Rover 827 Si (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 827 Si |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 156.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Rover 827 si stijl met de grote S
Ik ben een aantal jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met deze auto, door middel van een vriend.
Deze had de auto van zijn vriendin mee, een Rover 827 Si zo vertelde hij mij.
De auto had een mooie lijn en klonk als een licht briesje een hele imposante verschijning zonder te veel plastic en spoilers.
Dan de eerste rit met de auto voor dat ik wegreed keek ik is rond in het interieur en verbaasde mij over de kwaliteit van het leer en knopjes ook de vele opties waren zeker niet alledaags.
De auto werd door mij in zijn drive gezet en rustig kwam het gevaarte op gang zonder ook maar het gevoel te hebben dat er iets gebeurt.
De motor was nauwlijks hoorbaar en deed zijn werk rustig het leek alsof de motor over het hele toeren gebied veel koppel had.
De auto stoof zonder zucht van de 0 naar de 100 en ook daarna bleef de auto constant met flinke sprongen versnellen.
De cruise control van deze 827 si werkt fijne en de bediening van alle knoppen is zeer goed te noemen ondanks dat het er bergen zijn.
De klimaatcontrole werkt goed ondanks dat ie af en toe een beetje laat reageert.
het dagelijks gebruik
DE Rover 827si is een auto die in dagelijks gebruik uiters vriendelijk is de HONDA techniek onder de kap zorgen voor een zorgelose start keer op keer.
De auto heeft veel koppel en laat zich heel gemakkelijk rijden mede door zijn stuurbekrachtiging die erg soepel is soms zelf wat te.
Mijn huidige Auto is de handgeschakelde versie die nog wat vinniger is als het gaat om de tussen sprint.
Ondanks dat de handbak 8,9 sec tot 100 is is hij in praktijk veel sneller dan auto’s met met meer vermogen. Dat komt door het onbreken van een gat in de acceleratie de auto pakt bij 1700 toeren net zo makkelijk op als bij 4000 waardoor terugschakelen overbodig is.
Het intrieur
Leer goed afgewerkt ruim en veel instelmogelijkheden alles electrisch.
Voor lange mensen kan het dak wat laag zijn ik met mijn 1.86 heb nog nergens last van
Veel knopjes en mooie verlichting s,nachts
Ja de kosten
Een Rover 827si rijden kost geld. Net zo als elke andere auto Toch kost hij net iets meer. De motor houdt erg van zijn brandstof en slurpt deze dan ook gretig naar binnen.
Verzekeren is niet erg goedkoop en onderdelen zijn erg duur zeker als het gaat over uitlaten remschrijven enz enz.
De motoren zijn onverwoestbaar en erg betrouwbaar het enige punt bij deze auto’s zijn de hydro kleppenstoters die na 140.000 km wel eens wat geluid willen maken niet erg maar wel irritant. Oliewissels zijn erg belangrijk en moeten gewoon op tijd gedaan worden met 10 w 40 halfsyntheet.
Airco kan duur zijn om te repareren dus zorg dat hij het doet bij aankoop , let ook op roest bij spatbordranden dit kan wel eens voorkomen.
Wat vind ik van de auto
Mijn ervaringen met de auto zijn 100% positief zowel mij oude automaat en mijn huidige handbak zijn probleemloos.
De auto krijgt van mij elke 7500 nieuwe olie met filter en alleen org Honda onderdelen worden gebruikt voor de motor.
De auto is een zeldzaamheid veel zie je er niet en de ingetogen klasse is voor mij perfect.
De auto is stil snel en ruim zonder daar over op te scheppen.
Mijn 2e Auto is een Maserati 222 en de Rover is voor mij dus een koopje om te rijden en is absoluut een topper.
PROBLEMEN
Klepje benzinedop bleef open staan via de rover een nieuw onderdeeltje bestelt voor maar liefs 0,18 centen sinsdien met beide auto,s geen problemen of delen vervangen buiten het normaal onderhoud
Let op: gebruik goede olie 10W40 halfsyntheet en voor de 825si KV motor 5W40 volsyntheet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.