Rover 820 Ti (1992)

autoreview

Rover 800-serie

Signalement

Uitvoering820 Ti
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf134.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Schitterende auto, als het budget het toelaat!

Ik heb al wat auto´s gereden in het verleden en iedere auto heeft wel een verhaal, maar deze zeker. Men spreekt vaak van de wolf in schaapskleren bij een gedoopte Subaru namens 555, maar helaas herkent iedereen deze wagen al. De 555 zal dan ook sneller zijn, maar valt wel 2x zo snel op. Daarentegen de 820ti aan het stoplicht, van jonge GTI/GSI rijders alleen als grandfather´s car bekeken wordt, hebben deze meestal het nakijken; zonder dat men extra veel gas geeft. Nog beter is de Rover op de Duitse snelweg waar de naald ook maar een keer boven de 210 km/h kan komen, maar alles wat daar boven ligt is dan ook niet meer comfortabel. Meer indrukwekkend is de prestatie van 80 naar 120, wat meer dan moeiteloos gaat.
In het algeheel is deze wagen zeer comfortabel, zeer snel en ook nog goedkoop in aanschaf. Verbruik is gebonden aan de rechtervoet: veel stad rijden en fors gas geven betekent al snel 1 op 6,5; autosnelweg gemiddeld 160 km/h rijden kan al 1 op 14 betekenen.

PROBLEMEN

Alle mooie dingen hebben natuurlijk ook een nadeel, en dat zal men bij deze mooie wagen ook weten ook. Nadat ik bij een Rover Dealer de hulpkopplingscylinder heb laten vervangen, omdat het kopplingspedaal niet meer naar boven kwam en ik een goddelijk bedrag ervoor betaald heb, was het 2 weken later weer zo ver, het koppelingspedaal bleef op de bodem liggen. Per telefoon met dezelfde Dealer krijg ik de diagnose, de hoofdkopplingscylinder stuk, dit kan gemaakt worden, voor nog meer als een goddelijk bedrag. Hierna heb ik de wagen bij een andere garage laten nakijken, nadat ik prijzen heb vergeleken.
Resultaat: Schokbrekers voor en achter, Remschijven en blokken voor, Tankvulslang, Vieseekogel en div. Rubbers van de Radlagers moesten vervangen worden. Dit grapje koste dan ook een kleine 2500 euro (bij een bekende Snelgarage, deze was de goedkoopste) en dat heb ik nog niet eens voor de auto betaald.
Desondanks toch gedaan, omdat ik met deze wagen op vakantie wilde en ik dan weet wat ik rij.
Over afwerking heb ik niets te klagen, alles elektrisch bedienbaar. Alleen het kraken van het dashboard in scherpe bochten en over drempels en het fluitend geluid van het zonnedak bij hogere snelheden (boven 200km/h).

UPDATE:
Na de Vacantie zijn er nog een paar Problemen geweest, ik ben in totaal wel zo’n 6 keer terug geweest bij de Snelgarage voor Garantie. een jaar later heb ik deze Wagen dan ook ingeruild, omdat er weer Problemen waren met de Kopplingscylinder en Remmen.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.