Seat Cordoba 2.0 GTi (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cordoba 2.0 GTi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 129.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
- 129.000 km
Leuke vlotte en sportief ogende auto. Er zit veel power in dankzij de 2 liter (VW) motor en toch verrassend zuinig. Ik heb deze laten chiptunen naar 128PK. Ik heb de auto gekocht in april 2005 bij een Seat dealer in Dordrecht. De auto is sportief en dus hard geveerd en elk hobbeltje en drempel voel je. De kofferbak is erg ruim en je kunt er heel wat in kwijt. Het zicht naar achter is slecht door het schuin aflopende raam en de kofferbakspoiler waar je tegenaan kijkt. De 6 standaard speakertjes produceren een blikkerig geluid, er zit niet veel power in. De standaard GTI versie heeft vele opties plus nog wat extra`s die er op zitten zoals een elektrisch schuif/kanteldak. Ondanks de invloed van Volkswagen is de Cordoba duidelijk minder goed afgewerkt dan Volkswagen. De stoelen zijn niet comfortabel en je hoort vele kraakjes in het dashboard. Het geheel doet goedkoop aan. Omdat ik sinds kort erg veel kilometers rijdt heb ik de Cordoba op 18 juli 2007 verkocht aan een kennis van mij die er een waar geluidskanon van heeft gemaakt. Ik heb nu een VW Polo diesel, zie me review elders op deze site.
PROBLEMEN
04/2005: net na aanschaf en in de BOVAG garantie last van trillen bij de motorruimte, dit bleek een loszittend hitteschild te zijn. Lekkende schuifkanteldak: is niet opgelost door de dealer ondanks vele pogingen daartoe.
04/2006: motor slaat zomaar af tijdens het rijden. Dit is wel een keer of 5 voorgekomen. Na een tijdje startte hij weer. De oorzaak is gevonden door de ANWB wegenwacht en niet door de Seat dealer waar ik overigens 45 euries lichter bent geworden. Het bleek om een relais te zijn die de benzinepomp aanstuurt.
07/2006: het raam bij de bestuurderskant valt spontaan naar beneden. Laten maken bij de Seat dealer. Er moest een nieuw raammechanisme in, kosten: 350 euries.
04/2007: nieuwe schijfremmen en blokken voor, deze waren op. En het gasklephuis is vervangen omdat de auto niet meer goed stationair liep en niet goed reageerde op het gaspedaal. Ook de homokimeet en de hoes linksvoor was versleten. Alles kostte het mij 800 euries bij de dealer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.