Renault Scénic 2.0 16V T 165 Tech Line (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Scénic 2.0 16V T 165 Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 59.000 km |
KM-stand laatst | 150.000 km |
Eerste ervaringen
- 65.000 km
Mijn Scenic 2.0T 165 Techline beschikt over alle opties. Het enige wat er niet op zit zijn de achteruitrijsensoren.
Het is een hele fijne (familie) auto. De passagiers zitten ruim en er is erg veel (berg) ruimte aanwezig. Mijn uitvoering beschikt over 7 zitplaatsen. De achterste 2 stoelen worden alleen gebruikt in geval ik moet rijden voor de sportclub van mijn kinderen.
Het gemiddeld gebruik is op dit rond de 1 op 14. Best netjes voor zo'n grote auto. Tijdens de vakantie wist ik zelfs een verbruik van 1 op 15 te scoren.
De auto is reuze betrouwbaar. Tot nu toe is er eenmalig een injector onder garantie vervangen. De klacht was toen dat er een af en toe een waarschuwingslampje ging branden.
De auto beschikt ook over Xenon verlichting. Voorheen vond ik dat niet zo nodig maar je zicht ik toch wel duidelijk beter.
vragen? laat maar weten.
2e review bij 95000 km
- 93.000 km
Hallo,
Inmiddels heb ik 95000 km op de teller. En 'helaas' zal deze update kort zijn want ik heb geen problemen gehad. Nog steeds geniet is van de ruimte in de auto en alle opties. Het enige waarnaar ik op zoek ben is een update voor mijn navigatie.
Natuurlijk heeft de auto inmiddels enkele standaard onderhoudsbeurtjes gehad en, zoals bij alle (merk)dealers. kosten die geld. Maar er heeft zich niets onverwachts voorgedaan.
Update bij 126000 km
- 126.000 km
De teller staat nu op 126000. Dankzij de dealer heb ik vorig jaar wat problemen gehad. Na het vervangen van de distributieriem en spanner was e.e.a. niet goed gemonteerd waardoor ik met een oververhitte motor langs de weg kwam te staan. Gelukkig is e.e.a. netjes afgehandeld maar het blijft wel vervelend. Bovendien weet je niet of de oververhitte motor achteraf nog gevolgen kan hebben voor de motor.
Verder is preventief de radiateur vervangen. Kosten 400 euro. Hij zag er overigens nog prima uit en volgens mij had hij best nog wel een aantal jaar meegekund. (maar ja, als hij al is uitgebouwd zet je hem niet meer terug).
In de zomer van 2011 zijn er nieuwe banden onder de auto gezet. Pirelli's met een iets hogere bandwand. Er zaten namelijk iets te lage banden onder mijn Scenic.
Verder doet de Scenic nog steeds uitstekend dienst. Ik heb me voorgenomen om voorlopig nog door te rijden met deze auto.
Scenic 165 verkocht
- 150.000 km
Na 7.5 jaar trouwe dienst is de Scenic verkocht en naar de vorige eigenaar gegaan. Enkele weken na de overdracht ontving ik nog een mail van de nieuwe bestuurder ' Wat een fijne auto!'
Het was inderdaad een fijne, betrouwbare, ruimte en pittige auto. In mijn nieuwe auto mis ik de trekkracht en de ruimte wel
Ruim voor de verkoop heb ik nog een keer een defecte brandstofpomp gehad (kosten 400 euro), een keer een probleem met het RV raam (zelf de module vervangen. Deze is voor 30 euro te vinden op eBay), dakgeleiders vervangen (40 euro meen ik) en de remschijven en blokken achter laten vervangen. Verder geen issues gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.