Renault Scénic 1.6 16V Dynamique Luxe (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Scénic 1.6 16V Dynamique Luxe |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Onze vorige auto was een Renault Scenic RX-4 met een geweldig motorvermogen. De auto was echter duur in onderhoud en de dealer had een mooie Scenic in de showroom staan. De kleur en het model trokken ons aan.
De dealer bood ons een extra garantie aan voor een totaalduur van 4 jaar. De auto was, volgens de dealer, zeer luxe met panoramadak. Ook zou de auto voorzien zijn van electronische ventielen. En qua kracht deed hij niet onder voor de RX-4 (volgens de dealer).
De motor van de auto sloeg om de haverklap af. De cruise-control deed het niet en sloeg sommige waarden over. De ruitenwissers sloegen bij een droge ruit op hol en bij een natte ruit wisten ze niet. De deuren waren soms erg moeilijk open te krijgen. Kortom allerlei elektronicaproblemen.
Update 08-08-2007. Dezelfde hellingen hebben we nu met onze nieuwe auto genomen. Met aanhangwagen en volle belading. In tegenstelling tot de Scenic, nam de Ford Focus CMax ze probleemloos. Het lag toch echt wel aan de Scenic...
PROBLEMEN
In oktober 2005 haalden wij de auto bij de dealer op. Al spoedig stonden wij stil, want de motor sloeg, na flinke piepgeluiden, af. Dit euvel kwam en komt vaak voor.
De ruitenwissers deden het vaker niet dan wel. Soms sloegen ze op hol bij een droge ruit, soms bleven ze stil staan bij regen. De cruise-control, ook regelaar genoemd, kende de snelheden 50 km/u en 102 km/uur niet. Soms wel. Volgens de dealer was dit heel normaal.
Met de cruise-control op 48 km/u ingesteld reden wij binnen de bebouwde kom 55 km/u. Met een politiewagen op de hielen. Tot nu toe kunnen de deuren slecht open. Zelfs het gebruik van de handsfree-kaart helpt niet.
Tijdens onze vakantie in een heuvellandschap in Duitsland, konden wij niet tegen de ’berg’ op. In de eerste versnelling lukte het, maar de trekkracht nam al snel af in de tweede versnelling.
In april 2006 hebben we de dealer gevraagd de problemen op te lossen. Het heeft ruim twee maanden geduurd voordat een nieuwe rekeneenheid werd geplaatst. Volgens de dealer waren de klachten nu opgelost. Maar de klachten bleven.
Renault nederland laat het op alle fronten afweten. Wij hebben de auto, teleurgesteld in Renault, verkocht.
ton13: Binnenkort zullen wij een nieuwe review beginnen over onze nieuwe auto. Op 2 januari 2007 rijden wij een Ford Focus CMAX.
12-01-2007.
Toch een reactie van Renault op 12-01-2007. En wel van Renault Frankrijk. Of liever gezegd van een enquetebureau uit Parijs. In een keurig net gesprek heb ik mijn ontevredenheid geuit over de afdeling klantrelaties (klant niet serieus nemen) en produkt (vele electronica-mankementen). De slotvraag van de enqueteur was of wij wilden meewerken. Hij wilde graag de enquete naar Renault Nederland sturen, voorzien van onze naam etc. Op 23 augustus 2006 hebben wij ’Parijs’ ook aan de telefoon gehad. Ook toen stemden wij erin toe de enquete-uitslag naar Renault Nederland te sturen. Renault Nederland heeft toen niet gereageerd. Toen ik daar navraag naar deed, zeiden ze van de afdeling klantrelaties dat dat niet nodig was.
We wachten af.... En komt er een reactie, laten we het weten.
En, in maart 2008 kwam er (g)een reactie. Of wij onze gegevens van MyRenault veilig wilden stellen. Dat zouden zij zelf niet kunnen. Wij hebben gereageerd, maar geen reactie van Renault terug ontvangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.