geen opdonder krijg door meteen vol turbo druk te krijgen.

bij de seat ibiza is alleen klein min punt de cuirse controle zit op de hendel (bij vw zit het op het stuur veeeeeel fijner)

puntje bij paaltje

hyundai mooie auto maar minder opties voor de prijs maar beter garantie voorwaarde helaas valt het af

seat ibiza komt als winaar uit de bus door vele optie en net die ene betere prestatie bij de test rit. ietsje stiller en genoeg vermogen dan de hyundai.
enige wat ik mee zit de motor is nog niet eens 5 jaar oud en kan weinig over zeggen of opzoeken over betrouwbaarheid en natuurlijk het imago door de VAG die loop der jaren mee hebben gedaan en toch de seat heb gekozen is toch een wonder.

ik zal na 1000 km gereden een nieuwe review maken en deze ga ik verwijderen. tot gauw.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.