Saab 9-3 S 2.2 TiD Business Edition (2002)

autoreview

Saab 9-3

Signalement

Uitvoering9-3 S 2.2 TiD Business Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf186.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na jaren een leasebak te hebben gereden heb ik deze Saab aangeschaft. Met het oog op een andere baan waaravn het woon-werk verkeer meer dan 50km is heb ik een diesel genomen. Mijn nieuwe baan is echter 5 km van mijn huis verwijderd en is eigenlijk zonde om hiervoor diesel te rijden. Aan de andere kant rijdt deze ontzettend zuinig en het koppel dat deze auto overbrengt is heerlijk. Jammer dat de motor zo rumoerig is. Verder vind ik de 9-3 heel mooi om te zien en de kleur donkergrijs kom je ook niet vaak tegen.

PROBLEMEN

Na ongeveer 4.000 km check engine lampje ging branden. Bleek een luchtmeetsensor te zijn. Kosten eur 130.

Bij 195.000 km ging na verloop van tijd op de snelweg het check engine lampje branden. Laten uitlezen door de garage, maar konden niets vinden. Op een gegeven moment ging het lampje weer uit.

Bij 196.000 km een grote beurt. 2 nieuwe banden, nieuwe schijven, nieuwe remblokken en alle andere dingen voor een grote beurt. Kosten eur 1.300. Dit vind ik wel aan de hoge kant. Ook het check engine lampje weer laten controleren. Bij de garage zeiden ze dat de turbo vandaag of morgen kapot kan gaan. Het lampje gaat alleen branden als je ongeveer 20 km op de snelweg hebt gereden. Na het uitzetten van het contact rijdt hij weer ’normaal’, maar dit is verschrikkelijk irritant. Als iemand hiermee ervaringen heeft gehad??

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.