Renault Scénic 1.5 dCi 105 Tech Road (2005)

autoreview

Renault Scénic 1.5 dCi 105 Tech Road (2005)

Signalement

UitvoeringScénic 1.5 dCi 105 Tech Road
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst120.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 110.000 km

Mijn auto is een leaseauto die ik nu 2 jaar geleden heb overgenomen van een vertrekkende collega. Deze auto staat gek genoeg niet genoemd op autoweek.nl. Het betreft namelijk een Renault Scénic 1.5 dCi met 105pk, handgeschakeld met 6 (!) versnellingen. Het is een luxe uitvoering met glazen schuifdak, xenon-verlichting en climate-control. De auto is verrassend pittig voor een 1.5 liter motor. Je begrijpt niet waar ze de power vandaan halen. Aanvankelijk was de motor heel stil. Na een reparatie van de startmotor maakte de motor een heel donker geluid. Probleem bleek een niet goed aangesloten luchtslang. Dat is verholpen maar de motor is niet meer zo stil. Het lijkt soms wel alsof de uitlaat lek is. Op zich geen probleem, hij rijdt verder prima. Het is een zuinige auto. Ik rijdt gemiddeld 5,3 liter/100 km. Zeg maar tussen de 1:18 en 1:20.
Dit is na Peugeot en Citroën mijn derde Franse auto. Wat mij tegenvalt is de stoel. Ik krijg rugpijn en heb altijd een kussen op mijn stoel liggen om goede ondersteuning te krijgen. Heel vreemd voor een Franse auto die bekend staat om het comfort.
Ik heb vrijwel geen grote problemen gehad tot nu toe. Zoals genoemd een keer een nieuwe startmotor. Dit schijnt veroorzaakt te zijn door een eerdere olielekkage (op de startmotor) nog voordat ik de berijder van deze auto werd. Op dit moment is voor de derde keer het linker stadslichtje kapot maar verder heb ik geen noemenswaardige problemen.

Startmotor en airco

  • 120.800 km

In mijn vorige verslag schreef ik dat ik een nieuwe startmotor heb gekregen. Dat was in februari 2008. Het is nu april 2009 en weer startte mijn auto niet, terwijl ik er een halfuur eerder nog mee gereden had. En weer bleek de startmotor kapot. Tegelijk met deze reparatie heeft de dealer een 120.000 km beurt gegeven. Dus meteen een nieuwe distributieriem en een nieuwe waterpomp. Tevens 2 nieuwe banden (na 60.000 km!). Gek genoeg bleek de band linksachter bijna geen profiel meer te hebben en rechtsachter nog genoeg. Misschien is er ooit een nieuwe band om gekomen tijdens een beurt, maar daar weet ik dan niets van (= leaseauto). Deze keer is ook het reservewiel ingezet.
Gisteren stond de auto weer bij de garage, nu vanwege een defecte airconditioning. De sensor blijkt kapot. Onderdeel besteld en volgende week wordt deze gerepareerd...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.