Seat Alhambra 2.0 TDi 140pk Ecomotive (2008)

autoreview

Seat Alhambra
Seat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat AlhambraSeat Alhambra - interieur

Signalement

UitvoeringAlhambra 2.0 TDi 140pk Ecomotive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst24.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4.020 km

22 November onze nieuwe Alhambra opgehaald. Hebben onze eerste rit naar Frankrijk erop zitten. Gaan nl 3 maal per jaar. Auto heeft zich prima gedragen en heeft voldoende vermogen. Vorige Alhambra was een gechipte van 115 naar 145 Pk, maar de Ecomotive doet het denk ik beter. Auto moest 2 volwassenen, 3 kids (13, 15 en 17 jr), 2 honden en een bagagebox (dak) vervoeren. Verbruik 1 op 11 viel wat tegen, maar ja de auto moest ook werken met een snelheid van 140 km /uur. Tijdens het optrekken in de 2e en 3e versnelling trekt de auto niet constant door. Ga ik nog even voor na de garage. Als iemand daar ook ervaring mee heeft, hoor ik graag wat het euvel zou kunnen zijn.

Wordt vervolgd

PROBLEMEN

  • 4.020 km

Haperend optrekken in de 2e en 3e versnelling (lijkt of de auto inhoudt of te zuining staat afgesteld).

Ga ik binnenkort even voor naar de dealer

Auto Trekt haperend op in 2e, 3e en 4e versnelling

  • 7.000 km

Sinds de levering van de auto, trekt hij niet lekker door. Inmiddels 2 maal teruggeweest bij de dealer. Ze hebben een pakking van de EGR klep vervangen en de rubbers van de injectoren zijn vervangen. Beide reparaties hebben geen resultaat gehad. De dealer is aan het zoeken naar een oplossing en ze nemen binnenkort contact met mij op (hopenlijk).

Wordt vervolg.

Nog steed haperend optrekken

  • 12.000 km

Auto is inmiddels 4 maal bij de dealer geweest. De 4e keer is de auto 2 dagen bij de dealer geweest. Wederom hebben ze niets kunnen vinden. Heb de dealer nu gevraagd om met een echte oplossing te komen. De auto zal nu worden aangeboden aan de importeur. Zit nu te wachten op een telefoontje van de dealer.

Verder voldoet de auto prima. Inmiddels 2 maal naar Frankrijk op en neer geweest en de uato is een heerlijke gezins-reis wagen. Het verbruik is gemiddeld 1 op 13/14 (valt wat tegen).

Nooit meer een Alhambra Ecomotive - ook geen ander

  • 18.000 km

Inmiddels 18.000 km gereden. De auto is inmiddels 4 x bij de dealer geweest en 1 x bij PON. Na 5 modificaties, krijg ik te horen wat PON, dat het haperen bij de auto hoort, er kan niets aan gedaan worden. Inmiddels rechtshulp ingeschakeld, wat een kl...n service geeft die PON.

Een chipbedrijf heeft aangegeven dat ze het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen, blijkt toch wat met de EGR klep te zijn. Dit laten weten aan PON en de dealer.

Reactie van hun, we willen u in de kosten tegemoet komen, maar na de modificatie vervalt uw garantie.

Ha, ha, wat een service PON en SEAT. Dit is de laatste SEAT en ik twijfel over elke PON auto nu.

Wordt vervolgd ..................

Ecomotive heeft dus een probleem

  • 24.000 km

Inmiddels 24.000 km gereden met de Alhambra. De auto voldoet verder prima. We zijn inmiddels 4 maal naar Frankrijk geweest met de auto en het is een prima reiswagen. Als er een constante snelheid wordt gereden met de auto, heb je geen last van het haperen. Inmiddels 2 keuringen (Dekra en ANWB) op de auto laten doen voor het haperen en ook inmiddels in een andere Ecomotive gereden. Deze auto had hetzelfde euvel. Uit de keuringen bleek dat het haperen werd waargenomen, maar dat het geen technisch gebrek was. Volgens de ANWB moet het haperen op te lossen zijn met chiptuning. De dealer wilde hier wel in mee gaan, maar omdat de Ecomotive een C-label heeft is er vanuit SEAT / PON geen fabriekssoftware gemaakt om de Ecomotive te tunen. Jammer, even afwachten dus.

Verder is het gemiddelde gebruik ongeveer 1 op 13/14. Zeer acceptabel voor een auto die hoog is en meer dan 1.600 kg weegt.In de winter gaat het verbruik aardig toenemen door de automatisch aanslaande standkachel. Volgens mij houdt de boardcomputer geen rekening met brandstofverbruik van de standkachel.

Mankementen aan de auto tot op heden nog niet gehad. Wel winterbanden gemonteerd voor onze wintervakanties in Frankrijk.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.