Saab 9-5 2.3 t SE (1997)

autoreview

Saab 9-5

Signalement

Uitvoering9-5 2.3 t SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wel: confortabele goed uitziende reisauto. Veel ruimte, goede afwerking, goede wegligging, uitstekende stoelen.
uitstekend geluid door Saab audio 2 systeem
Niet: hoog bezineverbruik gem. 1 op 8.

PROBLEMEN

Welke niet!
Auto is aangeschaft okt 2003.Vanaf nov 2003 diverse keren naar dealer (Saab) geweest. inhouden motor, hoog olieverbruik, black sludge ondanks op tijd beurten, oliepomp verstopt, 2 x flexplaat gescheurd, daarna automaat defect(na 6 maanden garantie) door oliepomp in automaat) koppelomvorver nagekeken. Na afloop garantie bleven problemen voortduren tot nu toe turbo vervangen, smoorklep vervangen,turbo vervangen, distributieketting vervangen na vervangen van sloopautomaat en koppelomvormer dealer bleek paspennen te zijn vergeten waarna wederom afscheuren van flexplaat.
Trekken naar rechts in stuur ondanks 4 keer uitlijnen. Blijkt structureel probleem te zijn van 1e serie 9-5. Door importeur en fabriek is hiervoor een scenario geschreven waarvan dealer niet op de hoogte was. Nieuwe voorveren moeten mede het trekken naar rechts oplossen.
Na rechtzaak de auto wederom opgehaald .De auto heeft inmiddels wederom een nieuwe automaat, nieuwe flexplaat, nieuwe voorveren etc. Kortom voor meer dan 12000 euro excl. BTW aan reparatie op een auto van 16000 euro incl. BTW bij aanschaf (okt.2003).
Nu 2 dagen na rechtzaak (05-10-2003) auto opgehaald.Deze zou voor meer dan 100 % in orde zijn. Na slechts 125 km er mee gereden te hebben is de auto gestrand met een afgebroken krukaspolie.
Gelukkig heeft een andere saab dealer de diagnose uitgevoerd. E.e.a. valt onder produktaansprakelijkheid.
Vanuit Saab Zweden wordt een nieuwe motor geleverd.

Zie ook my revieuw dealer. (uitgebreid verslag reparatie en halstarrigheid dealer)

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.