Rover 111 L (1995)

autoreview

Rover 100-serie

Signalement

Uitvoering111 L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf93.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rijd al enige tijd kleinere auto"s. Opvallend aan deze auto is het rijcomfort op verschillende soorten wegdek, dit komt door het hydragas onderstel waardoor de wagen niet alleen gasgeveerd is maar ook nog eens beschikt over vier-wiel onafhankelijke wielophanging. Dit zorgt ervoor dat de auto de meeste wegdeksoorten aankan, een hele prestatie voor een auto van 805 Kg.

De 1100cc K serie Rover motor is erg fijn en soepel in de omgang, hij levert slechts 60 pk, maar is over het gehele toerenbereik erg toegeeflijk, ook toeren draaien is totaal geen probleem. Ook is hij betrouwbaar en zuinig, zo heb ik er in Duitsland 175Km mee op de teller gehad, dit uiteraard zonder tegenwind...

Zelf ben ik redelijk lang, en gezegd moet worden dat het ruimte aanbod voorin bovenmodaal is, ik kan er erg goed zitten, ruim en comfortabel. Dit gaat wel ten koste van de beenruimte achterin, deze is simpelweg afwezig. Afwerking is redelijk netjes en op een enkel ’Engels’ kraakje na vanuit achterin geen gekke geluiden. De auto is niet lawaaiig maar ook niet fluisterstil. Erg vervelend is de kleine tank. Ik rij op een tank 300Km, als ik em tot de druppel leeg rij is 450 km mogelijk, met een gemiddeld verbruik van 1op 15 met mijn rijsteil. Op langere stukken snelweg haal ik makkelijk 1 op 16.4 bij 120 max.

Bediening is trekzeker en over het algemeen licht, al gaat het sturen en remmen in verhouding wat zwaar. De ergonmie is Engels, als je vaker engels rijdt,( wat ik doe..) dan kan je allen feilloos vinden, anders zoek je naar sommige dingen.

Ook is het wennen aan de temperatuurmeter, deze is nogal beweeglijk, als je dat niet weet denk je dat je een kookmotor aan het krijgen bent, maar als de koelfan dan aanslaat is hij binnen een minuut weer koel, ik heb dit nagevraagd het hoort zo.

Opgesomd een fijne vrij probleemloze auto.

PROBLEMEN

Ik heb weinig problemen gehad met deze auto, een lekke middendemper en een defect bougiekabel waardoor de ontsteking uitviel.(gelukkig voor mijn huisdeur...).
Alleen heeft ook mijn exemplaar ook last van beginnende roest aan de achterwielkasten.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens