Renault Talisman Estate dCi 110 Intens (2016) #4

autoreview

Renault Talisman Estate dCi 110 Intens (2016)

Signalement

UitvoeringTalisman Estate dCi 110 Intens
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst3.000 km
Lezerswaardering: 39%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste reisdagen.

  • 2.000 km

Bijna 2 weken geleden is de auto afgeleverd in de kleur Bleu Cosmos in uitvoering Intens daar er diesel gereden moest worden gekozen voor de 110 pk met EDC (bijtelling).
Doordat de auto is geleverd met introduction pack wat leuke extra's ontvangen voor schappelijke prijs.
Zo is de auto voorzien van het grote 8,7" scherm (te bedienen op het touchscreen zelf, de druk/draai knop tussen de stoelen en op het stuur, druk/draai bediening blijft toch verreweg de fijnste en veiligste bediening maar is helaas niet alles mee te bedienen, misschien Renault eens in de leer gaan bij Audi of BMW welke wel feilloos werken),bose geluidsinstallatie ( top geluid, heerlijke dikke bas zonder enige vervorming en zuivere hoge tonen), verkeersbord herkenning (niet foutloos omdat het systeem niet kan zien dat er soms op andere tijden andere snelheidslimieten gelden dus dan gewoon 130 aangeeft ipv de overdag toegestane 100), keep your lane controle (waarschuwt je als je over of tegen de witte lijn markeringen komt, de gevoeligheid hiervan kan je afstellen (👍🏻) nu merk je pas goed hoe vaak je over/tegen de lijnen aankomt zonder knipperlicht te gebruiken), 4-motion besturing (voelt in het begin wat raar maar werkt echt goed zeker in scherpe of snel genomen bochten merk je goed dat de auto veel neutraler door de bocht heen gaat, als je deze optie niet neemt mis je echt wat), electrische achterklep (welke met 1 voetbeweging te bedienen zou moeten zijn! Helaas is dit niet 1 keer gelukt en ook de garage kreeg het niet voor elkaar...jammer maar punt van aandacht bij volgend garage bezoek), stuur- en stoelverwarming heerlijk (zaten beide ook op de Insignia) maar een rare plek voor de bedieningsschakelaar stuurverwarming (links onder het stuur) en misschien nog wel gekker dat er maar een stukje van het stuur verwarmt wordt alleen de zijkanten dus zowel de hele bovenkant als onderkant blijven gewoon koud! rare jongens die fransen, multisense (oa instelbare interieur verlichting (mooi), schakel en stuurgedrag, massage in de voorstoelen en de demping ( een sportief geveerde/gedempte auto zal het nooit worden ook niet in de sportiefste stand dan kan het ermee door wordt normal of comfort gekozen dan wordt het wel erg zacht en zeker met wat snelheid in de auto worden dwars glooiingen op de snelweg niet fijn verwerkt en brengt onrust in de auto waardoor hogere snelheden niet vertrouwd aan voelen zoals in mijn vorige Insignia sportstourer, het "dwingt" je tot rustiger rijden, wel beter voor het verbruik!) en een wegklapbare trekhaak ( veeeeeel betere dan die afneembare ondingen waar je altijd vieze handen aan over hielt! Nu zit er in de bovenkant van de achterbumper (alleen zichbaar met geopende achterklep) een klepje met een trekknop, trek hieraan en de trekhaak zwiept onder de bumper vandaan, klikt deze met 1 of 2 vingers in de vergrendeling en klaar, zit altijd gelijk zoniet dan blijf de piep afgaan zolang de haak niet in zijn vergrendeling zit, idem dito wegklappen, trek aan de knop en hup met 1 vinger in de vergrendeling onder de auto).
Totaal 4 USB aansluitingen in de auto (2 voor en 2 achter) en een SD kaart slot dus media aansluitingen genoeg, helaas geen "good old" CD/DVD speler meer dus alle media moet op de sticks gezet worden effe wennen......
Na deze eerste uiteenzetting van de auto de auto gestart (wat loopt het motortje gelijk mooi rond en met weinig lawaai hier kon de 2 liter diesel van de Insignia echt niet aantippen no way!) en gaan rijden EDC in drive en gas.... de bak pakt soepel op en schakelt wel snel op moet soms een momentje nadenken en gaat dan verder, eerste indruk wil zeker niet meer terug naar een handbak wat een verademing zeker in de files, fijne bak welke in sport toch nog effe wat lekkerder reageert, gewoon wat vinniger als je voet het gaspedaal beroert.
De 1.5 DCI motor met 110 pk voldoet ruim voor de auto maar je merkt dat het geen krachtpatser is als er wat meer van de auto gevraagd wordt je mist dan toch echt een bergje pk's dus snel even inhalen zal niet het sterkste punt worden, gelukkig nodigt de auto niet echt uit op stevig door te rijden zit gewoon niet in het DNA van deze auto.
De meest essentiele zaken heb je snel door zoals verlichting, cruise controle, ook al door andere gezegd: schakelaar cruise/limiter achter de electrische handrem, rare plek maar voor mij geen enkel probleem gebruikt de limiter toch nooit en eigenlijk vind ik het wel goed zo scheelt weer een knop op het stuur😊.
Electrische parkeerrem komt er altijd op en gaat bij weg rijden er weer soepel vanaf, doet gewoon wat het moet doen zonder dat het opvalt👌🏻
Deze eerste 2000 km snel weg gereden zonder echte irritaties al hoewel....
1 zal er altijd blijven en dat is de tank inhoud 47 liter! wie dat ooit verzonnen heeft 😬😬 vergelijkend met de Insignia 72 liter tel uit je winst, ga ik niet aan wennen ben ik bang voor.
Volgend verslag wat meer over het R-link2 systeem en de software (R-link toolbox) om de software en de navigatie te updaten.
Noot: waarderingen zijn gegeven na 2000 km dus kan nog zeker veranderen.

Elektrische achterklep

  • 3.000 km

Korte update:
Inmiddels het elektrisch openen en sluiten van de achterklep goed onder de knie.
Je moet er wat geduld mee hebben.
De prodedure welke ik aanhoud is de volgende:
+/- 0,5 meter tot 1 meter achter de auto staan en de voet met 1 RUSTIGE vloeiende beweging tot net onder de bumper en weer terug halen.
er klinkt dan een piep signaal en de klep zal openen, deze zelfde beweging nogmaals uitoefenen wederom een piepsignaal en de klep zal sluiten.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.