Rover 214 Si (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 214 Si |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Omdat ik niet in een alledaagse auto wil rijden (bv VW/Opel) heb ik voor de Rover gekozen, om zijn uitstraling en uitrusting. Hoewel de auto mij bijzonder veel rijplezier verschaft (op LPG3) en ik de auto nog steeds zeer mooi vindt wordt ik gek van de storingen, reparaties en da daaraanhangende kosten. Daarvan is overigens wel het grote deel te wijten aan de LPG installatie. De combinatie Rover 200 met Honda techniek en LPG blijkt helaas niet te werken. Stotteren, inhouden, moeilijke starts, en spontaan uitvallen ben ik helaas gewend. Op benzine rijdt de auto gewoonweg goed. Waarschijnlijk zou ik de auto langer in bezit houden, als deze niet met LPG was uitgerust.
Mijn pluspunten aan de Rover:
- Apart/uitstraling
- Complete comfortuitrusting
- Complete veiligheidsuitrusting
- prestaties op benzine
Mijn minpunten:
- rammels en kraakjes
- Rommelige afwerking middenconsole
- Storingen aan elektronica
- Weinig ruimte achterbank/kofferruimte
- Zeer slechte combinatie Rover met LPG
- Dure onderdelen/reparatiekosten
PROBLEMEN
Met betrekking LPG
- overschakelen op gas leidt tot afslaan motor
- Startproblemen na lange stukken rijden
- Verdamper defect
- Lekke koppakking
- Inhouden van motor
Met betrekking op auto zelf:
- Storing aan airbags
- Storingen aan electronica ( Ramen, schuifdak)
- Vroegtijdige vervanging aan uitlaat
- Problemen aan (standaard) Alarm installatie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.