Saab 9-3 S 2.0 Turbo 200pk (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9-3 S 2.0 Turbo 200pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 1998 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een belangrijk voordeel van elke Saab is dat het een auto is die in relatief bescheiden aantallen rondrijdt. Een Saab houdt daardoor iets speciaals. Dat speciale zit niet alleen in de aantallen die er rondrijden. Ook de inrichting en uiterlijk zijn anders dan anders. Dat anders niet altijd beter is, blijkt onder andere uit de wegligging. Alhoewel deze wagen een pittige motor heeft (200 pk en 290 Nm) is het niet de meest geschikte wagen om hard een bocht door te trekken of een stoplichtsprint mee te winnen. Bij het bochtenwerk voelt de Saab 9-3 wat wee aan. Bij de stoplichtsprint is er al snel sprake van wielspin en laat het schakelen zich soms wat minder dwingen. Voor snel inhalen en het snellere werk op de snelweg is het wel een zeer prettige auto.
Wat het comfort betreft laat de Saab ook wat steekjes vallen. Er is sprake van behoorlijk wat windgeruis en de stoelen zitten voor de langere ritten (door een te holle rugleuning) niet ideaal.
PROBLEMEN
In de 4,5 jaar dat ik met de Saab 9-3 heb gereden is er geen ernstig probleem geweest. Alleen de bediening van de verwarmingsknoppen heeft het 2 keer laten afweten, maar dat heeft waarschijnlijk ook iets te maken emt het feit dat ik deze zo zelden gebruik dat de knoppen vast komen te zitten en dan niet opeens op andere gedachten zijn te brengen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren