Saab 9-3 S 2.0 (2000)

autoreview

Saab 9-3

Signalement

Uitvoering9-3 S 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf136.421 km
KM-stand laatst136.421 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 136.421 km

Na jaren van rijden in een Volvo uit de 400 serie, ben ik gezwicht voor het merk Saab.

Na vele auto's van het model 9-3 geobserveerd te hebben op de weg tijdens mijn werk, ben ik deze auto mooier en mooier gaan vinden.
De knoop dus doorgehakt en mijn V440 verkocht in opdracht van, een leuke prijs gekregen en gaan zoeken naar een zo mooi mogelijke 9-3, met een mooie kleur en interieur.
Het is geworden een 9-3S uit 2000, kleurmidnightblue met stijlvol beige interieur in 2 delen.

AUTO:

5 deurs hatchback carroserie, wat mij erg aanstaat vanwege de praktische achterklep en toegankelijke bagageruimte. Staat van de auto is zeer goed, op wat parkeerplekje na. Alles zit er op en aan, de S versie heeft nog wat extra's tov de basis versie als airco en mistlampen voor. Saab audio systeem met geintegreerde BC, met vele waarschuwingsfunkties.
De ruimte voor rijder en passagiers is voldoende maar met lange mensen is een beetje schikkelijkheid wel op zijn plaats. De koffer is er een van het type kolenhok, groot en praktisch door de klep, met uitbreidingsmogelijkheden te over door de 2/3 delen klapbare achterbank. Een skiluik is voorhanden. Ruimte voorin voor pakjes, doosjes ed. is niet voldoende aanwezig, maar de kaartenvakken aan de voorzijde van de voorstoelen maakt weer wat goed.

RIJDEN:
Zeer comfortabel, dat is het eerste wat je opvalt tijdens de eerste km's. De motor is zeer soepel en stil, het interieur blijft verstoken van opdringerige motorgeluiden en bijgeluiden. Voor mij heeft de 131 pk 2.0 liter voldoende in huis voor vlot meekomen. Het sturen gaat als vanzelf met een opvallende strakheid en direct reageren van de neus , mede door een stabilisatiestang in de motorruimte. De auto nodigt echt uit tot een zeer relaxte rijstijl, een scheurijzer zal het niet worden , mede door het gewicht van 1265 kg.
Comfort, rust, degelijkheid, en klasse is wat de auto meebrengt als pluspunten tegen de nadelen van de soms dorstige(in de stad)motor. Toch is een verbruik van gemiddeld in de warme maanden 1op 12 best haalbaar, naast 1op 8 in de stadse gebieden.
OP vakantieritten is 1 op 13 mogelijk.

Problemen:

Vanaf aankoop tot nu helaas twee reparaties:

_ kachelradiateur lek
_ leiding van de aircoinstallatie haarscheurtjes.
_ thermostaatje was op ( dealerwerk/garantie)

Kosten:

Tot nu geld bespaard door geen BOVAG garantie bij te kopen. Radiateur was de duurste reparatie, e 450, airco e 236. Geen verdere kosten van formaat te verwachten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.