Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 95pk Style Connect (2015)

autoreview

Seat Ibiza
Seat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat Ibiza FRSeat Ibiza FRSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat IbizaSeat Ibiza SCSeat Ibiza SCSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza FRSeat Ibiza FRSeat Ibiza FR

Signalement

UitvoeringIbiza 1.0 EcoTSI 95pk Style Connect
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst11.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijdelijke auto

  • 11.000 km

Op 1 oktober jongstleden ben ik gewisseld van werkgever. Bij mijn nieuwe werkgever kreeg ik ook een auto van de zaak, maar moet eerst even door mijn proeftijd heen alvorens ik zelf een nieuwe kan uitzoeken. Tot die tijd zal ik het even moeten doen met deze gehuurde Ibiza.
Toen de huurauto kwam bleek dit een gloednieuwe te zijn, altijd fijn :). De 1.0 was even schrikken, dit was immers de helft van de motorinhoud van de laatste auto die ik had gereden. Wel bleek het qua luxe dik voor elkaar: zo'n mooie nieuwe touchscreen VAG navigatie met sensor als je er met je hand in de buurt komt en zelfs ondersteuning voor apple carplay, licht en regensensors, led dagrijverlichting, airco, cruise control en velgjes die de auto een sportief uiterlijk geven.

Nu, 11k km verder, maar even een verslagje.
De 1.0 rijdt verrassend vlot en fel motortje. De 95 pk komen ook in een redelijk breed toerental vrij. Een sprintje bij het stoplicht kan nog worden aangegaan, al moet je natuurlijk wel een beetje inschatten tegen wie ;).
De apple carplay was ik aan het begin heel erg blij mee. Echter, na een tijdje blijkt dat deze af en toe vastloopt of niet goed reageert op mijn telefoon (iphone 5s) bij gebruik van de Spotify app. Het bellen via apple carplay gaat wel heel erg fijn. Siri is namelijk standaard het beginpunt en vindt de contactpersoon over het algemeen vlot, nummers intoetsen is er dus niet meer bij!

De ruimte is eigenlijk ook prima te doen. Met 4 volwassen in de auto hebben de passagiers achter nog plek zat voor de benen bij een bestuurder van 1.80m. Als ik voor een uitwedstrijd met mijn voetbalteam rij kan ik de tassen "net" kwijt in de kofferbak, met passen en meten, maar het kan.

Qua rijcomfort ben ik wat minder te spreken. De Ibiza is behoorlijk strak afgeveerd en op hobbelige wegen is dit niet altijd even comfortabel. Het neefje de Polo heeft het daarmee wat beter voor elkaar. Daarnaast mis ik het gevoel in de bochten om aan te voelen wanneer je "op het randje" zit qua grip. De feedback die je krijgt van de auto is hierin minimaal.
Maargoed, het is maar net wat je verwacht voor een auto van 16k euro. Als je er over nadenkt is het een schijntje voor de hoeveelheid auto die je ervoor terug krijgt! Ik snap best dat mensen hier heel blij van worden.

Inmiddels ben ik met de leasemaatschappij in gesprek over de nieuwe leaseauto die ik mag bestellen. Het gaat toch maar weer een BMW 116D worden... in het rood, net als de vorige :)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.