Rover 45 2.0 IDT (2000)

autoreview

Rover 45 2.0 IDT (2000)

Signalement

Uitvoering45 2.0 IDT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zeer luxe, volledig lederen bekleding, stoelverwarming, echtlijkend (nep) hout etc.
Goede stoelen, achterin is wat krapjes (bij een bestuurder van 1.91 m). Zeer ruime kofferbak. Het zicht naar achteren is ronduit beroerd.
Goede motor met veel trekkracht, standaard helaas pas vanaf 2000 toeren, daaronder zou het beter kunnen. Sinds de zomer van 2004 heb ik (via een Engelse kennis) een MAF booster gemonteerd, de motor trekt nu al vanaf 1500 toeren als een trein. Hij rijdt nu nog veel relaxter dan voorheen. Gemiddeld verbruik tussen 1 op 16 (korte ritten, koud weer) en 1 op 21 (lange ritten in de vakantie).
Uitstekende remmen en wegligging.

Ik heb de auto bij 150.000 kilometer ingeruild op een Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD. Zodra ik met deze auto wat kilometers heb gemaakt zal ik een review schrijven.

PROBLEMEN

Lekkende airco door een gescheurde leiding (onder garantie vervangen).
Stekkertje van de zij airbag defect (op zich een kleinigheid, maar je schrikt toch als ineens het airbag lampje gaat branden).
Een doorgebrand lampje in het dimlicht (gratis vervangen door dealer!).
Een kapotte luchtmassameter bij 110.000 km(bekend probleem bij diesels)Ik heb de standaard (te dure) Bosch (zit ook in de meeste VAG TDI’s) vervangen door een Pierburg van Mercedes. Ruim de helft goedkoper, en minstens net zo goed. Voor 88 euro kan de auto er weer tegenaan.

Bij 134000 km ging het pompje van de ruitensproeier kapot. Half uurtje werk.
Aangezien ik van plan ben om nog een tijdje met de auto te rijden heb ik bij 135000 km de distributieriem laten vervangen (volgens de fabriek na 5 jaar of 150.000 km)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.