Seat Arosa 1.0 (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Arosa 1.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
In februari 2017 werd ik trotse eigenaar van deze Spaanse extravagante, gemotoriseerd vierwieler. Een kleine lichtgewicht auto met een nog eenigzins sportief uiterlijk. Ondanks het formaat is de auto van binnen ruim. Stuurt als een kartwagentje en is lekker goedkoop in wegenbelasting!
echter heb ik wel problemen gehad met dan voornamelijk het interieur......
- zonder airco is het heel erg fijn om de ramen open te draaien in de hete zomer! Nou is dat in een Seat arosa 1998 een echte uitdaging! Op de raamzwendels moet je niet hopen, die breken zo af waardoor je een pen of ander atribuut door het nog overgebleven deel moet steken om het raam open te krijgen of moet zitten wegbakken in een stikhete auto (krijg het SPAANSbenauwd van het idee)
- En nou voor de stoelen. Die zitten wel best als ze nog vast zitten op de railsjes teminsten. Mijn voorstoel was aan een kant afgebroken, dit maakten mijn dagelijkse rit wel een hell of a ride, als ik te hard door een bocht ging draaide me stoel een kwartslag waardoor ik de medepassagier recht in z'n ogen aan kon kijken. Erg gezellig... niet erg veilig
- Ook liet het extrieur ook wel de wensen over. Met radio538 (trouwens de enige zender die auto break a lot ontvangt) galmend (krakend) door de speakers reed ik op een normale doordeweekse avond, met een goeie 80 km naar huis. Geheel onverwachts besloot M'n eindemper graag te willen scheiden, (denk dat het te maken had met iets als onbetrouwbaarheid).
Deze scheiding ging niet geheel zonder bombarie. Met een behoorlijke snelheid en een hoop vonken vloog de demper ,nog vast aan een staaldraadje, over het wegdek. Na rustig af te remmen wou ik veilig in de berm gaan staan, echter duwde de nog vasthoudende, doorzettende demper de arosa verticaal op twee wielen, al had ik wel gehoord dat hellen een algemeen bekend probleem is bij dit type auto.
- de Seat arosa is voor de echte dare devils! Invoegen op de snelweg is nog nooit zo spannend geweest. Heb je wind tegen? Heads up! Dan moet je met 60km per uur invoegen. vind je het ook zo leuk als diverse automobilisten je een haatdragende blik toegeven, rij dan gewoon de Maastunnel uit en zwak af naar 70km/u vanwege de relatief kleine helling, als iemand dit scheurmonstertje meeneemt naar Duitsland, laat me alsjeblieft weten hoe dit is afgelopen!
Nog een extra tip: Neem de vrachtwagen baan, geloof me je hoort daar, bedank me later maar.
Achja Misschien is het mijn rijstijl of de Spaanse aliexpress kwaliteit. Ik weet ook wel dat ik voor meer luxe beter een bmw had moeten kopen.
Om nog even tot een conclusie te komen... prima auto! Als de supermarkt op de hoek zit dan
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren